برندسازی

5 کاری که برندهای بزرگ به درستی انجام می دهند

شاید تقلید کامل از آنها ممکن نباشد، اما اگر کارهای برندهای بزرگ را درک کنید، شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد.

این راهنما شما را از طریق پنج اقدامی که برندهای بزرگ انجام می‌دهند، راهنمایی می‌کند و همچنین هفت نمونه از برندهای بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. شروع کنیم!

5 اقدامی که برندهای بزرگ انجام می دهند


پنج مورد زیر بدون شک کاری است که همه برندهای بزرگ انجام می دهند. به این ترتیب، از آنها به عنوان راهی برای افزایش اثربخشی برند خود استفاده کنید.

1. برندهای بزرگ بر هنر ارتباطات مسلط هستند

“ارتباط خوب به اندازه قهوه سیاه محرک است و خوابیدن بعد از آن نیز سخت است.” -Anne Morrow Lindbergh

برای کسی جای تعجب نیست که برندهای موفق در همه زمینه های ارتباطی رشد می کنند. با این حال، انجام تنظیمات در این زمینه همیشه آسان نیست.

خوشبختانه با چند استراتژی ساده می توانید در مسیر درست قرار بگیرید و روابط بهتری با مشتریان داشته باشید.

اکنون، قبل از اینکه بتوانید ارتباطات برند خود را تقویت کنید، باید استانداردهای اساسی را برای دیکته کردن همه پیام‌ها و لحن آینده تعیین کنید.

به منظور ایجاد مجموعه ای مشخص از اصولی که باید به آنها اشاره کرد، موارد زیر را رعایت کنید:

  • یک شخصیت برند ایجاد کنید. اگر مشتریان بتوانند برند شما را به عنوان فردی با ویژگی‌های انسانی تصور کنند، برای همه اشکال ارتباطی بسیار آسان‌تر می‌شود. روشی را که می‌خواهید مشتریان در مورد برند شما فکر کنند مشخص کنید و از آنجا شروع کنید.
  • بازار خود را درک کنید. اگر واقعاً آنها را نشناسید، بین ارتباط شما و مخاطبان بسیار قطع خواهد شد. یاد بگیرید که آنها چه کسانی هستند، چه می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند، سپس شروع به ساخت صدای خود کنید.
  • ایده آل های برند بسازید. توانایی رجوع به ایده آل های برند خود باعث ایجاد تفاوت در هنگام برقراری ارتباط می شود. این مانند یک چراغ راهنما در طول مکالمات است.
    با توجه به این اصول، شما آماده هستید تا یک طرح ارتباطی برای برند ایجاد کنید. برای موفقیت این تکنیک ها را دنبال کنید.

دسترسی خود را گسترش دهید

بخشی از تسلط بر ارتباطات، افزایش میزان مکالماتی است که می توانید داشته باشید. به این ترتیب، مکان هایی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما ممکن است وقت خود را سپری کنند.

آیا در چه زمانی و در کجا از شما می خواهند ظاهر می شوید؟ آیا آنها شما را در همان پلتفرم های رسانه های اجتماعی که استفاده می کنند می بینند؟

برندسازی

پتانسیل گفتگوی بیشتر

نحوه پاسخ دادن به مشتریان را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید گفتگو را بیشتر کنید.

آیا پاسخ های شما خودکار هستند؟ اگر چنین است، به دنبال راه هایی برای ایجاد مکالمه و تعامل با مشتری برای بیش از یک لحظه کوتاه و بی معنی باشید.

شفاف باشید

در نهایت، شفافیت برند چیزی است که برندهای بزرگ را در ارتباطات خود متمایز می کند. اگر با نیت صادقانه وارد گفتگو شوید، همه چیز به آرامی پیش خواهد رفت.

علاوه بر این، مشتریان به کار و ارتباط با شما ادامه خواهند داد.

2. برندهای بزرگ برجسته هستند

«تعیین کنید که چه کسی هستید و برند شما چیست و چه چیزی نیستید. بقیه اش فقط سر و صدای زیادی دارد.» – Geoffrey Zakarian

بسیاری از محصولات و خدمات تقریباً یکسان در بازار همیشه وجود دارد. اگر برند روی برچسب نبود، اکثر مردم نمی‌توانستند تفاوت بین یک محصول یا محصول دیگر را تشخیص دهند.

برندسازی

بنابراین، چیزی که برندهای خوب را عالی می‌کند، این است که در مجموع چقدر در مقایسه با رقبا برجسته هستند.

هرچه تمایز برند بیشتری کسب کنید، شانس بیشتری برای جذب مشتریان و حفظ آنها خواهید داشت.

یقیناً در عمل کاهش روندها، پیمودن مسیری که طی نشده و ریسک کردن، ارزش دارد. برندهایی که به طور منظم این کار را انجام می دهند، در نهایت برجسته می شوند.

3. برندهای بزرگ متعهد به ثبات هستند

«ثبات، پایه واقعی اعتماد است. یا به قول خود عمل کنید یا به آن عمل نکنید.»– Roy T. Bennett

ثبات یک چیز خنده دار در دنیای برندسازی است. اغلب اوقات این ایده برای ترفندهای جدید و هیجان انگیز این تجارت نادیده گرفته می شود.

برندسازی

در حقیقت، ثبات برند چیزی است که برندها را موفق می کند و آنها را از طریق ضخیم و نازک در صدر قرار می دهد.

آیا این بدان معناست که نمی توانید تغییراتی مانند ارتقاء یا تغییر نام تجاری ایجاد کنید؟ البته که نه. اما پیوستگی عناصر متعدد برند باید کاملاً در جای خود باشد.

برندهای بزرگ با اطمینان از اینکه چیزهایی مانند ارزش های برند در طول ارتباطات از مسیر خارج نمی شوند و عناصر بصری از یک پروژه بازاریابی به پروژه دیگر تغییر نمی کنند، به ثبات متعهد می شوند.

برای تبدیل شدن به یک برند عالی، همین سطح از تعهد را به ثبات دنبال کنید.

4. برندهای بزرگ تصویر خود را درک می کنند

یک برند دیگر آن چیزی نیست که ما به مصرف کننده می گوییم که هست، بلکه چیزی است که مصرف کنندگان به یکدیگر می گویند که هست. – Scott Cook

بهترین برندها از تصویر برند خود آگاه هستند و سخت تلاش می کنند تا به شیوه ای مثبت بر آن تأثیر بگذارند.

البته، بزرگترین شاخصی که نشان می دهد چقدر تصویر ما موفق خواهد بود، هویت برند است. برندهای بزرگ این را درک می کنند و یکی را می سازند تا بر دیگری تأثیر بگذارند.

برندسازی

پس از ایجاد تصویر، بهترین برندها کسانی هستند که آن را درک می کنند. دانستن اینکه مشتریان چگونه به شما نگاه می کنند، کلید همه کمپین های آینده است.

به روش هایی فکر کنید که مخاطبان هدف شما برند شما را می بینند و بر اساس آن تنظیم کنید.

5. برندهای بزرگ با اصالت رشد می کنند

صداقت اولین فصل کتاب حکمت است. -Thomas Jefferson

ما بارها و بارها آن را می بینیم – مارک هایی با محصولات و خدمات پایین تر از برندهای بزرگتر فروش دارند و دوام بیشتری دارند. در این مرحله نمی توان الگو را نادیده گرفت.

این الگو، البته، نتیجه مستقیم برندهایی است که در تمام تلاش ها اصیل و معتبر هستند. بیش از هر زمان دیگری، با اطلاعاتی که در دسترس همه است، مارک های بزرگ باز و صادق هستند.

برندسازی

این بدان معنا نیست که هر برندی باید یک کتاب باز باشد، اما هر چه یک برند باریکتر به نظر برسد، مشتریان فاصله بیشتری بین خود و شرکت ایجاد خواهند کرد. برای جلوگیری از این نتیجه، اعتبار برند را هدف قرار دهید.

اکنون که پنج اقدام مهم دارید که برندهای موفق به آن پایبند هستند، بیایید به هفت نمونه از برندهای بزرگ نگاهی بیندازیم و توضیح دهیم که چرا آنها تا این حد موفق هستند.

7 نمونه از برندهای بزرگ


“برند شما مهم ترین سرمایه گذاری است که می توانید در کسب و کار خود انجام دهید.” – Steve Forbes

هفت مثال زیر برندهای بزرگ را نشان می‌دهد و سعی می‌کند بینشی در مورد اینکه چرا هر کدام خود را به یک برند عالی ارتقا داده‌اند، نشان دهند.

1: Apple

نکته ای که من دوست دارم در توضیح اینکه چرا اپل چنین برند بزرگی است به آن اشاره کنم این است که به نظر می رسد محصولات آنها یکدیگر را تقویت می کنند.

آنها متوجه شده اند که چگونه می توانند اقلام را به روشی عملی تبلیغ کنند. به عنوان مثال، اپل واچ یکی از لوازم جانبی آیفون است که پس از داشتن یکی یا دیگری، خرید آن را توجیه‌پذیرتر می‌کند.

این نوع برندسازی مشتریان را به کل دنیای فناوری اپل می کشاند.

اپل

علاوه بر این، چیدمان‌های فروشگاه‌های اپل در تجارب مشتری که ارائه می‌کنند منحصربه‌فرد و جهانی هستند، با یک مفهوم باز که همه چیز را به نمایش می‌گذارد.

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: جلب توجه به یک گروه خاص به معنای مشتریان کمتر نیست. اپل بازاریابی خود را به سمت یک گروه خاص هدف قرار می دهد، اما بدون در نظر گرفتن این امر، دسترسی آنها را گسترش می دهد.

2. Taco Bell

تاکو بل با اختراع مجدد آرم ها، شعارها و طرح های خود همیشه با چیز جدیدی که به نظر می رسد هر بار کار می کند، چیزهایی را که سایر برندها فقط رویای آنها را در سر می پرورانند، به دست می آورد.

چه آنها در حال مدرنیزه کردن یک عبارت یا بازسازی فضای داخلی رستوران های خود هستند، تاکو بل خود را از رقبای خود جلو می اندازد و استانداردهایی را تعیین می کند که دیگران باید از آن پیروی کنند.

مهم‌تر از همه، تاکو بل مشتریان خود را با چیزهایی مانند هنرهای خلاقانه و سایر سرگرمی‌های سبک زندگی، هم در بسته‌بندی و هم روی دیوار رستوران‌ها درگیر می‌کند.

این برند این شرکت را نه تنها مکانی عالی برای خرید غذا، بلکه یک ورزش فرهنگی برای علاقه مندان به هنرهای خلاق می داند.

در نظر بگیرید که چگونه تاکو بل از برندسازی موضعی برای ارتباط با مشتریان خود در سطح عمیق‌تری استفاده می‌کند تا در کمپین‌های بازاریابی خود نیز موفقیت مشابهی داشته باشد.

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: تاکو بل به ما نشان می دهد که تغییر و اختراع مجدد اگر به درستی انجام شود می تواند مکرر باشد. به دنبال راه های جدیدی برای متمایز شدن با برند خود باشید.

3. Nike

نایک علیرغم داشتن محصولی که هرگز واقعاً دستخوش تغییرات اساسی نمی‌شود (لباس‌های ورزشی)، در طول سال‌ها با پیوستن ایده‌ها و تصاویر منحصربه‌فرد به برند خود از طریق کمپین‌های بازاریابی، همچنان مرتبط باقی مانده است.

یکی از این راه‌ها تغییر دادن دنیای لوگوها با استفاده از شبح ستاره NBA مایکل جردن بود که با وجود بازنشستگی جردن در دهه‌ها پیش، هنوز هم امروزه از آن استفاده می‌شود.

محصولات نایک به خودی خود چیز خاصی نیستند، اما برندی که پشت سر آنها قرار دارد، از طریق ریسک های محاسبه شده و کمپین های بازاریابی منحصر به فرد، محصولات را به معنای بیشتری ارتقا داده است.

به نظر می رسد ایده های آنها ارتباط مثبتی با مخاطبان برقرار می کند که در درازمدت همه چیز را تغییر می دهد.

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: نایک متوجه شد که تنها راه برای برجسته شدن در صنعت خود از طریق تکنیک های بازاریابی پرخطر و چسباندن خود به نمادهای مرتبط است. به دنبال راه هایی برای فاصله گرفتن از راه های مشابه باشید.

4. Amazon

آمازون یکی از نمونه های برندی است که کاری را که دیگران قبلاً انجام می دهند را انتخاب می کند و آن را کارآمدتر و راحت تر برای مشتریان انجام می دهد.

در نتیجه، آنها از طریق اثربخشی محض به یک برند بزرگ تبدیل شده اند. هر بار که آنها سرویس جدیدی را ارائه می کنند، به استاندارد صنعت تبدیل می شود و اغلب رقابت نمی تواند ادامه یابد.

در صورت امکان، به مدل آمازون فکر کنید و سعی کنید خودتان آن را اعمال کنید. اگر راهی برای پیشی گرفتن از رقبای خود وجود دارد، چرا به جای تقلید از رقبای خود، سراغ آن نروید؟

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: رقابت گاهی اوقات به یک رویکرد جدی نیاز دارد. برندهای بزرگ اغلب با این چالش روبرو می شوند.

5. IKEA

برای محصولاتی که IKEA می فروشد، بیش از حد در مورد آنها صحبت می شود. چگونه یک برند مبلمان می تواند این همه توجه و تبلیغات شفاهی را به خود جلب کند؟

پاسخ این است که آنها خود را بی نهایت متفاوت از سایر خرده فروشان مبلمان می دانند.

احتمالاً شایع‌ترین دلیل، تجربه برند آن‌ها است، که هر زمانی که شخصی محصول جدیدی را از IKEA خریداری می‌کند و آن را کنار هم قرار می‌دهد، به نمایش گذاشته می‌شود.

اگر می‌توانید به یکی از این برندهای بزرگ به‌عنوان فردی که از محدودیت‌های فروششان رهایی می‌یابد، اشاره کنید، IKEA همان کسی است که به آن اشاره می‌کنید.

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: واقعاً همه چیز در مورد آنچه شما از نظر محصولات یا خدمات ارائه می دهید نیست. برای چیزی بیشتر تلاش کن

6. Microsoft

مایکروسافت به دلیل روشی که تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی مخاطبان مناسب متمرکز می‌کند، یک برند عالی است.

اکنون، به وضوح مایکروسافت یک رقیب مستقیم برای اپل است، که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. بنابراین، باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا این دو می توانند با وجود داشتن خدمات مشابه، هر دو عالی باشند.

برای مایکروسافت، آنها به این نتیجه رسیدند که مهمتر است که در دسترس و قابل استفاده برای همه باشد تا یک گروه خاص.

این نوع فداکاری مخاطره آمیز بود اما چیزی است که آنها را برای میلیون ها نفر راحت می کند.

نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید: ما همیشه مجبور نیستیم با رقبای خود دقیقاً برای مشتریان مشابه مبارزه کنیم. گاهی اوقات این اتفاق می افتد، اما نام تجاری ما می تواند به بازارهای جدید تبدیل شود.

7. Toyota

تویوتا یک برند خودرویی است که بدون توجه به نوع رقابتی که به وجود می‌آید، در سرتاسر جهان به رشد خود ادامه می‌دهد. بنابراین، چه چیزی آنها را به یک برند عالی تبدیل می کند؟

به راحتی می توان به کیفیت محصول و همچنین مقرون به صرفه بودن اشاره کرد، اما بسیاری از رقبای آنها مشابه آن را ارائه می دهند.

درعوض، چیزی که تویوتا را به یک برند عالی تبدیل می‌کند، روشی است که آن‌ها خود را به خانواده معرفی کرده‌اند، که به‌طور پیش‌فرض باعث می‌شود برند شما ایمن‌تر به نظر برسد (مطمئناً، خودروی خانوادگی ایمن‌تر است).

نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شوند: من دوست دارم به تویوتا اشاره کنم که چرا برخی از برندها بر دیگران متمایز هستند. مطمئناً، آنها یک وسیله نقلیه قابل اعتماد می سازند، اما بیشتر به این موضوع می پردازد که چگونه خود را به عنوان برندی معرفی می کنند که باعث موفقیت آنها می شود.

راه شما به سوی عظمت از اینجا شروع می شود

برندهای بزرگ نه تنها به این دلیل که چقدر موفق هستند، بلکه به این دلیل که چگونه می توانند برندهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهند و الهام بخش آنها برای ظهور هستند، عالی هستند.

اکنون که کارهای بسیاری را می بینید که سایر برندهای بزرگ انجام می دهند، زمان آن رسیده است که به عظمت خود دست یابید.

 

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *