برند، برندسازی و مدیریت برند

رشد کسب و کارها در سراسر جهان حضور رقابتی کسب و کارها برای تسلط بر بازارها و افزایش میزان محبوبیت و فروش را به‌شدت دشوار کرده و لزوم استفاده از روش‌های مهندسی شده برای حفظ و یا تقویت کسب و کار بیش از پیش مورد توجه صاحبان کسب و کار و مدیران فروش و بازاریابی قرار گرفته  است

برندینگ مفهوم جدیدی نیست از گذشته تا امروز بوده اما شکل بازسازی آن در عصر حاضر و بخصوص در تحول دیجیتال قرن اخیر به‌شکل غیرمنتظره‌‌ای تغییر کرده و حجم گسترده‌تری از المان‌ها و آیتم‌های مختلف را برای هم‌رسانی و فراگیر‌کردن از نام تجاری در برمی گیرد برندینگ در حقیقت به تمام متدهایی گفته می‌شود که می‌خواهید از آن طریق، تصویری از کسب و کار خودتان و محصول، خدمات را در ذهن مخاطبان (مشتریان) ارایه کنید

این یعنی برندینگ در اصل یعنی مشهور‌سازی، شهرت و معروفیت یک کسب و کار در زمینه ارایه یک یا چند محصول یا خدمت، برندینگ صرفا نام کالا یا خدمت یا سازمان را شامل نمی‌شود بلکه حتی نحوه‌ی ارایه خدمات و محصولات و یا نحوه‌ی ارتباط با مشتریان… نیز تداعی‌کننده برندینگ یک کسب و کار است این یعنی “برندینگ” به مجموعه فرآیندهای علمی و تخصصی گفته می‌شود که شما یا کسب و کار شما را را  تبدیل به یک برند(نام شناخته‌شده) کند و این یعنی برند، همان حس و درکی است که ما می‌خواهیم مشتری نسبت به سازمان ما داشته باشد

بطور مثال اگر کسب و کار ما یک سرویس فوق‌العاده سریع را ارایه می‌دهد، سرعت می‌تواند حس ادراکی ما و تداعی‌بخش مفهوم و نام برند ما در ذهن مخاطب باشد. اینکه مشتری(کاربر یا مصرف‌کننده و یا مخاطب) درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان چه فکری می‌کند و یا چه احساسی دارد، آنرا برند می نامند در شرح بیشتر مفهوم برندینگ لفظ ارایه یک وعده سپس عمل و انجام آن تعهد است.

اهمیت این موضع آنقدر زیاد و حیاتی است که نمی‌توان از پرداختن به این مفهوم بازماند زیرا در فضای کسب و کار امروزی این برند است که شکل استمرار و قدرت کسب و کارها و افزایش حجم فروش و حاشیه‌ی سود را بالا می‌برد لذا برندینگ  یکی از مهمترین جنبه‌های هر کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ است اما برای جاانداختن یک تصویر خوب از برند در ذهن مخاطب باید استراتژی معینی و دقیق و خاصی تدوین کرد زیرا یک استراتژی برندینگ موثر در یک بازار رقابتی  قدرت بسیاری به نفوذ کسب و کار شما خواهد داد

بسیاری برند را با تبلیغات اشتباه می‌گیرند در حالی‌که تبلیغات، یکی از آیتم‌های زیرمجموعه‌ی برندینگ است به عبارتی اگر طراحی لوگو، وب‌سایت، حضور در شبکه‌های اجتماعی، حضور در رادیو تلویزیون، روزنامه‌ها، باشگاه مشتریان، نشان تجاری، کسب مجوزات و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی، ست اداری، محیط داخلی، تلبیغات پیرامونی، کمپین‌ها و هر چیزی دیگر در بازاریابی و بازارسازی سنتی،و دیجیتال مارکتینگ هست همگی ویترین نمایشی یک برند هستند اما نحوه ی ارایه خدمات کیفیت محصولات و نوع مشتری‌مداری در حقیقت ماهیت و قدرت نفوذ یک برند است اما یک کسب و کار موفق باید همه این آیتم‌ها را در تدوین استراتژی کسب و کار خود لحاظ کند تا به موفقیت چشمگیری برسد.

جف بروس، ثروتمندترین مرد جهان، مالک آمازون می‌گوید:

(یک برند به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که، هنگامی‌که در اتاق نیستید‌، در مورد کسب و کار شما می‌گویند)

 

هدف از برندینگ کالا، محصول و خدمات

مهمترین هدفی که می‌توان از تدوین یک استراتژي برای برندسازی یا برندینگ متصور شد این‌است که برندینگ فرآیندی منسجم، مهندسی‌شده و منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می‌شود. هدف غایی از برندسازی ایجاد ذهنیت و خلق ارزش مثبت در نگاه مشتری در خصوص یک محصول، یک خدمت یا یک سازمان است تا علاوه بر رشد حاشیه‌ی سود بیشتر و افزایش فروش، سبب محبوبیت و ایجاد یک چشم انداز بلندمدت در کسب و کار شود این یعنی برای رسیدن به این هدف بزرگ باید برنامه‌ای مدون و دقیق برای سرمایه‌گذاری در این حوزه داشت تا در آینده با برندسازی (برندینگ) کرده‌اید مردم بدانند که چرا این نام یا این برندتجاری را انتخاب می‌کنند و نسبت به سایر برندها ترجیح می‌دهند.

در یک کلام برند شما مشخص می‌کند که سبک طراحی نشان تجاری(لوگو، ترکیب رنگ‌و بسته بندی)، وب سایت و بازاریابی دیجیتالی، فروشگاه اینترنتی،حضور در شبکه‌های اجتماعی، نحوه ارایه خدمات قبل از فروش و حین فروش و پس از فروش به مشتریان،محیط و فرهنگ کسب و کار، شعارهای تجاری، کیفیت و قیمت محصولات همه و همه نشانگر برند شماست.

ویژگی‌های برندسازی

  1. سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخش برای رشد، بهبود و تقویت کسب و کار
  2. شناخت مشتری و تبدیل مخاطبین بالقوه به بالفعل
  3. افزایش سطح رضایتمندی و وفاداری مشتری
  4. ایجاد ثبات در کسب و کار
  5. خلق اعتبار و ارزش مثبت
  6. جذب استعدادها و سرمایه‌های نخبه انسانی
  7. اعتمادبخشی و کسب حمایت مشتریان
  8. سهولت در جانمایی و ترویج کسب و کار در ذهن مخاطبین
  9. افزایش حاشیه‌ی سود بیشتر به‌واسطه جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر
  10. افزایش سطح رقابت‌پذیری کسب و کار با رقبا

مزایای اجرای برندینگ کالا، محصول و خدمات توسط آژانس باران :

  • استفاده از متخصصین حوزه‌ی گرافیک، طراحی، بازاریابی، بازارسازی و دیجیتال مارکتینگ
  • مشاوره‌ی مهندسی خرید ابزارها و روش‌های ارتباط با مشتری و نرم‌افزارهای ارایه‌ خدمات
  • هزینه‌ی بسیار پایین در طراحی، مشاوره، اجرا و بازبینی ضریب نفوذ برندسازمانی و ارایه‌ی خدمات
  • آموزش و تدوین استراتژی منظم برای بهبود مستمر
  • پیاده‌سازی انواع راهکارهای مهندسی فناوری و مهندسی بازاریابی جهت حفظ و وفاداری مشتری
  • پایش رشد ضریب نفوذ برند در بازه‌های زمانی
  • کنترل سیاست‌ها و پالیسی‌های اجرایی
  • تکمیل داده‌ها و جزئیات سازمانی برای نیازهای آتی
  • پایش عملکرد رسانه‌ها و سرویس‌های ارتباط با مشتری 
  • تعیین سیاست‌های مهم مارکتینگ و امنیت اطلاعات مشتری 
  • مستندسازی دقیق و حرفه‌ای
  • و بسیاری دیگر که از آن بی نصیب نخواهید شد…

اجرای پروژه در یک نگاه

کلیات و چشم انداز تخمینی چه از نظر هزینه و چه از نظر زمان برای اجرای این پروژه بصورت پروپوزال ارائه می شود تا دیدی کلی از صفر تا صد پروژه را در اختیار شما کارفرمای عزیز قرار خواهد داد. لذا این آیتم ها صرفاً ارایه یک دید کلی است و بی تردید در هنگام عقد قرارداد و اجرای پروژه مقادیر دقیق از جمله زمان دقیق شروع، زمان واقعی اتمام، هزینه دقیق تمام شده و سایر ملزومات پس از ارزیابی های نهایی بحضور ارایه می‌گردد…

اما این چشم انداز همچنین می تواند سبب شود تا بخوبی همه چیز را چه از بعد زمانی و چه بعد هزینه ­ای و حقوقی بررسی نمایید تا علاوه بر آگاهی کافی، بهترین تصمیم را اخذ کنید.

مشخصات فنی پروژه برندسازی

نمونه جدول زیر یک ارزیابی اولیه و خطی از آیتمهایی است که برای اجرای چنین پروژه ای لازم و ضروری است و اولویت بندی شده است، این اولویتها بر اساس تجربه ما در اجرای پروژه های مشابه، تنظیم شده و یک نمای کلی یا تصویر بزرگ از صفر تا صد پروژه است اگرچه این آیتمها توسط شما قابل کم و زیاد می شود و اولویت های اجرای آن نیز بر اساس نظر شما نیز قابل تغییر خواهد بود.

این موارد، بیشترین چیزهایی است که برای راه اندازی این پروژه ضرورت دارد، فلذا با توجه به طرح درخواست، بررسی زیر جهت اطلاع با رعایت اولویت بندی انجام تنظیم شده است: همین جدول اساس و پایه مشخصات فنی ساختار اولیه و استاندارد ارایه پروژه خواهد شد و برنامه ریزیهای آتی نیز بر اساس آن صورت خواهد گرفت بعبارتی این جدول پیرنگی از داستان پروژه شماست. همین مشخصات فنی پروژه که به چارچوب پروژه نیز معروف است، علاوه بر انسجام در پیشرفت و توسعه کار، سبب اشراف شما و کاهش هزینه ها در آینده نیز خواهد شد.

جزییات فنی پروژه بر اساس ضرورت های این پروژه

ردیف

عنوان

اولویت

۱

تدوین برنامه استراتژی برندینگ سازمانی

شناسایی جامعه‌ی مخاطبین و مشتریان و ایجاد گروه‌های متناظر

شناسایی رقبا و جایگاه برند فعلی سازمان در میان آنها (آشنایی با نقاط قوت و نقاط ضعف آنها و برند شما)

تهیه و ارایه برنامه جامع بازاریابی محتوایی، معنایی و ظاهری

01

۲

مشاوره و مهندسی خرید راهکارهای طراحی و ابزارهای فناوری اطلاعات جهت پیاده‌سازی پروژه برندینگ سازمانی

01

۳

طراحی، راه اندازی، پیاده سازی سرویس مرتبط برندینگ سازمانی

طراحی لوگو یا نشان تجاری، طراحی سربرگ‌ها و ست اداری، کاتالوگ و رزومه پروفایل، طراحی وب سایت و پورتال سازمانی، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی باشگاه مشتریان، ارایه اپلکیشن‌های موبایل، نرم‌افزار ارایه خدمات، نرم‌افزار مدیرتی روابط مشتری، نرم‌افزار خدمات پس از فروش، ایجاد و مدیریت کانال‌ها و مهندسی شبکه‌های اجتماعی، تهیه برنامه‌تلبیغات پیرامونی، تهیه برنامه‌تبلیغات رادیو-تلویزیونی، تهیه ویدیومارکتینگ، تولید محتوا،

01

۴

ارایه ابزارها و دشبوردها مدیریت سیستم‌های برندینگ

04

۵

ارایه راهکارهای یکپارچه‌سازی و ادغام کلیه ابزارها و روش‌های مدیریت و ارتباط با مشتری یک نقطه

04

۶

پیاده‌سازی سرویس‌های همراه

04

۷

مدیریت گزارشات سرویس و گردشکارهای مختلف

03

۸

آموزش و راهبری

02

۹

مانیتورینگ رشد، تقویت و قدرت بلوغ و نفوذ برندینگ

03

پشتیبانی ۵ ساله از سرویس‌های ارایه شده مرتبط و داده‌کاوی ضریب نفوذ برند

01

مستند سازی كامل پروژه و ارائه مستندات زیر در قالبهای مشخص شده یا بر اساس استانداردهایی نظیر RUP و…

01

 

راهکارهای رایج سازمانی سرویس برندینگ سازمانی

راهکارهای برندینگ در عصر حاضر در قالب دیجیتالی قالب جدیدی به‌خود گرفته اما همچنان در کنار تحول دیجیتالی، برندینگ سنتی و یا روش‌های  مرسوم و رایج غیردیجیتالی نیز همچنان به قوت و قدرت خود باقی‌است. این یعنی در هر کسب و کاری برای جاانداختن نشان تجاری و محبوبیت نام تجاری خود به‌شدت نیازمند بکارگیری هر دو روش برندینگ است تا بهترین نتیجه را بدست آورد زیرا امروزه این دو لازم و ملزوم هم هستند و هنوز رسانه‌ها و کانال‌های مرسوم نظیر چاپ فیزیکی و یا رادیو تلویزیون به‌طرز زیادی در دسترس است و درگاه‌های بزرگی برای انتقال پیام کسب و کار به‌شمار می‌آیند. در جدول زیر تعریفی از این دو راهکار فعلی در دنیای کسب و کار عرضه می‌گردد که بشرح زیر است:

جدول راهکارهای رایج سرویس برندینگ سازمانی

عنوان راهکار

Digital Branding

Traditional Branding

عنوان فارسی

دیجیتال برندینگ

برندینگ سنتی

معرفی راهکار

به کلیه‌ی روش‌های بازارسازی و بازاریابی در فضای دیجیتال که به جذب،حفظ و وفاداری مشتری در انتخاب برند کمک می‌کند دیجیتال برندینگ گفته‌ می‌شود.

به کلیه‌ی روش‌های بازارسازی و بازاریابی سنتی در فضای واقعی و پیرامونی که به جذب،حفظ و وفاداری مشتری در انتخاب برند کمک می‌کند برندینگ سنتی گفته‌ می‌شود.

شرح راهکار

راهکار دیجیتال برندینگ را می‌توان به وفور در مواردی نظیر داشتن یک وب‌سایت، فروشگاه اینترنتی و یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی هر کسب و کاری دید. مثلا برای ارایه کاتالوگ محصولات شرکت مورد نظر یک PDF یا نرم‌افزار یا پورتال و…

راهکار برندینگ سنتی را می‌توان به وفور در مورادی نظیر چاپ تبلیغات تراکت‌ها بروشورها- کارت‌های ویزیت، رادیو و تلویزیون، بنرها، پلاکاردها و پرچم‌ها، ظروف، اشیای تبلیغاتی و ظواهری که ماهیت واقعی دارند و نه مجازی از برندینگ سنتی است.

مزایا

همراهی با تکنولوژی و فناوری روز

در دسترس‌پذیری بسیار بالا

سرعت و ضریب نفوذ بالاتر سریع

کاهش هزینه‌های تغییرات آنی

مدیریت یکپارچه

امنیت بالا

پوشش طیف وسیع‌تری از مخاطبین عادی

زیباشناختی بیشتر بواسطه ماهیت ظاهری و هنر تجسمی

هویت کلاسیک

ما هر دو راهکار را در کسب و کار شما به‌کار خواهیم بست زیرا برخی از نیازمندی‌های پایه‌ای برندینگ در رسانه‌ها و راهکارهای سنتی و رایج است و برخی در دنیای دیجیتالی. بنابراین برای درک نحوه ارایه دو راهکار در کنار هم به این مورد دقت فرمایید که یک پیام تبلیغاتی باهدف معرفی برند سازمانی شما می‌تواند هم در رادیو ارایه شود هم بصورت پادکست (فایل دیجیتالی صوتی) در اینترنت قرار گیرد. یا همزمان امکان ارایه یک کاتالوگ چاپی از خدمات و محصولات را به‌شکل دیجیتالی نیز عرضه کرد دلیل این مهم آنست که جهان پیرامون ما و بازار کسب و کار و جذل مخاطب هنوز در هیچکدام ۱۰۰٪ نیست و لزوم بهره‌گیری از هر دو روش بسیار مهم و همراه همدیگرند!

فرآیند انجام کار

فرایند اجرای کار یک چشم‌انداز مطلوب از مراحل و نحوه فعالیت حرفه‌ای ما در راستای پیاده‌سازی پروژه به شما ارایه خواهد نمود، بر اساس همین روال، از لحظه‌ی تدوین سند RFP یا پروپوزال به دقت تنظیم و شرح داده می شود تا آسوده‌خاطر باشید که ما دارای یک تایم‌لاین (برنامه‌ی‌زمانبندی‌شده) از پیش طراحی‌شده، معین و مهندسی‌شده هستیم و از مرحله‌ی نخست تا آخر و در هر مرحله‌ای، مستندات و گزارش مرتبط را به سمع و نظرتان خواهیم رساند. بنابراین فرایند و نحوه گام‌به‌گام اجرای کار توسط کارگروه ما به‌شرح زیر است:

فرایند انجام کار

مرحله

عنوان

شرح

1

ارایه طرح پروپوزال

RFP ارسالی ( همین مستند)

2

تنظیم  قرارداد

پس از تایید و تکمیل  پرسشنامه و سایر نیازمندیها قرارداد منعقد می شود.

3

تحویل اطلاعات پایه

شامل مستندات، پیش ‌نیازها و خط‌مشی کسب و کار

4

اجرای فرایند کار

بر اساس پلان انتخابی، برنامه ریزی شروع اجرای پروژه آغاز می شود.

5

تست و بررسی محیط

انجام کلیه آزمون ها و تست های کارایی برنامه تدوین استراتژی

6

بهینه سازی اولیه

ارایه بهبود هایی جهت حفظ و تقویت انتقال پیام برندینگ به مخاطب

7

آموزش

آموزشهای راهبری و كاربری برای كارشناسان ذیربط در محل دستگاه اجرایی باید به صورت كارگاهی یا سمیناری با امكانات آموزش بر عهده دستگاه اجرایی ارایه می‌گردد

8

مشاوره بهبود مستمر و پشتیبانی

ارایه مشاوره و پشتیبانی تلفنی و یا ریموت با SLA پاسخگویی سریع

9

مستندسازی

كلیه مستندات باید به صورت مكتوب در قالب دفترچه های سیمی یا شیرازه شده ارائه گردد و فایل الكترونیكی قابل ویرایش آنها نیز تحویل دستگاه اجرایی گردد .

ما براساس یک سیستم مدیریت پروژه پیش می‌رویم، مدیریت‌ پروژه، متناسب‌ با نوع پروژه، یکی‌ از مسائلی‌ است‌ که‌ باید در این‌ مرحله‌ از پروژه‌ مدنظر قرار گرفته‌ و تدوین‌ شود. هیچ‌گاه‌ به‌ ادعاها و تبلیغاتی‌ که‌ در مورد قابلیتهای‌ برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ پروژه‌ و برآورده‌شدن‌ نیازهای‌ شما بااستفاده‌ از یک‌ نرم‌افزار یا سیستم‌ دستی‌ از پیش‌ طراحی‌ شده، وجود دارد، بیش‌ از حد اهمیت‌ ندهید. مطمئن‌ باشید رویه‌ محتاطانه‌ شما و صرف‌وقت‌ در این‌ مرحله‌ از پروژه، نتیجه‌ مطلوب‌ خود را به‌هنگام‌ برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ امور پروژه‌ در مراحل‌ بعدی، به‌دست‌ خواهد داد.

 

مراحل پیاده سازی سرویس برندینگ سازمانی:

  • بررسی و تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری
  • ارایه طرح اولیه تدوین استراتژی کسب و کار بر مبنای کلیات و جزییات به دست آمده
  • مطالعه اولیه درخصوص حجم داده های سازمان و میزان حساسیت آنها
  • طراحی زیرساخت برندینگ مناسب با توجه به بررسی انجام شده
  • مشاوره مراکز چاپ و تبلیغات پیرامونی برندینگ سنتی
  • مشاوره و تامین تجهیزات ذخیره‌سازی و زیرساخت‌های فناوری برای دیجیتال برندینگ
  • نصب و راه اندازی سرویس‌های مرتبط برندینگ
  • گروه‌بندی مخاطبین و مشتریان
  • نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت‌های دیجیتالی و فناوری برندینگ
  • ادغام و انجام عملیات همگام سازی باشگاه مشتریان ، وب سایت ها و CRM با نرم افزارهای سازمانی
  • فرایند آموزش و پشتیبانی مدیریت سرویس برندینگ سازمانی
  • تحویل سرویس برندینگ سازمانی به صورت کامل

ورودی ها و پیش نیازهای اولیه برندینگ

شکی نیست که بدون داشتن اطلاعات پایه و ریز جزییات سازمانی امکان اجرای یک پروژه ارزنده و شایسته مطابق با سلیقه و برند کارفرما کاری بس دشوار است لذا پسندیده است که آیتم‌های ورودی زیر جهت بررسی و درج در پیاده‌سازی پروژه ارایه گردد چنانچه بدلایلی نظیر کمبود نیرو، کمبود وقت موارد زیر را آماده ندارید نگران نباشید که این موارد نیز به شکل مجزا و به بهترین شکل توسط کارگروه پروژه تدوین و تولید می شود. لذا در صورتی که دارای مستندات هستید، لازم است آیتم های زیر را ارایه فرمایید.

پیش نیازهای پایه

ردیف

عنوان

 

1

معرفی یک نماینده

 

2

تکمیل و ارسال پرسشنامه

 

3

ارایه پیش نیازها و دستورالعمل های مرتبط

 

4

ارایه اطلاعات شبکه و مستندات متنی لازم

 

5

ارایه دسترسی به کانال‌ها و شبکه داخلی و شبکه‌های اجتماعی در صورت وجود

 

6

ارایه خط مشی پالیسی‌ها و سیاست‌های داخلی

 

7

ارایه لیست اطلاعات ضروری سایر افراد مرتبط سازمان در صورت لزوم

 

8

ارایه دسترسی های لازم به سرویس‌های مرتبط با برندینگ

 

9

ارایه SLA پیشنهادی مورد انتظار سازمان

 

10

ارایه کلیه اطلاعات تماس

 

11

انتخاب پلان پشتیبانی مورد نظر

 

 

تیم طراحی، تولید و برنامه‌ریزی ما توانایی، دانش و تجربه کافی را در زمینه بررسی ساختار و زیرساخت فناوری اطلاعات، مدیریت محتوا و تولید و مهندسی داده‌ها و ارایه سرویس حرفه‌ای مرتبط را نیز داراست لذا از آنجایی که بیشتر پیش‌نیازهای اولیه جدول فوق که از جنس محتوا هستند را قادر است به بهترین شیوه ممکن با مهندسی شبکه تولید و ارایه کند.

خروجی نهایی و پردازش های اصلی

 عبارت‌است از یک سرویس برندینگ سازمانی پیاده‌سازی شده بر مبنای یکی از راهکارهای پیشنهادی به‌همراه مستندات ملحقاتی كه برای اجرا و بهره‌ برداری از سیستم لازم است. همچنین مستندات پروژه: که عبارتند از مجموعه مدارك و مستنداتی كه در طول پروژه ایجاد میشوند شامل كلیه مستنداتی كه مجری و كارفرما و دستگاه نظارت رد و بدل می‌نمایند. از قبیل: فرآورده های پروژه، صورتحسابها، ابلاغیه ها، اخطاریه ها، صورتجلسات ادواری و موردی و اظهار نظرها (در این قسمت سایر تعاریف، اصطلاحات و اختصاراتی كه چه در پروژه به آنها اشاره شده باشد و یا نباشد كه لزوم وجود تعریف برای آنها به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف ضروری نماید ارائه میگردد.): مستندات هر فاز به صورت كامل توسط مجری در سه نسخه ارائه می‌گردد و فرم گزارش وضعیت پروژه در پایان هر ماه توسط ناظر بایستی برای پروژه تكمیل می شود.

در نهایت پس از جمع بندی نهایی و اجرای تمام و کمال، شما یک برند شناخته‌شده دارید که برای رشد و تقویت یک کسب و کار، پویا و منسجم قرار است به کمک تان بیاید در نتیجه شما به موارد جدول زیر بعنوان خروجی نهایی باید برسید:

خروجی های مورد انتظار

ردیف

عنوان

 

1

یک سرویس برندینگ سازمانی طراحی و اجرا شده با سایر ملحقات

 

2

دریافت کلیه مستندات نهایی اجرای پروژه

 

3

گزارش تحویل موقت ( گزارشات انجام هر مرحله)

 

4

سایر مستندات در صورت وجود برخی نیازمندیهای خاص و سفارشی-

 

5

دسترسی ها

 

6

لیست آپدیت‌ها و تغییرات و بهینه‌سازی‌های انجام شده بر روی راهکار طی مدت مشاوره و پشتیبانی

 

 

 

کارگروه ما به دقت، نمونه فرم گزارش تحویل موقت در هر فاز از اجرا،  راهنمای آموزش  بصورت کاملا شفاف، آموزش کامل استفاده کاربری، ارایه پشتیبانی بر پایه پلتفرم مورد نظر و به همراه وب سرویس و سایر سیستم های را در اختیار شما قرار خواهند داد اما بطور پیش فرض شما بر اساس نوع قرارداد و حجم کار و طرح نیازها، می توان بر دریافت مستندات بیشتر و یا تولیدات مرتبط اقدام کرد .

تعداد کاربران استفاده کننده

مالکان کسب و کار، مدیران فروش و بازاریابی، مدیران ارشد راهبران و کارشناسان سرویس‌های ارایه خدمات و مخاطبین و مشتریان و کلیه کاربران از جمله استفاده‌کنندگان سرویس برندینگ سازمانی سازمان هستند و لزوم ارایه خدمات به‌موقع به آنها، اهمیت بسزایی دارد. همچنین اطمینان از کیفیت نوع سرویسی که قرار است از سوی مرکز ارایه خدمات شما عرضه شود منوط به زیرساخت‌ها مناسب سخت افزاری و پیکربندی صحیح و یک تیم پشتیبان و مشاوره‌ی قدرتمند است زیرا جدای از ارایه خدمات فروش، بازاریابی و مارکتینگ نوین، تمام نیروهای شرکت ما همکاری لازم را جهت بهبود ضریب نفوذ برند و زیرساخت‌های آن ارایه خواهند کرد اما بر اساس نیازسنجی زیر و بر مبنای سیستم های مدیریتی جدید کارشناسان ما برای ارایه خدمات در لحظه در اسرع وقت هماهنگی لازم را انجام خواهند داد.

پیش نیازهای نرم افزاری برندسازی

برخی نیازمندیها و پیش نیازهای نرم افزاری برای استفاده و زیربار رفتن پروژه مورد نیازست که این نیازمندیها در صورتی است که پروژه شما از نوع ارتباط در لحظه با مشتری باشد وگرنه نیازی به آیتمهای جدول زیر نیست.

نیازمندی های نرم افزاری

ردیف

عنوان

 

1

انتخاب مدل رسانه‌های برندینگ و نوع راهکار با توجه به حجم نیازمندی

 

2

ارایه دسترسی های مجاز جهت نصب و پیاده سازی سرویس

 

4

سایر ملزومات

 

 

  

 

پیش نیازهای سخت افزاری برندینگ

بی‌تردید بخش اعظم برندسازی بر برندینگ دیجیتالی استوار است همین امر باعث ایجاد یک سری نیازمندی‌های سخت‌افزاری و پیش‌نیازهای فناوری اطلاعات می‌شود طبق چک‌لیست زیر تحویل تجهیزات و زیرساخت‌های سازمان و نیازمندیها و پیش‌نیازهای سخت افزاری برای استفاده و زیربار رفتن پروژه مورد نیازاست.

دستگاه‌های ذخیره‌سازی بر اساس نوع مدل انتخابی بهمراه سرورهای فیزیکی یا مجازی اختصاصی که در دیتاسنترهای داخلی یا خارجی قرار گرفته مورد نظر است و باید از راندمان و کارایی فوق العاده بالایی بر خوردار باشند…

نیازمندی های سخت افزاری

 

ردیف

عنوان

تعداد

وضعیت تحویل

1

سرور

سرورهای فیزیکی رک مونت- نصب در دیتاسنترها یا در محل سازمان

1

 

سرور اختصاصی

سرور ابری

2

تجهیزات ذخیره‌سازی

دستگاه ذخیره‌سازی

1

 

3

هارد دستگاه ذخیره‌سازی

4

 

4

اسلات های ارتباط سرورها با دستگاه SAN

4

 

5

کابل های ارتباطی

6

 

صرفا ارایه یک مدل سرورهای فوق و نوع ابزارهای فناوری بکار رفته در برندینگ کفایت می‌کند سرویس دیجیتال برندینگ به‌شدت نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری و پهنای باند شبکه مناسب است و این به حجم داده‌ها و اهمیت آنها و حتی فرمت و نوع آنها، وابسته است، چه اینکه کسب و کار سازمان فقط چند کاربر باشد یا هزاران کاربر در هر حال زیرساخت های سخت افزاری شبکه حرف اول را در حفظ، توسعه و پایداری خدمات کسب و کار خواهد داشت.بطور مثال برای یک اگر برای استفاده از دیجیتال برندینگ که سرویس های یک کسب و کار کوچک را میخواهد عرضه کند، یک سرور مجازی با حدقل سخت افزار  و با سیستم ذخیره‌سازی DAS یا NAS در گام نخست کفایت می‌‌کند اما برای کسب و کاری که طیف عظیمی از محصولات یا خدمات را ارایه می‌کند وجود سرور اختصاصی و فیزیکی و ارتباطات فیبرنوری و استفاده از راهکار SAN اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. در هر صورت پیش نیازهای سخت افزاری به شدت وابسته به نوع خدمات شما بر بستر شبکه است. بعبارتی برای ارایه یک تجارت نوین بر محل سازمان شما وجود رک، اتاق سرور، سرور فیزیکی، اتصالات برقی، اتصالات شبکه، لینک‌های ارتباطی اینترنتی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، سوییچ، روتر، نرم افزارهای مدیریتی و سرویس برندینگ سازمانی سخت افزار و… مورد نیاز خواهد بود.

نکته: کلیه زیرساخت‌ سرویس‌های دیجیتالی برندینگ می تواند ۱۰۰٪ ابری باشد این یعنی نیازی به تامین سخت‌افزار و تجهیزات نیست البته این منوط به انتخاب کافرمایان است!

نگهداری داده ها در پروژه های برندسازی

نگهداری اطلاعات در پیاده سازی برندینگ بسیار حائز اهمیت است زیرا عدم حفظ داده‌های کاربران و امنیت اطلاعات، سبب تخریب مستقیم برند و از بین رفتن کامل اعتماد عمومی به آن می‌شود بنابراین لزوم نگهداری صحیح داده‌ها و اطلاعات مشتریان و نتایج آماری کلید ماندگاری این پروژه است لذا بر پایه نوع دیتابیس نیازمند نگهداری و بک آپ گیری منظم از داده ها هستید. که این امر هم می تواند توسط شما و تیم شما انجام شود و هم تیم کارشناسی ما در بازه استقرار و پشتیبانی.

نگهداری اطلاعات

ردیف

عنوان

 

1

تهیه و تنظیم برنامه های زمانبندی پشتیبان گیری از داده ها

 

2

ارایه بهترین رسانه ذخیره‌سازی داده ها بر اساس نوع داده های شما

 

3

تست فایل‌های پشتیبان گیری شده در محیط آزمایشگاهی برای حصول اطمینان

 

4

ذخیره‌سازی فایل های بک آپ در بازه های زمانی مختلف

 

 

در فناوری اطلاعات، این پشتیبان گیری می‌تواند مربوط به کپی‌برداری داده‌ها باشد. آن‌ها در احیای داده‌های اصلی نقش مهم دارند. سازماندهی ذخیره داده ها می‌تواند یک عامل مهم در حمایت از فرایند بک آپ گیری باشد. چندین روش برای سازماندهی ذخیره داده‌ها در محل‌های متفاوت وجود دارد. قبل از تعیین محل، لازم است استخراج و انتخاب داده‌ها عملی شود. به عبرتی باید پروژه شما زیر بار برود تا دیتا هم از آن استخراج شود.  پس از وجود داده ها، روش‌های زیادی در بهینه کردن داده‌ها وجود دارند. سازمان‌دهی و رمزبرداری یک فرایند مهم در زمینه بهینه سازی داده هاست پس از آن اقدامات زمابندی حفظ داده ها، قرارگیری داده در محل ذخیره‌سازی مناسب و در نهایت، سنجش و اعتبارسازی نیز در نظر گرفته می شود؛

به علت تشابه، معمولا سیستم‌های پشتیبان گیری با سیستم آرشیو(بایگانی کردن) اشتباه گرفته می‌شود. پشتیبان گیری با دیگر فرایندها تفاوت دارد به این معنا که آرشیوها کپی اولیه داده ای هستند. اما سیستم پشتیبان گیری نشان می‌دهد که یک نقص می‌تواند عامل ضعف داده‌ای باشد. و پس از وقوع هر شکستی در پروژه، چگونه وضعیت را به حالت اول بازگرداند: برای این عملیات مدل ها یا رسانه های ذخیره‌سازی داده ها هم اولویت پیدا می کند:

  • ذخیره دیسک CD-R و DVD-R
  • رسانه‌های محلی: نظیر هارد دیسک ها، فضاهای داخلی ROM/RAM
  • دستگاه های ذخیره‌سازی شبکه نظیر SAN Storage و یا NAS Storage
  • ذخیره‌سازی ابری یا Cloud

پرسش نامه پروژه برند، مدیریت برند و بازسازی جایگاه برند

 نیازمندی‌های شرکت کارفرما

ردیف

شرح نیازمندی‌های شرکت کارفرما

پاسخ

۱

به کدام مدل از سرویس‌ دیجیتال برندینگ نیاز دارید؟

پیاده‌سازی وب سایت

پیاده‌سازی فروشگاه اینترنتی

ایجاد کانال‌های شبکه های اجتماعی

تولید محتوا و مدیریت و مهندسی شبکه‌های اجتماعی

طراحی باشگاه مشتریان

پیاده‌سازی نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری CRM

پیاده‌سازی پورتال سازمانی

پیاده‌سازی درگاه‌های پرداخت آنلاین

تولید و انتشار پادکست

تولید و انتشار ویدیو مارکتینگ و موشن گرافیک

طراحی کاتالوگ دیجیتالی

طراحی و تولید کمپانی پروفایل

تولید و ارایه رپورتاژ خبری (رپورتاژ آگهی)

و سایر….

 

1

به کدام مدل از سرویس برندینگ سازمانی سنتی نیاز دارید؟

طراحی لوگو و نشان تجاری

طراحی ست اداری

طراحی بروشور و کاتالوگ های چاپی

طراحی رزومه پروفایل تجاری چاپی

طراحی و اجرای تبلیغات بنری پیرامونی

طراحی و اجرای کارت ویزیت و کارت‌های شناسایی

طراحی و اجرای پرچم‌ها و سایر لوازم تبلیغاتی

طراحی و اجرای بیلبوردها و استندها

طراحی و تولید نشریات آموزشی

و سایر….

 

2

بیشترین حجم نوع تولید داده‌های شما که نیاز به ذخیره‌سازی دارد کدام است؟

فایلهای ویدئویی                 فایل های تصویری                        فایل‌های سازمانی و اداری

 

3

شما به کدام نوع از پشتیبانی و مشاوره برندینگ نیاز دارید؟

ریموت          تلفنی              حضوری                تمامی موارد

 

4

آیا قبلا چنین برنامه‌ای برای برندینگ سازمان داشته‌اید؟

بله                                                  خیر

 

5

تعداد کارشناسان فروش و خدمات پس از فروش و فناوری اطلاعات شما چندنفر است؟

 

6

تعداد تخمینی مخاطبین و مشتریان شما چه‌مقدار است؟

تعداد مخاطبین                                تعداد مشتریان واقعی فعلی

 

تکنولوژی‌ ها و متدهای مورداستفاده برندینگ

در ارایه خدمات پشتیبانی ما صرفا به رفع مشکل جاری بسنده نمی‌کنیم ما با تجهیز سازمان شما به ابزار مدیریت خدمات مبتنی بر چارچوب بین المللی ITIL  خدمت بسیار خاصی را با هدف بهبود مستمر خدمات پشتیبانی سازمان شما ارایه خواهیم داد که از نحوه‌ی دریافت خدمات طبق زمانبندی و کیفیت آن شگفت‌زده خواهید شد.

 

  • ابزارهای طراحی کلیه مستندات و نمایه‌های چاپی و گرافیکی برندینگ با Indesign-Corel-AffterEffect-PhotoShop-Illesturator
  • نمایش زنده نمودارها و دشبوردهای مدیریتی با API ServLet-Rest-JQuery-
  • ابزارهای تولید و طراحی وب‌سایت‌ها با CMS و اختصاصیWordpress-Drupal-Joomla
  • ابزارهای تولید و طراحی فروشگاه‌های اینترنتی و باشگاه مشتریان OpenCart-Magento
  • ابزارهای تولید و طراحی پورتال سازمانی با LifeRay-Kentico-Sherepoint
  • ابزارهای تولید و طراحی اپلیکیشن‌های موبایل با Andriod SDK-ioS
  • ابزارهای گزارش گیری قدرتمند CrystalReport-SQL SP
  • و…

برآورد هزینه‌ی دقیق پروژه برندسازی:

هزینه‌ی نهایی اجرای یک سرویس برندینگ سازمانی اگر بر اساس پلان پیشنهادی ما نباشد، بر اساس نیازمندی‌های تکمیل‌شده کارفرما در پرسش‌نامه محاسبه خواهد شد بی‌شک اطلاع دارید که هزینه‌ی این خدمات مبتنی بر حجم نیازمندی و افزایش ظرفیت توسعه کار است که در پنل سمت راست برای بسته‌ی پیشنهادی صفحات قبل اعمال می شود

اما شما می‌توانید با اخذ مشاوره‌های رایگان و تخصصی ما بهترین انتخاب را در پیاده‌سازی ایده‌های خود داشته باشید.

شما با بستن قرارداد برندینگ با شرکت ما می‌توانید از کیفیت خدمات نوینی بهره‌مند شوید به این صورت که هم در زمان صرفه‎ جویی کنید و هم می‎توانید مجموعه خود را به نحو احسن مدیریت کرده و از مشکلات وقت‎گیر جلوگیری نمایید. سرمایه گذاری ماهیانه برای راه برندینگ در پلان‌های ما، این امکان را به شما می‎دهد که هم هزینه نگهداری سرویسها و متدهای بازارسازی و بازاریابی برای عرضه برند کمتر شود و هم از صرف هزینه بالا برای عدم کارایی روش‌های نادرست پیاده‌سازی جلوگیری کنید و شما می‌توانید با کمترین قیمت از خدمات مشاوره، طراحی، اجرا و پشتیبانی برندینگ برای کسب و کار سازمان و یا شرکت خود استفاده کنید. بنابراین آیتم های زیر در برآورد نهایی هزینه به شدت موثرند:

  • مشخص کردن تعداد مخاطبین و مشتریان
  • تعیین حجم و تعدد رسانه‌های برندینگ
  • تعیین نوع راهکار ذخیره‌سازی داده‌ها
  • تعیین حجم داده‌های تولیدی
  • ارتباط رسانه‌های برندینگ با سایر سرویس‌ها و سامانه‌های مدیریتی

کارشناسان ما همواره آماده ارائه مشاوره‌های باکیفیت مناسب و همچنین ارائه راهکارهای تجربه کاربری در جهت ساده‌سازی فرآیندها و بهبود آن‌ها در سازمان شما هستند.

 

 

 

چرا آژانس توسعه کسب و کار باران را انتخاب می کنید؟

تیم تخصصی آژانس توسعه کسب و کار باران  یکی از حرفه‌ای ترین‌ها در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، برندینگ، بازارسازی  و بازاریابی نوین، افزایش فروش و توسعه کسب و کار است.  شامل کارگروه‌های اجرایی و تخصصی مختلف در کلیه پروژه‌ها مرتبط در سطح کشور و وجود زیرمجموعه ‌های پروژه،  مستندسازی دقیق، فازبندی روال انجام کار، سرعت در پاسخگویی و چابکی در ارایه‌ خدمات مهمترین شاخص‌هایی است که شما در هنگام انتخابتان می‌توانید در نظر بگیرید.

 علاوه بر موارد فوق رعایت زمانبندی جزو لاینفک ارایه خدمات ماست تیم ما طبق SLA یا توافق زمانبندی ارایه خدمات اقدام به همکاری مرتبط می‌کند و خود را موظف به رعایت این زمانبندی‌ها خواهد کرد.

شاخص‌های پیشنهادی برای انتخاب آژانس توسعه کسب و کار باران:

  • مستندسازی گام به گام اجرای پروژه
  • ارایه و تعهد به رعایت SLA
  • چابکی و سرعت در ارایه خدمات
  • گارانتی و وارنتی (خدمات پس از فروش)
  • استفاده از افراد مجرب در حوزه مرتبط
  • تلفیق زیبایی کار با کیفیت اجرا
  • طراحی خلاقانه و زیباشناختی بصری و محتوایی
  • حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات سازمانی
  • و هر آنچه که خودتان در هنگام مشاهده و مطالعه‌ی این سند احساس کرده‌اید…

 

مجری پروژه های برندسازی

استراتژیست توسعه کسب و کار و مدیر بازاریابی و فروش مسلط به ایده پردازی، طراحی و اجاری کمپین های آفلاین و آنلاین فروض، تبلیغات، برندسازی و بازسازی جایگاه برند، سیستم سازی، آموزش و مدیریت تیم های بازاریابی و فروش، آشنا به صنایع مختلف و تسلط به فنون مذاکره و اجرای جلسات، برگزاری رویداد و حضور موثر در نمایشگاه، برنامه های موفق افزایش سهم بازار B2B,B2C,B2G,B2D