ریبرندینگ

چگونه کسب و کارتان را ریبرندینگ کنید

ریبرندینگ چیزی بیش از تغییر لوگو یا تصویر پروفایل اینستاگرام کسب و کار شماست. این فرآیند در واقع تغییر طرز فکر مردم در مورد برند شما است. شرکت ها به دلایل مختلف، از جمله رهبری جدید، مخاطبان هدف جدید یا چشم انداز جدید شرکت، برند خود را تغییر می دهند. با این حال، صرف نظر از دلیل، تغییر نام تجاری یک کار بزرگ است و تصمیم به انجام آن را نباید به راحتی گرفت.

آیا میدانستید؟
تغییر نام تجاری فقط به معنای ارائه لوگوی جدید شرکت نیست. تغییر نام تجاری به معنای تغییر درک عمومی از سازمان شما است.

چگونه کسب و کار خود را ریبرندینگ کنید؟


تلاش‌های تغییر نام تجاری نباید عجله داشته باشند. برای ایجاد یک برنامه دقیق در مورد نحوه تغییر نام تجاری و رویدادهای مربوط به راه اندازی وقت بگذارید. اما قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورید، در مورد هر مرحله از تغییر نام تجاری خود فکر کنید.

این پنج سوال می تواند به شما کمک کند تا برندسازی مجدد کسب و کار خود را شروع کنید.

1. سوالات سخت را از خود بپرسید.
مهم است که در مورد شرکت خود فکر کنید و درک قوی از شرکت شما داشته باشید، چه کاری را بهتر از هر کسی انجام می‌دهید و می‌خواهید مشتریانتان در مورد شما چه چیزی بدانند. به مشتری فعلی خود و نوع ارزش های برند که آنها به دنبال آن هستند فکر کنید. به روز باشید و از رویدادهای جاری مطلع شوید و دریابید که در حال حاضر چه چیزی در بازار روند دارد. مشتریان در کسب و کاری مشابه شما به دنبال چه هستند؟

2. تصمیم بگیرید که چه کسی چه چیزی را اجرا خواهد کرد.
سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

چه کسی برای ایجاد یک هدف، چشم انداز و ارزش های روشن نیاز به مشارکت دارد؟
چه کسی لوگوی شما را دوباره طراحی خواهد کرد؟
آیا نام شرکت نیاز به تغییر دارد؟
چه کسی دستورالعمل رنگ ها، فونت ها، نوشتن و طراحی را ایجاد خواهد کرد؟
چه کسی تمام عناصر جدید مانند وب سایت، علائم، وثیقه، اینترانت و فاکتورها را در سراسر شرکت پیاده سازی خواهد کرد؟
«در این فرآیند، نقش‌های مختلف مورد نیاز را در نظر بگیرید: تیم رهبری، تیم بازاریابی، طراحی، کپی‌نویسی، حقوقی و منابع انسانی.» «اگر قبلاً برندسازی مجدد را رهبری نکرده‌اید، احتمالاً عاقلانه است که یک آژانس یا مشاور برند را درگیر کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند و دیدگاهی بیرونی و حتی منابع اضافی ارائه دهد.»

3. نام تجاری جدید خود را ایجاد کنید.
این یک فرآیند سریع و آسان نیست و نباید باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که در اولین بار آن را درست انجام می دهید. در غیر این صورت، می تواند اعتبار کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. به دنبال نظرات مشتریان، کارمندان، شرکا، فروشندگان و موارد دیگر باشید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی با نام تجاری جدیدی هستید که کسب و کار شما را مناسب ترسیم می کند.

هنگام ایجاد نام تجاری جدید، به این فکر کنید که چرا این کار را انجام می دهید. اگر این کار را فقط برای انتشار اخبار و جلب توجه انجام می دهید، ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید.

4. اولویت بندی و تعیین اهداف.
از آنجایی که تغییر نام تجاری باید یک فرآیند آهسته و حساب شده باشد، شما نمی توانید همه کارها را یکجا انجام دهید.

داشتن یک برنامه نوشته شده برای زمانی که می‌خواهید هر بخش از برندسازی مجدد خود را تکمیل کنید، می‌تواند به همه دست اندرکاران کمک کند تا در مسیر اعلامی باقی بمانند، بنابراین اهداف و احساسات خود را در مورد برندسازی مجدد بنویسید.

5. اعلام کنید.
هنگامی که فرآیندهای بالا را تکمیل کردید، زمان آن است که تغییر نام تجاری خود را اعلام کنید. تغییر نام تجاری فرصت ایده آلی برای پیوند با فرصت های بازاریابی است.

“یک ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که چیزهای جدیدی را مشاهده خواهند کرد.” “به وضوح اهداف و استدلال خود را برای تغییر نام تجاری توضیح دهید و به آنها اطمینان دهید که خدمات عالی که قبلا دریافت کرده اند ادامه خواهد داشت. رسانه ها را درگیر کنید. یک بیانیه مطبوعاتی تهیه کنید و آن را در مقابل رسانه های کلیدی صنعت خود دریافت کنید. یک پست وبلاگ بنویسید که در مورد علت تغییر نام تجاری خود بحث کنید. این کلمه را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. و فروش و خدمات مشتری خود را برای نحوه اطلاع رسانی به مشتریان فعلی از تغییرات آماده کنید.”

بهتر است با مشتریان و شرکا شروع کنید زیرا آنها احتمالاً به روشی که کسب و کار شما تاکنون انجام داده است عادت کرده اند و دانش پیشرفته ای از تغییر و دلیل رخ دادن آن می خواهند.

بهترین راه برای اعلام برندسازی مجدد، فروش، تبلیغ یا مسابقه است. باید چیزی جذاب باشد که مشتریان شما را درگیر کند و تمام راه‌هایی را که تغییر نام تجاری شما برای آنها بهترین است، برجسته کند. 

از تغییر نام تجاری به عنوان فرصتی برای تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی و آگاه نگه داشتن عموم از تغییر استفاده کنید. تبلیغات رسانه های اجتماعی جدیدی ایجاد کنید که تلاش های شما را برای تغییر نام تجاری برجسته می کند. هدایای رسانه های اجتماعی را به عنوان انگیزه ای برای انتشار اخبار در مورد راه اندازی مجدد خود اجرا کنید. هر گونه رویداد تغییر نام تجاری را از طریق رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنید تا به تبلیغ آنها برای مخاطبان بیشتر کمک کنید.

مزایای بازسازی برند یا ریبرندینگ کسب و کارتان


تغییر نام تجاری شما چندین مزیت دارد. در دنیای بصری امروزی، تغییر نام تجاری می‌تواند اولین برداشت مصرف‌کنندگان از کسب‌وکار شما را تقویت کند – به‌ویژه زیرا شرکت‌ها همچنان به رقابت برای جلب توجه مصرف‌کننده در بازاری که به طور فزاینده‌ای اشباع شده و رقابتی است، بسیار مهم است.

برندهای معروف مانند Old Spice با افزایش مخاطبان خود از طریق تغییر نام تجاری، حاشیه سود را افزایش داده اند. زمانی که Old Spice در سال 2010 فرآیند تغییر برند خود را آغاز کرد، یک کمپین تبلیغاتی فروش محصول را تا 60 درصد افزایش داد زیرا توجه زوج ها و زنان را به خود جلب کرد. این شرکت همچنین از رکوردشکنی ترافیک وب سایت و افزایش تعداد مشترکین کانال یوتیوب خود خبر داد.

شاید مهم‌تر از همه، تغییر نام تجاری می‌تواند به مشتریان و تیم‌های شما شفافیت را در مورد آنچه کسب‌وکار شما دارد و باید ارائه دهد، بیان کند. به طور معمول، این منجر به بهبود فرآیندهای داخلی، همراه با افزایش شناخت و وفاداری برند می شود.

اشتباهاتی که هنگام ریبرندینگ کسب و کارتان باید از آنها اجتناب کنید


تغییر نام تجاری می تواند تأثیر مثبتی بر برند شما داشته باشد – البته تا زمانی که به طور متفکرانه انجام شود. از این اشتباهات رایج در فرآیند تغییر برند اجتناب کنید تا مطمئن شوید که همه چیز بدون مشکل پیش می رود:

  • ناهماهنگی: تا زمانی که همه مکانیسم‌ها برای پخش مستقیم آن در همه کانال‌هایتان آماده نشده‌اند، نام تجاری خود را معرفی نکنید. این اشتباه باعث سردرگمی می شود و ممکن است شرکت شما نامرتب به نظر برسد. در مراحل اولیه برنامه ریزی، ارزیابی کاملی از تمام دارایی های برند و تبلیغاتی که نیاز به به روز رسانی دارند، انجام دهید. بین تیم‌ها هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که طرح‌ها برای همه قالب‌ها آماده هستند و یک برنامه دقیق برای عرضه ایجاد کنید.
  • فقدان ارتباط: Salesforce گزارش می دهد که 74 درصد از مشتریان احساس می کنند که شفافیت و ارتباط صادقانه در حال حاضر مهم تر از همیشه است. یک برنامه ارتباطی قوی برای برندسازی مجدد شما از اعتبار و اعتمادی که با مشتریان، کارمندان، اعضای هیئت مدیره و سایر طرف هایی که به کسب و کار شما اهمیت می دهند محافظت می کند.
  • عدم تخصص: هنگام تلاش برای اجرای یک برند مجدد، همکاری با یک مشاور را در نظر بگیرید. مشاوران شخص ثالث ارزیابی عینی از برند شما ارائه می دهند و سال ها تجربه تحقیقات بازار را به روی میز می آورند.
  • پیام‌های نامشخص: برند شما باید آنچه را که شرکت شما انجام می‌دهد، انجام می‌دهد و  ارائه می‌کند را به اشتراک بگذارد. نام تجاری و اصطلاحاتی که با مخاطب هدف شما صحبت نمی کند یا خیلی مفهومی، بیش از حد هوشمندانه یا نامشخص است، می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *