بازاریابی نوین و افزایش فروش

 

بازاریابی مدرن یک روش جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده‌آل خود پیوند می‌دهد تا نتایج کسب‌وکار هدفمند را به دست آورد.

برای دستیابی به آن سطح از شخصی سازی و سفارشی سازی، ما، به عنوان بازاریاب مدرن، باید درک عمیقی از مشتریان خود ایجاد کنیم.

اگرچه اطلاعات و بخش های مختلف را می توان به روش های متفاوت جمع آوری کرد، اما یک رویکرد بازاریابی مدرن همیشه تفکر خلاق و اجرا را با تحقیق، استراتژی، فناوری و تجزیه و تحلیل برای دستیابی به اهداف سازمانی ترکیب می کند. 

به دلایل بسیاری، تقریباً هر کسب و کاری آرزوی تغییراتی در یک چیز دارد: رشد و توسعه!

افزایش تعداد مشتریان، گسترش سهم بازار، افزایش سودآوری، افزودن کارکنان و غیره … برای حمایت از این اهداف، موثرترین تیم های بازاریابی مدرن، آگاهی از برند را ایجاد می کنند، ادراکات را شکل می دهند و مخاطبان کلیدی را پرورش می دهند.

مشتریان مدرن هر دو نوع B2B و B2C دارای پیچیدگی هستند و هنگامی که صحبت از تجربه برند به میان می آید، انتظارات بالایی دارند. (می‌توانیم از این بابت از اپل تشکر کنیم)

 این انتظارات بالا به چیزی بیش از تجربه فنی کاربر از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها مربوط می‌شود.

 بله، کاربران انتظار دارند هنگام تعامل با وب‌سایت و برند شما، بتوانند بدون زحمت  چندین صفحه را مرور کنند، اما هر نقطه تماسی باید به ارزش برند شما نیز اشاره کند، اعتماد ایجاد کند و داستانی منسجم را بیان کند.

منظور ما همه نقاط تماس است. این، شامل وب‌سایت‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و هر چیزی در این بین می‌شود. برای برندهای B2B، همچنین به معنای تعامل های مختلف با افراد زیاد است که در چرخه‌های فروش طولانی پخش می‌شوند.

هر تعداد از نقاط تماس مورد نیاز باشد، مشتریان شما انتظار دارند همه آن ها یک پیام و یکپارچگی داشته باشند. در واقع، 60 درصد از مشتریان  نوین – آنهایی که چشم انداز بازاریابی را برای 20 تا 40 سال آینده شکل خواهند داد – انتظار دارند یک تجربه برند ثابت در همه کانال ها داشته باشند و این انتظارات همچنان افزایش می یابد زیرا سفر خریدار بیشتر و بیشتر بر تجربیات دیجیتال و اینترنتی متمرکز می شود.

در آژانس توسعه کسب و کار باران به شما کمک می کنیم :

انتظارات پیچیده مشتری مدرن به تجربه برند ثابت ختم نمی شود. این تجربه نیز باید متناسب با آنها باشد. نه به عنوان یک گروه جمعیتی مبهم، بلکه به عنوان افراد.

محتوای وب سایت باید با چالش های منحصر به فرد آنها صحبت کند.

ایمیل ها باید سوالات خاص خود را پیش بینی کنند.

برای کسب و کارهای B2B، مواد فروش باید متناسب با نقش یک فرد در کمیته خرید تنظیم شود.

بازاریابی مدرن یک روش جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده‌آل خود پیوند می‌دهد تا نتایج کسب‌وکار هدفمند را به دست آورد.

 

برای دستیابی به آن سطح از شخصی سازی، ما، به عنوان بازاریاب مدرن، باید درک عمیقی از مشتریان خود ایجاد کنیم. خواسته ها، چالش ها، نقاط درد، امیدها، رویاها و رنگ های مورد علاقه آنها چیست؟ هر چه عمیق تر شویم، بهتر می توانیم تجربه برند آنها را شکل دهیم.

 

ما همچنین به فناوری بازاریابی ای نیاز داریم که بتواند محتوا و تجربه را به طور موثر شخصی سازی کند. در این مرحله، حتی ابتدایی‌ترین پلت‌فرم‌های بازاریابی ایمیلی، نوعی عملکرد شخصی‌سازی را ارائه می‌دهند، و سیستم‌های مدیریت محتوای وب‌سایت را می‌توان پیکربندی کرد – با طراحی استراتژیک وب و کارهای معماری اطلاعات – برای ارائه تجربه‌ای متناسب با ویژگی‌ها و رفتارهای منحصربه‌فرد کاربران.

 

اجرای استراتژی های شخصی سازی نیازمند تلاش است، اما 94 درصد از بازاریابان می دانند که ارزش آن را دارد. با توجه به اینکه شخصی‌سازی می‌تواند پنج تا هشت برابر ROI در هزینه‌های بازاریابی باشد، احتمالاً تعجب‌آور نیست.

بازاریابی Omni-channel در واقع یک نوع بازاریابی استراتژیک با اقدامات هماهنگ و یکپارچه کانالی است که در آن تمرکز اصلی روی مشتری است. همه کانال‌ها باید با هم کار کنند و به وسیله یک استراتژی همه‌جانبه مدیریت شوند تا تجربه‌ای که برای مشتری فراهم می‌شود کاملاً پایدار و با ثبات باشد.

بازاریابی مدرن با رویکرد فقط دیجیتالی برابری نمی کند. تقریباً هر کاری که ما انجام می‌دهیم شامل یک جزء بازاریابی دیجیتال است – و ما اغلب رویکرد خود را “اول دیجیتال” می‌دانیم – اما بازاریابی مدرن بیشتر به دنبال یافتن کانال مناسب است.

 

هر فرد به طور متوسط بیش از 11 ساعت در روز را صرف چرخش بین اشکال مختلف رسانه می کند، رقمی که شامل استفاده از تلفن هوشمند، تلویزیون، رادیو، مجلات و موارد دیگر می شود.

اگر بازاریابی ما قرار است مشتریان را در جایی که هستند ملاقات کند، بهترین رویکرد ایجاد نقاط تماس در چندین کانال است.

این یک استراتژی است که شش برابر بیشتر از بازاریابی تک کاناله فروش به ارمغان می آورد و ماهیت تا حدودی آشفته و غیرخطی سفر خریدار مدرن را منعکس می کند.

 

وقتی نوبت به مشتریانمان می رسد، فرصت های ارائه شده توسط هر کانال را تجزیه و تحلیل می کنیم و از آنهایی استفاده می کنیم که بیشترین حس را برای کسب و کار و مشتریانشان دارند.

ما همچنین راه هایی را برای اتصال یک نقطه تماس به نقطه دیگر استراتژی می کنیم. یک کمپین تولید سرنخ که با تبلیغات پستی مستقیم شروع می شود به یک صفحه فرود آنلاین منتهی می شود.

سرنخی که از طریق یک رویداد حضوری منشأ می‌گیرد، دنباله ایمیل بعدی را دریافت می‌کند. کمپین پرداخت به ازای کلیک، کاربران را به صفحه رویدادی هدایت می کند که یک وبینار را تبلیغ می کند. همه اینها به نام نتایج بهینه بازاریابی با هم گره خورده است.

یک استراتژی بازاریابی مدرن هرگز واقعاً از خط پایان عبور نمی کند!

 ما دائماً در حال بررسی کانال‌های جدید هستیم، ابزارها و فناوری‌های نوآورانه را به کار می‌گیریم، با تغییرات بازار سازگار می‌شویم، از رقبا پیشی می‌گیریم، و استراتژی‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را بهبود می‌دهیم که می‌توانند کمی کامل‌تر باشند.

 

این وضعیت ثابت حرکت باعث شده است که بسیاری از تیم ها از رویکرد بازاریابی چابک استقبال کنند. از بخش‌های بازاریابی که هنوز چابک نشده‌اند، 91 درصد می‌گویند که در 12 ماه آینده برنامه‌ریزی می‌کنند. با دلایل خوب، بازاریابی چابک موفقیت پروژه، بهره وری، رضایت شغلی و درآمد را افزایش می دهد.

 

برندهایی که مطابق با رویکرد چابکی هستند که شامل اجرای تکراری و بهینه‌سازی می‌شود، می‌توانند به سرعت به تهدیدات جدید پاسخ دهند و در عین حال از بینش‌ها و فرصت‌های تازه بهره ببرند.

 رویکرد چابک می تواند به روز رسانی سریع یک کمپین موجود را بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها تسهیل کند. یا ممکن است یک تیم را توانمند کند که از یک کمپین از قبل برنامه ریزی شده به یک فرصت جدید تبدیل شود.

مهم نیست که اجرا چقدر پیامد دارد، این چرخه تکراری به برندها اجازه می دهد تا عملکرد بازاریابی خود را به حداکثر برسانند.

اگرچه عناصر زیادی وجود دارد که یک بازاریابی مدرن را تشکیل می‌دهد، اما همه آنچه که به سمت آن سوق می‌دهیم، ایجاد تجربه‌ای از برند است که مشتریان را درگیر می‌کند و بر رشد سازمانی تأثیر می‌گذارد.

این موارد را در نظر داشته باشید تا شما گام های بیشتری جلوتر از رقبایتان رفته باشید

 

مجری پروژه های بازاریابی نوین و افزایش فروش

سمانه به نواز، استراتژیست توسعه کسب و کار و مدیر بازاریابی و فروش مسلط به ایده پردازی، طراحی و اجاری کمپین های آفلاین و آنلاین فروض، تبلیغات، برندسازی و بازسازی جایگاه برند، سیستم سازی، آموزش و مدیریت تیم های بازاریابی و فروش، آشنا به صنایع مختلف و تسلط به فنون مذاکره و اجرای جلسات، برگزاری رویداد و حضور موثر در نمایشگاه، برنامه های موفق افزایش سهم بازار B2B,B2C,B2G,B2D