1. موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو بر روی روش افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک تمرکز دارد.
الف. کیفیت ترافیک
کیفیت ترافیک واقعاً مهم است زیرا ممکن است تمام بازدیدکنندگان جهان را به وب سایت خود جذب کنید، اما اگر آنها بازدیدکنندگان هدف شما نباشند یا به تجارت شما مربوط نباشند، کل تمرین برای وارد کردن آنها به وب سایت شما بیهوده می شود.
شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولات برند شما علاقه مند هستند و نه چیزهای دیگر.
ب. مقدار ترافیک
همه ما می دانیم که حجم بالای ترافیک همیشه برای وب سایت شما مفید است. اما کمیت در اینجا بدون کیفیت معنایی ندارد. از این رو، هنگامی که افراد/ترافیک با کیفیت مناسب را از آن صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کلیک کنید، ترافیک بیشتر بهتر است.
2. نتایج ارگانیک
نتایج جستجوی ارگانیک معمولاً فهرستهای جستجو در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) هستند که به دلیل عواملی مانند ارتباط با عبارت جستجو/کلمات کلیدی جستجو و تلاشهای معتبر بهینهسازی موتور جستجو (SEO) در موتورهای جستجو بالا ظاهر میشوند. بازاریابی (SEM) یا تبلیغات.
3. تبلیغات
تبلیغات به دو صورت پولی و ارگانیک قابل انجام است. در حالی که تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغاتی گفته می شود که از طریق کانال های پولی انجام می شود، ارگانیک دقیقاً برعکس است. تبلیغات به خودی خود به ایجاد محبوبیت یک نام تجاری در شبکه جهانی وب کمک می کند و افراد رومینگ وب را برای بررسی یک سایت و تعامل با آن ترغیب می کند. همچنین در مقابل مشتریان فعلی و بالقوه، وب سایت شما را در معرض دید بیشتری قرار می دهد.
4. رسانه های اجتماعی
فقط تولید محتوای عالی و امید به اینکه مردم آن را پیدا کنند و لایک کنند کارساز نیست. شما باید فعال تر باشید. یکی از بهترین و نسبتاً مقرون به صرفه ترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت، استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود است. شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد و هر کدام نوع مخاطب و کاربرد خاص خود را دارند.
توییتر برای پیوندهای مختصر و سریع ایده آل است. لینکدین همه مخاطبین شرکتی و حرفه ای را دارد که می توانید افرادی را با نام های خاص هدف قرار دهید. در حالی که تبلیغات +Google می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی شخصی نشان داده شود و به طور خاص به نظر می رسد
به ویژه در کسب و کارهای B2B موثر است. اگر محصولات B2C را ارائه می دهید، ممکن است با سایت های رسانه های اجتماعی پر تصویر مانند Pinterest و Instagram جذابیت خوبی پیدا کنید.
5. ویدئو
ویدئو ابزاری عالی برای افزایش ترافیک وب سایت است. این نه تنها توانایی جذب بازدیدکنندگان را به شیوه ای بهتر دارد، بلکه نرخ پرش را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.
بازاریابی ویدیویی به عنوان بخشی از یک استراتژی محتوای بزرگتر بهترین کار را دارد. اگر قصد دارید توجه بینندگان را به خود جلب کنید و به یک رهبر فکری صنعت تبدیل شوید، محتوای خود را با چند ویدیوی کوتاه قانعکننده تکمیل کنید که محتوای (افکار) شما را توضیح میدهد تا تعامل بهتری ایجاد کند.
علاوه بر این، راه های مناسب برای ایجاد تعادل بین محتوای نوشتاری و بصری را بیابید. ترکیبات مختلفی را برای انواع محصولات یا صنایع مختلف ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که هر کدام به زیبایی برای حداکثر مزایا ساخته شده اند.
گزارش Small BizTrends نشان داد که ویدئوها در مقایسه با متون و تصاویر 1200٪ اشتراک اجتماعی بیشتری دارند. از طریق اشتراکگذاریهای اجتماعی، کسبوکارها در نهایت مشتریان جدیدی پیدا میکنند که باعث میشود بینندگان خیلی سریعتر به مشتریان تبدیل شوند.
6. اعلان های مرورگر
اعلانهای مرورگر، محتوای غنی قابل کلیکی هستند که بهصورت استراتژیک روی دستگاه کاربر ارسال میشوند تا با هدف تعامل یا جذب مجدد بازدیدکنندگان ارسال شوند. به طور کلی، این محتوای آموزنده کوتاه فقط برای کاربرانی ارسال میشود که برای دریافت اعلانها شرکت کرده یا مشترک شدهاند. برخلاف سایر رسانهها، اعلانهای فشار وب به طور خاص و مؤثر برای ارائه محتوای محدود به زمان استفاده میشوند تا مشترکان را در مورد آخرین اطلاعات منتشر شده از برند و جزئیات دیگر آگاه کنند.
7. جوامع آنلاین
انجمنهای آنلاین گروههایی از افراد هستند که پرسشها و پاسخها، توصیهها، دانش یا داستانهایی را در مورد علاقهای مشترک به اشتراک میگذارند.
یک راه خوب برای تبلیغ محتوای شما که می تواند اوضاع را تغییر دهد، اشتراک گذاری محتوای مرتبط از وب سایت خود در جوامع آنلاین است. این جوامع را می توان در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند گروه های فیس بوک و گروه های لینکدین یا سایت هایی مانند Reddit و Quora یا حتی انجمن ها یافت.
جوامع آنلاین بستر مناسبی برای ارتقای پست وبلاگ هستند.
جوامع آنلاین مزایای زیادی را ارائه می دهند مانند:
الف. آگاهی از برند را افزایش دهید
مشارکت در جوامع آنلاین شما را با مخاطبان هدف خود درگیر می کند. این کار بیهوده ای است اما چیزی که اغلب دست کم گرفته می شود تاثیری است که مشارکت شما می تواند بر آگاهی از برند شما داشته باشد.
اگر از طریق محتوایی که به اشتراک می گذارید، خود را به عنوان یک متخصص در صنعت معرفی می کنید، ترافیک و تعداد چشم های مرتبط را در محتوای خود افزایش می دهید و در نتیجه شانس تبدیل خود را افزایش می دهید.
ب. نرخ تعامل را بهبود بخشید
اگر از انجمنهای آنلاین برای تبلیغ محتوای خود به روش درست استفاده میکنید، افراد گروه میدانند که شما چه کسی هستید و چه خدمات یا محصولاتی را ارائه میدهید. این امر دهان به دهان خوبی برای سازمان شما منتشر می کند و سطح تعامل با مخاطبان هدف شما را بهبود می بخشد.
پاسخ به پرسش و پاسخ و بخشی از چت ها و انجمن های مرتبط در این پلتفرم ها باعث افزایش نرخ تعامل با مخاطبان حاضر در آنجا می شود. به طور کلی به افزایش دید، محبوبیت و یادآوری برند شما کمک می کند.
8. اینفلوئنسرها
در روزهای قبل، شرکت ها می توانستند از نفوذ خود برای تبدیل خریداران بالقوه از طریق تبلیغات پولی یا برخی استراتژی های بازاریابی دیگر استفاده کنند. در دوران کنونی، شبکه های اجتماعی همه اینها را تغییر داده اند. این دوران بازاریابی تأثیرگذاران است.
خریداران دیگر به شرکتها نگاه نمیکنند تا آنچه را که نیاز دارند به اشتراک بگذارند. آنها به افراد دیگر نگاه می کنند. انسانهایی که در یک صنعت یا محصول خاص تأثیر میگذارند و در آن تخصص دارند و در جامعه کاربران ارزش دارند. به عنوان مثال، وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسان یوتیوب، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و غیره.
کار با اینفلوئنسرها روشی هوشمندانه برای ایجاد بک لینک طبیعی بیشتر و بهتر برای وب سایت شما است و در نتیجه رتبه سایت شما را در SERP بهبود می بخشد.
بازاریابی کنید اما بازدیدکنندگان را مجبور کنید تا سایت شما را بررسی کنند و حتی در تجارت شرکت کنند. اینفلوئنسرها همچنین میتوانند به شما بک لینکهای باکیفیت بدهند که به جیب شما اعتبار میبخشد.
9. ایمیل
دلیل اصلی که بیشتر بازاریابان هنوز به شدت در بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری می کنند این است که این ابزار بازاریابی مرسوم و در عین حال موثر به مشتریان بالقوه برای خرید محصول یا خدمات و تبدیل به مشتریان وفادار کمک می کند. بازاریابی ایمیلی همچنین به عنوان یک راه ارزان و بسیار موثر برای دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه شما می باشد. اجرای صحیح آن می تواند کسب و کار شما را به سطح بالاتری برساند و خط لوله و ROI سالمی ایجاد کند.
علاوه بر این، کمپین های بازاریابی ایمیلی می توانند به طور هوشمندانه ای برای افزایش ترافیک وب سایت و افزایش سطح تعامل مشترکین با نام تجاری شما مورد استفاده قرار گیرند.
لیست مشترکین شما مهمترین چیز قبل از شروع برنامه ریزی استراتژی بازاریابی ایمیلی است. خرید لیست ایمیل توصیه نمی شود. در عوض، یک رویکرد بهتر این است که فهرست مشترکین خود را افزایش دهید و برای افزودن مشترکین خود از یک روش انتخاب دوگانه پیروی کنید. این رویکرد تضمین می کند که پایگاه داده شما متشکل از مشترکین با کیفیتی است که واقعاً علاقه مند به دریافت ایمیل از شما هستند. این استراتژی در افزایش ترافیک وب سایت شما و همچنین بازدیدهای مکرر موثر است.
اگر می خواهید دید وب سایت خود را بهبود ببخشید، بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را با کمپین های ایمیل خود ادغام کنید. نمادهای اشتراک گذاری اجتماعی خود را در ایمیل ها برجسته کنید.