بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ (online marketing) که به آن بازاریابی آنلاین هم می گویند، از پر کاربرد ترین فعالیت های مرتبط با زمان حال، برای انتشار پیام ها در مورد محصولات، خدمات و برند یک شرکت برای مشتریان بالقوه می باشد که ارتباط تنگاتنگی با دیجیتال مارکتینگ دارد که در ادامه با بازاریابی اینترنتی یا همان آنلاین مارکتینگ آشنا می شوید.

برای دریافت آموزش های کاملی از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، می توانید در دوره دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید تا پله های ترقی را طی کنید و به ساحل آرامش خود برسید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی که امروزه سر صدای زیادی به راه انداخته است بازاریابی از طریق کانال های آنلاین ( نه فقط دیجیتالی) مثل بهینه سازی موتور های جستجو، ایمیل، شبکه های اجتماعی و وب سایت ها استفاده می شود. در ادامه به اهمیت بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی اینترنتی میپردازیم.

می توان گفت بازاریابی اینترنتی دیگر یک بازاریابی جدید نیست. درست است که در ایران حدود ۱۰ سال است که بازاریابی اینترنتی رواج پیدا کرده است اما در کشورهای خارجی از سال ۲۰۰۰ میلادی آنلاین مارکتینگ رواج پیدا کرده است!

اینترنت مارکتینگ همواره به دنبال حل سخت ترین مشکلات با آسان ترین فعالیت و صرف کردن زمان می باشد. هم اکنون در فضای وب می توانید هر چیزی که لازم دارید سرچ کنید، از درب بخاری گرفته تا خرید خودرو! پیشبینی می شود روز به روز پیشرفت های چشمگیر تری از بازاریابی اینترنتی شاهد باشیم.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

اگر بخواهیم صادفانه با شما صحبت کنیم، مسیر زندگی و پیشرفت تکنولوژی ها به سمتی حرکت می کنند که دیگر کسب و کارهای سنتی در حال پسرفت کردن هستند و اکثر کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن و کسب و کار آنلاین به عبارتی بازاریابی مدرن، حرکت می کنند.

یکی از مهم ترین اهمیت های آنلاین مارکتینگ، تجزیه و تحلیل داده ها به همراه استراتژی مناسب می باشد. تحلیل حرکات مخاطبی که خریدی انجام داده و مخاطبی که از خرید صرف نظر می کند به حد باور نکردنی می تواند کسب و کار شما را متحول کند! شناخت رفتار کاربران می تواند برتری شما نسبت به سایر کسب و کار ها باشد.

یکی دیگر از روش های بازاریابی و تبلیغات که نیازمند شناخت دقیق رفتار کاربر می باشد، تبلیغات پنهان است. تبلیغات پنهان مثل بردسازی و بازاریابی آنلاین در مسیر اثر گذاری در ذهن مخاطب گام بر میدارد.

ارتباط بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ

یکی از سوال هایی که معمولا ذهن مخاطبان را درگیر می کند تفاوت دیجیتال مارکتینگ با آنلاین مارکتینگ است که جالب است بدانید که آنلاین مارکتینگ زیر مجموعه و جزوی از دیجیتال مارکتینگ است! پس تا اینجا به اهمیت هم دیجیتال مارکتینگ پی بردیم.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ همواره در کنار یکدیگر در حرکت هستند اما تفاوت های جزئی دارند، که باید به دقت به آنها پرداخته شود. به همین دلیل در مقاله ای بطور مفصل در مورد تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ بیان کرده ایم که می توانید به این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

انواع بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید، بخشی از دیجیتال مارکتینگ می باشد. طبق گفته خود گوگل، انواع بازاریابی اینترنتی یا همان استراتژی های بازاریابی اینترنتی تا مقدار زیادی به زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ مرتبط است که می توانید در مقاله دیجیتال مارکتینگ از آکادمی سمانه به نواز مطالعه کنید. اما برای خالی نبودن عریضه برای شما بیان می شود.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • پرداخت به ازای کلیک (ppc)
  • بازاریابی محتوایی ( content marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ)
  • همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)
  • بازاریابی ایمیلی
  • طراحی وب سایت
  • گوگل ادز
  • و …

تکنیک های بازاریابی آنلاین

همانطور که در جریان هستید بازاریابی چیست، بازاریابی آنلاین هم یکی از مجموعه های بازاریابی می باشد. به طور کلی تنها می توان گفت تکنیک های بازاریابی اینترنتی یک موارد خاص و مشخص نیستند. تعدادی از مواردی که باید در فضای دیجیتال و کسب و کار اینترنتی به آن دقت کنید، توجه به وضعیت، حوزه کسب و کار و تا حدودی رقبای شما است!

طلایی ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی تجربه ای است که شما کسب می کنید و تلاشی است که انجام می دهید. آنلاین مارکتینگ یک سری تکنیک های اولیه یا بهتر است بگوییم اصولی دارد که باید آنها را رعایت کنید.

۱- به طراحی سایت خود توجه بیشتری انجام دهید!

سایت شما به عنوان دکور و ظاهر فروشگاه شما در فضای وب شناخته می شود. توجه به جزییات و مسائلی که باعث افزایش رابط کاربری (ui) و تجربه کاربری بهتر (ux) باعث احساس رضایت در کاربر و در نتیجه افزایش در فروش و غیره می شود.

۲- از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر استفاده کنید.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو از اصولی است که می توان آن را بنای فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار اینترنتی شما بیان کرد. سئو چشم اندازی بلند مدت دارد و اگر تولید محتوای خوب و سئو اصولی انجام داده باشید، سخت می شود به رتبه های برتر گوگل در حوزه خود دست پیدا نکنید. در ادامه فقط به عنوان تکنیک های بازاریابی اینترنتی اشاره می شود.

  • استفاده از سیستم همکاری در فروش
  • استخدام مشاور یا فردی که استراتژی های شما را بچیند.
  • کمک گرفتن از ایمیل مارکتینگ
  • از اخبار و مقالات نهایت استفاده را ببرید!
  • سرمایه گذاری در بخش بلاگ سایت خود.

بیشتر بخوانید: دریپ مارکتینگ

مزایا و چالش های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

مزایا بازاریابی اینترنتی

به نظر شما مزایا بازاریابی اینترنتی چیست؟ بازاریابی آنلاین همواره مزایای زیادی را همراه خود به کسب و کار ها وارد کرده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه جویی در وقت
  • صرفه جویی در هزینه
  • انتخاب اقلام و محصولات با دقت
  • دیدن نظرات مشتریان و افراد مثل شما
  • نماد های اعتبار مثل ای نماد
  • نگرانی ای بابت مکان جغرافیایی شما وجود ندارد!
  • نظارت بر کوچک ترین رفتار کاربران
  • و …

چالش های آنلاین مارکتینگ

از بزرگترین چالش های شما در کسب و کار آنلاین احتمال کپی برداری از شما است. سایر افراد می توانند از دیزاین و طراحی شما و تا حدود کمی از محتوای شما (که گوگل در تلاش است تا حد ممکن از کپی شدن محتوا جلوگیری کند) کپی برداری کنند! در مورد کپی رایتینگ صحبت های زیادی در مقاله آغازینو صورت گرفته است.

از دیگر چالش های آنلاین مارکتینگ، رقابت بالا در این عرصه می باشد. اگر شما یک سوپر مارکت در تهران باشید، باید با کل شهر تهران رقابت کنید! البته توضیحات بیشتری لازم است که مربوط به سئوی محلی می شود که در این بحث نمی گنجد.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تمام ابعاد بازاریابی آنلاین آشنا کنیم.

در مورد مزایا و چالش ها، همچنین انواع و اهیمت بازاریابی اینترنتی سخن بگوییم. آژانس توسعه کسب و کار باران همواره در تلاش است تا روند مثبتی در فضای آنلاین و ارائه مطالب مفید برای کاربران خود باشد. سپاس فراوان از سرمایه ای (وقت) که تا پایان مقاله گذاشتید.

دیدگاه ها بسته شده اند.