ترافیک وبسایت

7 معیار مهم وب سایت

7 منبع ترافیک برتر برای تقویت وب سایت شما

منابع ترافیک وب را می توان به عنوان منبعی تعریف کرد که افراد از طریق آن سایت شما را پیدا می کنند.

برخی از منابع رایج ترافیک وب سایت به شرح زیر تعریف می شوند:

1. ترافیک ارگانیک
اصطلاح “ترافیک ارگانیک” به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که از طریق نتایج جستجو به صورت ارگانیک وارد وب سایت شما می شوند. به عبارت دیگر، بازدیدکنندگان ارگانیک با وارد کردن کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و موارد دیگر، وب سایت شما را پیدا کرده و مستقیماً در یک سایت قرار می گیرند.

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای افزایش ترافیک ارگانیک یک وب‌سایت، انتشار منظم محتوای با کیفیت بالا و مرتبط به‌عنوان وبلاگ، مطالعات موردی و حتی محتوای ویدیویی است. با این حال، این تنها یکی از استراتژی‌هایی است که شما به‌عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید در فرآیند خود تلقین کنید. استفاده از روش‌های دیگر مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز باید بخشی از استراتژی افزایش ترافیک آنلاین شما باشد.

2. ترافیک پولی
ترافیک پولی، همانطور که از نام آن پیداست، به عنوان ترافیکی که از طریق تبلیغات پولی، یا از طریق تبلیغات گوگل، تبلیغات اجتماعی و غیره به دست می آید. مدل PPCکه معمولاً از طریق Google Ad Words انجام می شود. انواع شناخته شده و رایج دیگر عبارتند از تبلیغات بنری، تبلیغات پرداخت به ازای کسب (PPA)، نمایش هزینه به ازای هر هزار (CPM).

اگرچه اکثر بازاریابان پیشنهاد می‌کنند که فعالیت‌های پولی باید تنها بخش کوچکی از استراتژی رشد ترافیک شما را تشکیل دهند، اما در واقع می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر وب‌سایت شما داشته باشد (به شرطی که به دقت برنامه‌ریزی و اجرا شود). به این دلیل که تبلیغات پولی نتایج را تضمین می کند. برخلاف روش‌های ارگانیک، فعالیت‌های پولی که از طریق سایت‌های معتبر انجام می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنند که بازدیدکنندگان از سایت شما بازدید می‌کنند و با محتوای آن درگیر می‌شوند. همچنین می توانید از بهینه سازی کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن بخش های خاص مخاطب و جذب آنها به سایت خود استفاده کنید.

3. ترافیک ارجاعی
ترافیک ارجاع به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که از منابع خارج از گوگل به سایت شما می آیند. هنگامی که یک بازدیدکننده برای رفتن به صفحه جدید در یک وب سایت دیگر، روی یک لینک کلیک می کند، google analytics کلیک را به عنوان یک کلیک ارجاع به وب سایت دوم ردیابی می کند.

سایت مبدأ “سایت ارجاع دهنده” نامیده می شود زیرا به ترافیک یک سایت به سایت دیگر اشاره دارد. ترافیک ارجاع یکی از سه آماری است که توسط Google Analytics ردیابی می شود.

ترافیک ارجاع برای وب سایت شما مهم است زیرا خریداران احتمالی را از سایت های دیگری که ممکن است گروه هدف مشابهی داشته باشند به وب سایت شما هدایت می کند. بازدیدکنندگان از قبل به توصیه های سایت دیگر اعتماد دارند. از این رو آنها راحت هستند که به وب سایت شما هدایت شوند.

ترافیک ارجاع همچنین می تواند به شکل کد رهگیری قرار گیرد که در سایر وب سایت ها، از جمله تبلیغات بنری مانند AdWords، قرار می گیرد تا کد ارجاعی مرتبط با یک کمپین بازاریابی خاص را شامل شود.

تحلیلگران بازاریابی به راحتی می توانند لیست ارجاعات را بررسی کنند و بهتر می توانند علایق مشتریانی را که از آن سایت ها می آیند شناسایی کنند. همچنین می توانید آنچه را که معمولا می خوانند تجزیه و تحلیل کنید و بر این اساس محتوای خود را برای مصرف آنها بهینه کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی آن بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

4. ترافیک اجتماعی
ترافیک اجتماعی به میزان ترافیک وارد شده به سایت شما از طریق شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر شخصی روی یک توییت یا یک پست فیس بوک کلیک کند و سپس به وب سایت برند شما برسد، این چنین است. به عنوان ترافیک اجتماعی محسوب می شود. این ترافیک هم ترافیک پولی و هم ترافیک ارگانیک را به حساب می آورد.

مانند هر منبع ترافیک وب دیگری، از ترافیک رسانه های اجتماعی نیز می توان برای تجزیه و تحلیل اینکه کدام سایت(ها) به عنوان با ارزش ترین منبع برای ترافیک وب سایت شما عمل می کنند، استفاده کرد. با محاسبه نرخ تبدیل هدف (GCR) برای هر سایت رسانه اجتماعی، می توانید ارزیابی کنید که پیام شما چقدر با مخاطبان شما طنین انداز می شود. اگر پیام کاملاً دقیق و مرتبط با مخاطب هدف شما باشد، مطمئناً نرخ تبدیل هدف شما بالا خواهد بود. در همین حال، اگر نرخ تبدیل هدف پایین است، باید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را مجدداً ارزیابی کنید تا سرنخ‌های با کیفیت بالاتر از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را پرورش دهید.

5. ترافیک ایمیل
ترافیک وب که از طریق کمپین های بازاریابی ایمیلی به وب سایت شما هدایت می شود به ترافیک ایمیل اشاره دارد. برای یک تجارت، این یکی از با ارزش ترین ترافیک است. به دلیلی که چنین ترافیکی از سرنخ ها و/یا مخاطبین موجود شما می آید. آنها ایمیل هایی از شما دریافت می کنند زیرا آنها را انتخاب کرده اند. از این رو، این مخاطبین متفاوت از ترافیک سرد رفتار می کنند. همچنین، آنها با ترافیک سرد متفاوت هستند زیرا در مقایسه با ترافیک سرد در طول سفر خریدار بیشتر هستند. آنها شما را/شرکتتان را بیشتر از سایر افرادی که برای اولین بار از شما می شنوند می شناسند. از این رو، آنها بیشتر به شما و شرکت شما علاقه مند و سرمایه گذاری می کنند.

6. ترافیک مستقیم
ترافیک مستقیم اغلب نتیجه ورود کاربر به یک URL در مرورگر خود یا استفاده از یک نشانک برای دسترسی مستقیم به وب سایت است. ترافیک مستقیم هر زمانی اتفاق می‌افتد که Google Analytics نتواند منبع یا کانال ارجاعی دیگری را تعیین کند. این عامل ترافیک مستقیم را از سایر گروه‌های کانال پیش‌فرض مانند Organic، Referrals، Social، Email و Paid و غیره متمایز می‌کند. با این حال، ترافیک مستقیم ممکن است شامل بازدیدکنندگانی باشد که از راه‌های دیگر به وب‌سایت رسیده‌اند.

برخی از موارد رایج ترافیک مستقیم عبارتند از:

دسترسی به لینک بدون برچسب از یک ایمیل
کلیک کردن روی پیوند از یک سند مایکروسافت آفیس یا PDF
دسترسی به سایت از یک URL کوتاه شده
دسترسی به پیوند از یک برنامه رسانه اجتماعی تلفن همراه 
موردی از دسترسی کاربر به یک سایت غیر ایمن (HTTP) از پیوندی در یک سایت امن (HTTPS).
دسترسی به یک وب سایت از یک سایت ارگانیک 

7. ترافیک متفرقه
این دسته شامل هر منبعی است که به عنوان فهرست بالا طبقه بندی نشده است. این می تواند نتیجه هر کمپین بازاریابی باشد که روی هر پلتفرم دیگری برای به دست آوردن ترافیک اجرا کرده اید. هر ترافیک وب طبقه بندی نشده را می توان به عنوان ترافیک متفرقه نامید. تحلیلگران بازاریابی می توانند بیشتر به این منبع نامشخص ترافیک نگاه کنند و آن را در هر یک از دسته های ذکر شده در بالا طبقه بندی کنند.

5 ابزار برتر برای اندازه گیری ترافیک وب سایت

1. گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت است. این به شما کمک می‌کند تا کاربران جدید و بازگشتی، نرخ تعامل، درآمد، نرخ حفظ، جمعیت‌شناسی، تبدیل‌ها، رویدادها و موارد دیگر را ردیابی کنید. این اطلاعات به شما امکان می دهد تا وب سایت خود را بهینه کنید و استراتژی های بازاریابی خود را برای افزایش ترافیک ورودی و بهبود تجربه کاربر تنظیم کنید.

2. Adobe Analytics
Adobe Analytics یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک و جمع آوری داده های چند کانالی است که به طور خاص برای کاربران پیشرفته و شرکت های سازمانی در نظر گرفته شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند اطلاعات مربوط به اطلاعات تجاری (BI) و ترافیک را از وب‌سایت، برنامه، ایمیل‌ها و غیره خود ردیابی کنید. همچنین می‌توانید بازدید از صفحه، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، خریدها، تقسیم‌بندی، انجام تجزیه و تحلیل سفر مشتری و سایر ویژگی‌های مشابه را اندازه‌گیری کنید.

3. ماتومو
Matomo که قبلاً Piwik نام داشت، یک ابزار تحلیلی ترافیک وب منبع باز است. از طریق Matomo، می‌توانید معیارهای ترافیک نمونه‌ای، تجارت الکترونیک و ردیابی رویداد، ابعاد سفارشی، بخش‌ها و اهداف خاص را ردیابی کنید.

4. کلیکی
Clicky یک برنامه تحلیلی است که مروری بر ترافیک وب سایت در زمان واقعی ارائه می دهد. این ابزار نتایج عمیقی مشابه گوگل آنالیتیکس اما با رابط کاربری بسیار تمیزتر ارائه می دهد. با Clicky، می‌توانید داده‌های بلادرنگ، از جمله بازدید از صفحه، رویدادها، بازدیدکنندگان و موارد دیگر را ردیابی کنید.

5. کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل که قبلا به عنوان ابزارهای وب مستر گوگل شناخته می شد، پلتفرمی است که به شما امکان می دهد وب سایت یا برنامه خود را برای گوگل دوست داشته باشید. این به شما کمک می کند تا با ارائه سه منبع مهم، سایت خود را بهینه کنید – گزارش های تجزیه و تحلیل جستجو، هشدار برای خطاها و مشکلات، آزمایش هایی برای اینکه ببینید آیا گوگل محتوای شما را درک می کند یا خیر.

 

5 روش برتر برای افزایش ترافیک وب سایت

در زیر چند ایده عملی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما آورده شده است:

1. محتوای بی کیفیت را از وب سایت خود حذف کنید
همه ما می دانیم که وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای جذب مخاطبان و افزایش ترافیک وب هستند. با این حال، چیزی که مردم معمولا از دست می دهند این است که به روز رسانی دوره ای وبلاگ ها و سایر دارایی های محتوای خود نیز بسیار مهم است. به خصوص هر داده و آماری را که ممکن است در وبلاگ به اشتراک گذاشته باشید، به روز کنید. همچنین، محتوای خود را مطابق با تغییرات سناریوی بازار تنظیم و به روز کنید.

پس از مدتی، حتی پیشنهادات محصول شما نیز تغییر می کند، از این رو آن را m

کاملاً منطقی است که دارایی های محتوای خود را نیز بر این اساس به روز می کنید.

2. سایت خود را برای سئوی موبایل بهینه کنید
سئوی موبایل به تمرین بهینه سازی وب سایت موبایلی و کاربرپسند کردن آن اشاره دارد. این روش همچنین شامل دسترسی به منابع سایت شما برای عنکبوت های موتورهای جستجو است.

برای کسانی که نمی دانند، 58٪ از تمام جستجوها در Google اکنون از طریق یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود. به طور خلاصه، تعداد جستجوهای موبایلی بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است و به جرات می توان گفت که موبایل آینده جستجو است. و به همین دلیل است که گوگل کل الگوریتم خود را برای تمرکز بر جستجوی تلفن همراه اصلاح می کند. فهرست موبایل اول گوگل نتایج جستجو را تنها بر اساس نسخه موبایل صفحه رتبه بندی می کند. و بله، حتی اگر از دسکتاپ جستجو می کنید، این اتفاق می افتد.

3. در پادکست های مربوطه ظاهر شوید
پادکست به ابزاری عالی برای انتشار محتوای خلاقانه تبدیل شده است. به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار مقرون به صرفه برای اتصال شما به مشتریان احتمالی، مشتریان و سایرین در شبکه شما استفاده شده است. مزیت پادکست این است که مخاطبان مورد نظر شما می توانند اطلاعات را در زمان و مکانی که می خواهند مصرف کنند.

پادکست‌ها را می‌توان خیلی سریع تولید کرد و شما را قادر می‌سازد تا از رویدادهای به‌موقع با روشی سریع و انعطاف‌پذیر توزیع محتوا بهره ببرید. پادکست ها اغلب برای گسترش استفاده از محتوای تولید شده قبلی و افزایش ترافیک وب سایت شما استفاده می شوند.

4. محتوای با کارایی بالا را تبلیغ کنید و بک لینک بسازید
کاربران آنلاین دوست دارند محتوای مفید و منحصر به فرد مانند پست های وبلاگ، فیلم ها، تصاویر و اینفوگرافیک ها را به اشتراک بگذارند. بنابراین، هرچه محتوای بیشتری در آنجا قرار دهید، فرصت های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود دارید، که باعث ایجاد بک لینک برای سایت شما می شود – قطعا یک مزیت سئو.

زمانی اتفاق می افتد که دیگران در مورد شما صحبت کنند و به وب سایت شما لینک دهند. این زمانی اتفاق می افتد که محتوای خوب را تبلیغ کنید. یک محتوای با عملکرد بالا به شما بک لینک های با کیفیت می دهد.

ترافیک وب سایت ارتباط مستقیمی با کیفیت بک لینک هایی دارد که وب سایت شما دارد، هر چه وب سایت هایی که به شما لینک می دهند معتبرتر باشند، رتبه و ترافیک بهتری خواهید داشت.

5. محتوای با کارایی بالا را برای پلتفرم های مختلف تغییر دهید و دوباره بسته بندی کنید
همه ما می دانیم که چقدر زمان و تلاش برای تولید محتوای خوب صرف می شود. بازاریابان هوشمند محتوای خود را در قالب‌های مختلف تغییر می‌دهند تا از آن‌ها در پلتفرم‌ها و کمپین‌های مختلف استفاده کنند، زیرا مزایای زیادی به همراه دارد.

الف. به شما کمک می کند تا به اهداف متعدد دست یابید
اگر محتوایی دارید که در یک پلتفرم عملکرد خوبی دارد، احتمال زیادی وجود دارد که بتواند در پلتفرم های دیگر نیز عملکرد خوبی داشته باشد. اگر پست وبلاگی دارید که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند، چرا آن را به یک راهنمای الکترونیکی تبدیل نکنید و از آن برای کمپین های ایمیل خود استفاده نکنید.

ب. شما را قادر می سازد تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید
هر محتوایی که یک سال پیش منتشر کردید، اگر اکنون آن را منتشر کنید، به همان مخاطبان نمی رسد. همانطور که کاربران جدید نیز به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ملحق می شدند. علاوه بر این، به مرور زمان فالوورهای بیشتری نیز اضافه می‌کردید. بنابراین سعی کنید یک دارایی محتوای قدیمی را به روز کنید و آن را دوباره برای دنبال کنندگان جدید خود منتشر کنید.

ج. دامنه دسترسی شما را افزایش می دهد
اعضای مخاطب هدف شما ممکن است وجه اشتراک داشته باشند، اما احتمالاً در ترجیحات پلتفرم‌ها متفاوت هستند. برخی تصاویر بصری را ترجیح می دهند، برخی دیگر صدا را دوست دارند. برخی دوست دارند اعداد را ببینند، برخی دیگر از مثال ها یاد می گیرند. استفاده مجدد از محتوا به اشکال مختلف یک راه عالی برای گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف است.

د. محتوای شما را متنوع می کند
در حالی که ثبات در بازاریابی مهم است، به این معنی نیست که شما باید هر بار از یک رسانه استفاده کنید. در عوض، شما باید پیام یکسانی را در رسانه ها و پلتفرم های مختلف منتقل کنید. استفاده مجدد از همان دارایی محتوا به اشکال مختلف به شما کمک می کند تا به پیام رسانی ثابت در کانال های مختلف برسید.

یک نکته مفید این است – به جای ایجاد دارایی های محتوای متفاوت برای هر یک از این مراحل خریدار، یک قطعه را در قالب های مختلف تغییر دهید.

همه ما می دانیم که دیده شدن در بازاریابی بسیار مهم است. از این رو، وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می‌رسد، باید در تمام پلتفرم‌ها، جوامع و انجمن‌های محبوب حضور داشته باشید. انتشار محتوای با کیفیت در پلتفرم هایی مانند Quora، Medium و غیره که مردم دوست دارند و استفاده می کنند، باعث برتری شما نسبت به دیگران می شود. علاوه بر این، انتشار مداوم محتوای منحصر به فرد و با کیفیت به شما کمک می کند تا رهبری فکری را برای شرکت خود به دست آورید.

ii با برندهایی از همان صنعت شریک شوید و وبینارها را میزبانی کنید تا تعامل را ارتقا دهید. بازاریابی مشارکتی جایی است که دو یا چند برند از طریق کمپین‌های بازاریابی برنامه‌ریزی‌شده برای کمک به یکدیگر در دستیابی به اهداف بازاریابی خود با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بر اساس این مفهوم، یک نام تجاری اصلی محصول یا خدماتی را برای تکمیل یک برند شریک ثانویه دارد و از مخاطبان هدف برای بهبود ارزش پیشنهادی خود استفاده می کند.

در زمان های اخیر، وبینارها به یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند تبدیل شده اند. بازاریابان وبینارها را صرفاً به عنوان یک ابزار برتر تولید سرنخ در نظر می گیرند. آنها از آن با هدف به دست آوردن هر چه بیشتر سرنخ استفاده می کنند.

وبین مدرن

ar همه چیز در مورد تجربه نامزدی است. وبینارها تجربیاتی چند رسانه ای و تعاملی هستند. هدف این است که مخاطبان خود را وادار به انجام اقدامات لازم و ارائه اطلاعات عملی در مورد مشتریان بالقوه خود کنید.

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما در یک حالت ذهنی به وبینار شما می رسند. با این حال، آنها باید وبینار شما را در حالت دیگری ترک کنند. این مسئولیت شماست که این تحول را به یک تحول مثبت و سازنده تبدیل کنید.

دعوت نامه وبینار را به عنوان قرارداد خود با مخاطبان خود در نظر بگیرید و نگه داشتن آن به شما کمک می کند تا اعتبار خود را تثبیت کنید. علاوه بر این، نشان می دهد که شما به احترام مخاطبان و زمان آنها اعتقاد دارید. لطفاً به خاطر داشته باشید که اگر به قول خود عمل نکنید، مخاطبان به سرعت از وبینار شما خارج خواهند شد. یک نکته بسیار مهم، این است که اگر آن‌ها میزان فروش را احساس کنند، مانند مگس‌ها شروع به سقوط خواهند کرد.

III. ریزداده های طرحواره را در صفحات وب خود پیاده سازی کنید. نشانه گذاری طرحواره یک کد (واژگان معنایی) است که به وب سایت اضافه می شود تا به موتورهای جستجو کمک کند تا نتایج آموزنده تری را برای کاربران دریافت کنند. این یکی از آخرین تحولات در سئو است. این شکل جدید بهینه سازی به عنوان قدرتمندترین شکل سئوی موجود اما کمتر مورد استفاده امروزی در نظر گرفته می شود.

طرحواره به موتورهای جستجو می گوید محتوای شما چه معنایی دارد. محتوای وب سایت شما ایندکس می شود و در نتایج جستجو بازگردانده می شود. با این حال، با نشانه گذاری طرحواره، برخی از آن محتوا نمایه می شود و به روشی متفاوت بازگردانده می شود، زیرا نشانه گذاری به موتور جستجو اطلاع می دهد که محتوا چیست.

هنگامی که مفهوم و روش نشانه گذاری طرحواره را درک کردید، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهید.

IV برچسب ها را به وبلاگ و پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. دسته ها و برچسب های مناسب را به پست های خود ضمیمه کنید تا مردم بتوانند آنها را پیدا کنند. اما مراقب باشید از تگ های زیاد استفاده نکنید. پیشنهاد می شود استفاده از کمتر از 15 تگ (یا دسته بندی یا هر دو) عدد خوبی است. همچنین، مطمئن شوید که سایت شما به خوبی توسط موتورهای جستجو ایندکس شده است، با استفاده از کلمات کلیدی در برچسب سایت، در محتوای وب سایت و برچسب ها.

اگر پیوندهای محتوای شما هنگام انتشار آنها در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر یا فیس‌بوک، تصویر، عنوان یا توضیحی را نشان نمی‌دهند، می‌توانید به راحتی با افزودن برچسب‌های لازم به کدهای HTML سند خود، آن را برطرف کنید. برچسب های مناسب را اضافه کنید تا به محتوای شما پیوند داده شوند و در هر به روز رسانی وضعیت تصویر مناسب را نشان دهند.

v. به جوامع آنلاین مرتبط بپیوندید و فعالانه در گفتگوهای پیرامون صنعت شرکت کنید. جوامع آنلاین اقیانوسی از مشتریان و مشتریان بالقوه هستند. با این حال، ایجاد یک نمایه و ارسال محتوای عمومی، موجی از ترافیک را برای شما به همراه نخواهد داشت.

اولین قدم برای دستیابی به هدفتان، یافتن نوع مناسبی از انجمن ها و انجمن های آنلاین است. هنگام ثبت نام در انجمن های انتخابی خود، از نام تجاری یا نام وب سایت خود به عنوان نام کاربری خود استفاده کنید. این نکته مهمی است زیرا مردم نام کاربری شما را می بینند و محتوای شما را در انجمن با نام تجاری شما مرتبط می کنند.

نکته مهم دیگر امضای شماست. امضای شما در یک انجمن یا انجمن آنلاین مهم است، زیرا این وسیله ای برای شما برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است. اکثر این پلتفرم‌ها لینک‌های سریعی برای ویرایش امضا دارند. در امضای خود، فقط باید مقداری فراخوان به عمل اضافه کنید تا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

در نهایت، به طور مداوم محتوای با کیفیت منتشر کنید و همچنین در مکالمات پیرامون موضوعات مرتبط شرکت کنید تا سطوح بالاتری از تعامل را از جامعه دریافت کنید.

6 روش برای استفاده از تجزیه و تحلیل وب سایت برای افزایش ترافیک
داده سنگ بنای استراتژی بازاریابی است. شما باید درک کنید که به دنبال چه داده‌هایی باشید، چگونه آن‌ها را پیدا کنید و به چه معناست. اکثر سیستم های مدیریت محتوا، تجزیه و تحلیل اولیه را برای جمع آوری داده ها ارائه می دهند. همچنین می‌توانید این اطلاعات را از ابزارهای کمی مانند Google Analytics دریافت کنید، که به شما امکان می‌دهد نحوه، مکان و با چه کسانی محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود. این به شما یک تصویر کامل از ترافیک وب و محتوای شما می دهد.

از طرف دیگر، می توانید هر ابزار دیگری را که در بازار موجود است در نظر بگیرید. هر ابزار تحلیلی برای استفاده به سطوح مختلفی از تخصص نیاز دارد، اگرچه گزینه‌های کم‌پیچیده‌تر برای اهداف تحلیلی اولیه کاربرپسندتر خواهند بود.

بیایید به جزئیات چگونگی افزایش ترافیک وب با استفاده از تجزیه و تحلیل وب بپردازیم:

1. بازارهای بالقوه جدید را کاوش کنید
با استفاده از تجزیه و تحلیل وب، می توانید به تفکیک جغرافیایی ترافیک خود نگاه کنید. این به شما کمک می کند جغرافیایی را که بیشترین ترافیک را از آن دریافت می کنید، کشف کنید. این به کشف بازارهای بالقوه جدید کمک می کند.

2. گزارش های مهم گوگل آنالیتیکس را برایتان ایمیل کنید
گزارش ایمیل ساده ترین راه برای به دست آوردن بینش کامل در مورد وب سایت شما است. با گزارش‌های ایمیل، مجبور نیستید ساعت‌ها به طور مداوم تجزیه و تحلیل‌ها را مرور کنید، در نتیجه زمان کمتری را صرف جستجوی داده‌ها در تلاش برای یافتن اطلاعات می‌کنید.

3. منابع ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید
دانستن اینکه کدام کانال‌ها و سایت‌ها بیشترین ترافیک را دارند، به شما کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل کنید که کجا تمرکز کنید

توجه اصل پارتو (80 درصد از اثرات ناشی از 20 درصد از علل) به درستی در اینجا مناسب است. از نظر ترافیک وب، به معنای تمرکز بر بهینه سازی 20 درصد از مهمترین وب سایت هایی است که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند.

یک مکان خوب برای شروع تجزیه و تحلیل، تمرکز بر ارجاعات، صفحات پربازدید و کلمات کلیدی است. ارجاع‌ها معمولاً در مورد سایت‌هایی که ترافیک را به وب‌سایت شما ارسال کرده‌اند اطلاع می‌دهند. آنها جزئیات جمعیت شناختی مخاطبان را به شما می دهند، که بیشتر به تمرکز کمپین های بازاریابی شما برای افزایش ترافیک کمک می کند.

4. کلمات کلیدی را که باید روی آنها تمرکز کنید، شناسایی کنید
آیا عبارات جستجویی را می شناسید که بیشترین ترافیک را برای شما ارسال می کنند؟ می توانید آن را از “گزارش سوالات” حساب Google Analytics خود پیدا کنید. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی روی میوه‌های آویزان پایین ضربه بزنید تا عملکرد جستجو و ترافیک را افزایش دهید.

5. با نقشه برداری از داده های نرخ پرش، نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید
نرخ پرش یک معیار مهم است زیرا از تعامل کاربران با صفحه شما ناشی می شود و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. جالب اینجاست که بسیاری از وب مسترها، وبلاگ نویسان و متخصصان سئو نرخ پرش را اشتباه تعبیر کردند. نرخ پرش نشان دهنده درصد بازدیدکنندگان وب سایتی است که در یک صفحه خاص وارد شده و پس از مشاهده یک صفحه از آن خارج شده اند.

ممکن است کیفیت و ارزش وب سایت خود را ندانید. نرخ پرش معیاری است که نشان می دهد محتوای شما واقعا چقدر مفید است. بهبود اندک در نرخ پرش احتمالاً نرخ تبدیل بالاتری را به همراه خواهد داشت.

6. تعامل صفحه بین موبایل و دسکتاپ را تجزیه و تحلیل کنید
این به شما کمک می کند ترافیک بیشتری داشته باشید و تبدیل را بهبود ببخشید. از آنجایی که استفاده از موبایل از ترافیک دسکتاپ پیشی گرفته است، طبق Comscore، لازم نیست از کاربران دسکتاپ غافل شوید. زیرا همه دوست ندارند از دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند. و انجام برخی کارها در یک صفحه دسکتاپ بزرگتر از یک صفحه نمایش کوچکتر آسانتر است.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، بازاریاب دیجیتال یا صاحب وب سایت، تمام وقت و منابع خود را صرف بهینه سازی تبدیل وب سایت برای کاربران تلفن همراه نکنید، این کار را برای کاربران دسکتاپ نیز انجام دهید.

بدیهی است که موبایل ممکن است بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما ایجاد کند که خوب است. در اینجا نحوه یافتن و تجزیه و تحلیل نتایج بین کانال های موبایل و دسکتاپ آورده شده است.

کلید بهبود وب سایت شما در تجزیه و تحلیل داده ها است.

نمونه های ترافیک وب سایت و مطالعات موردی را افزایش دهید
مثال 1: بانک IMB فرصت های تعامل پنهان را کشف کرد و تبدیل ها را تا 87 درصد افزایش داد!
از سال 1880، بانک IMB، یک سازمان مالی استرالیایی، در کمک به افراد برای تحقق و دستیابی به اهداف مالی خود مشغول بوده است. این بانک طیف کاملی از راهکارهای بانکی از جمله بانکداری تجاری، سپرده های مدت دار، وام های خانگی و شخصی، وام خودرو و حساب های پس انداز و تراکنش را به مشتریان خود ارائه می دهد.

بزرگترین چالشی که مدیران ارشد بانک با آن مواجه بودند این بود که همه چیز در مورد آزمایش وب سایت آنها به صورت موقتی بود. آنها می خواستند فرهنگ آزمایش مبتنی بر داده را در بانک ایجاد کنند. هدف آنها استفاده از این یافته‌ها برای فرضیه‌ها و آزمایش‌های خود برای ارائه یک فرآیند بهینه‌سازی ساختاریافته در بانک IMB بود.

برای به دست آوردن اطلاعات و بینش های کلیدی، آنها یک سری ایده های آزمایشی برای بهینه سازی صفحات وب با کارایی پایین ارائه کردند و در نتیجه باعث ایجاد تبدیل می شوند. در زیر نتایجی که آنها دریافت کردند آمده است:

نرخ تبدیل وام شخصی 36 درصد افزایش یافت
نرخ تبدیل وام مسکن 87 درصد افزایش یافت
کمپین 1 – فرم درخواست وام شخصی (صفحه اول بهینه شده)

بینش حاصل از تجزیه و تحلیل قیف نشان داد که تقریباً 37٪ از کاربران از صفحه اول فرم درخواست وام شخصی خود خارج می شوند. آنها عناصر زیر را برای بهینه سازی بیشتر صفحه معرفی کردند:

USP ها اضافه شد
جوایز ذکر شده
شامل زمان صرف شده برای تکمیل مراحل
طراحی کلی فرم را بهبود بخشید تا پیمایش آسانتر شود
شامل دستورالعمل های واضح در هر مرحله برای افزایش وضوح کاربر
پس از اجرای کمپین برای مدت زمان قابل توجهی، بانک شاهد افزایش 9 درصدی کاربرانی بود که فرم را تکمیل کردند. از طرف دیگر، نتیجه پس از اجرا (سالانه) افزایش 12 درصدی در کاربرانی بود که فرم را تکمیل کردند.

کمپین 2 – فرم درخواست وام شخصی (پنجره خروج)

با استفاده از تجزیه و تحلیل قیف، مدیران ارشد بانک متوجه شدند که تقریباً 84٪ از کاربران شروع به پر کردن فرم کرده اند اما در وسط آن را رها می کنند. این بدان معنی است که اصطکاک یا در صفحه یا فرم که نیاز به تثبیت فوری دارد وجود دارد.

در مقابل این، مدیران ارشد بانک، با استفاده از ردیابی ماوس، یک جعبه بازشو شلیک کردند که زمانی که ماوس کاربر قصد خروج از سایت را نشان داد، ظاهر شد. پاپ آپ از کاربران خواست که فرم را ذخیره کنند یا به پر کردن ادامه دهند. بنابراین، افراد را وادار به انجام هر یک از اقدامات می کند.

این آزمایش نشان داد که از آنجایی که برخی از اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم در زمان پر کردن فرم در دسترس کاربر نبود، حدود 52 درصد از آنها به ذخیره فرم پایان دادند و به زودی برای تکمیل فرآیند بازگشتند.

مثال 2: سیستم پرداخت گارانتی ثبت نام کارت اعتباری خود را 24 درصد افزایش داد!
سیستم پرداخت گارانتی، یک بانک پیشرو که در ترکیه، استانبول فعالیت می کند، مجموعه ای از کارت های پاداش (نوعی کارت اعتباری) را ارائه می دهد که دارای مزایای زیادی در قالب امتیاز هستند.

هدف اولیه سیستم های پرداخت گارانتی این بود که مشتریان بیشتری از وب سایت آن بازدید کنند و برای کارت های پاداش درخواست دهند. اکثر بازدیدکنندگان وب سایت آنها فرم های خود را ناقص می گذاشتند و سایت را رها می کردند. این بانک همچنین می خواست اطلاعات جامعی در مورد کمپین ها، محصولات و خدمات خود به مشتریان جدید و فعلی خود به اشتراک بگذارد.

برای دستیابی به اهداف خود، سیستم های پرداخت گارانتی یک آژانس بازاریابی عملکرد شریک معتبر را برای مدیریت سری کارت های اعتباری بهینه سازی تبدیل خود که دارای مزایای فراوانی هستند، منصوب کرد. آنها یک برنامه بهینه سازی تبدیل را در تمام ویژگی های دیجیتال آن برای افزایش عملکرد کارت پاداش اجرا کردند. آن‌ها همچنین کمپین‌های آزمایشی a/b را برای سیستم‌های پرداخت گارانتی اجرا کردند تا بررسی کنند که چگونه بر تبدیل‌های بانک تأثیر گذاشته است.

بر اساس تحقیقات خود، آنها راه‌های کلاسیکی برای کاهش انصراف از فرم و در نتیجه افزایش برنامه‌های کارت اعتباری پیدا کردند.

به عنوان یک راه حل، آنها پیشنهاد کردند که فرم درخواست فقط باید مرتبط ترین اطلاعات را از کاربران بخواهد. سپس، آنها توصیه کردند که یک بنر چسبناک در صفحه فرود وب سایت اضافه کنید که شایستگی های کارت پاداش را به نمایش بگذارد. همچنین به کاربران علاقه مند به کارت اجازه می داد تا با ارائه مرتبط ترین اطلاعات، مستقیماً از خود بنر درخواست دهند. در بحبوحه آزمایش، سیستم های پرداخت گارانتی با به کارگیری تنوع برنده آن (تغییر 1) امتیاز برنامه کارت اعتباری پاداش را 24 درصد افزایش داد.

مثال 3: گرن شاهد افزایش 59.9 درصدی درآمد با تلاش های بازاریابی استراتژیک بود!
تاریخچه گرن به سال 1915 در دانمارک برمی گردد، زمانی که آنها شروع به فروش کامل اقلام کشاورزی کردند. در حال حاضر، با بیش از 100 سال تجربه، فروش قطعات ماشین آلات یدکی، محصولات زئوتکنیک، بذر، ابزار، تجهیزات کوچک، لباس های محافظ تخصصی و اسباب بازی های کشاورزی و غیره، به شناخته شده ترین مارک فروشگاه تبدیل شده است. گرنه همچنین محصولات سفارشی را عرضه می کند. مطابق با نیازهای فردی

هدف آنها این بود که کاربران بتوانند محصولات مورد نظر خود را در صفحات لیست موبایل از طیف گزینه های موجود آسان تر پیدا کنند.

گرن یک سری کمپین برای بهینه سازی وب سایت خود و بهبود تبدیل ها اجرا کرد.

در نسخه قدیمی، جعبه‌های محصول فضای زیادی را در فضای محدود صفحه نمایش موبایل اشغال می‌کردند و کاربران برای یافتن چیزی که به دنبال آن بودند، به سختی می‌توانستند بیش از حد به پایین اسکرول کنند. برای سهولت یافتن محصول، گرن تصمیم گرفت استفاده از فضای صفحه نمایش موجود را با کوچک کردن فضایی که هر محصول برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند، بهینه کند.

به عنوان بخشی از استراتژی، دکمه CTA نیز با یک نماد سبد خرید با محیط دایره ای رنگ قرمز جایگزین شد. برای به تصویر کشیدن آن عمل کامل است (یعنی محصول به سبد خرید اضافه شده است) با کلیک روی تغییر رنگ از قرمز به سبز. این تغییرات نرخ تبدیل 43.03% را در مقابل نرخ تبدیل کنترل 36.81% و سطح اطمینان 100% را نشان می‌دهد. علاوه بر این، کلیک روی جعبه‌های محصول 178 افزایش یافت که افزایش 15.50 درصدی و افزایش 16.89 درصدی در CVR بود. این همچنین منجر به افزایش 10 درصدی بازدید از صفحه سبد خرید و افزایش 10 درصدی بازدید از صفحه تشکر شده است.

آنها نحوه نمایش USP های شرکت را دوباره طراحی کردند. تنوع جدید USP ها را با رنگ سبز روشن برجسته می کرد. معرفی رنگ سبز به نمادهایی که USP ها را نمایش می دهند منجر به افزایش برداشت شد.

پارامترهای ردیابی شده عبارت بودند از تعامل / کلیک بر روی USP و CVR تجارت الکترونیک. تعامل کاربر از 0.26٪ در نسخه کنترل به 2.28٪ در تغییرات، با سطح اطمینان 100٪ افزایش یافت. علاوه بر این، CVR تجارت الکترونیک در این مدت از 2.64٪ به 3.18٪ افزایش یافت.

آنها همچنین یک دکمه CTA را در بالای سبد خرید اضافه کردند که به کاربران کمک می کند تا به سرعت به صفحه سبد خرید منتقل شوند. برای جلوگیری از هرگونه کلیک ناخواسته، آنها همچنین طرح‌بندی مرتب‌تری را با دکمه «حذف» در سمت راست انتخاب کردند. گزینه ای برای اضافه کردن ارزش چند برابری محصولات و یک دکمه بزرگتر CTA نیز گنجانده شده است. این تغییرات به کاربران انگیزه داد تا بیشتر از قیف تبدیل پایین بروند و سفر خود را تکمیل کنند.

مثال 4: محصولات بهترین انتخاب (BCP) و یک کلیک نرخ تبدیل خود را 30٪ افزایش دادند!
Best Choice Products (BCP) یک شرکت تجارت الکترونیک مستقر در کالیفرنیا است که محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین برای خانه، باغ، موسیقی، کودکان و تناسب اندام می فروشد. BCP شناخته شده است که با دسته بندی ها و انتخاب های متنوع محصولات، یک تجربه خرید بدون عارضه را برای مشتریان خود فراهم می کند.

در هنگام خرید آنلاین، بیش از 30 درصد از خریداران الکترونیکی از جستجوی سایت استفاده می کنند. وقتی بازدیدکنندگان از نوار جستجو در یک وب سایت استفاده می کنند، می دانند که به دنبال چه هستند. با این حال، بهینه‌سازی و آزمایش مداوم با UI/UX جستجو یکی از بهترین روش‌هایی است که توسط صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک کمتر استفاده شده است.

هیچ چیز به اندازه نوار جستجویی که نتایج دقیقی ارائه نمی دهد یا حتی بدتر از آن به طور قابل توجهی قابل مشاهده نیست، برای اشتیاق بازدیدکنندگان بی انگیزه نیست.

Best Choice Products متوجه شد که بیش از 50 درصد از ترافیک آنها کاربران تلفن همراه است. با تجزیه و تحلیل عمیق تر در داده های تجزیه و تحلیل خود، آنها متوجه شدند که بازدیدکنندگانی که به دنبال محصولات با استفاده از نماد جستجو در هدر هستند، 60٪ بیشتر از دیگران تبدیل می شوند.

به عنوان راه حلی برای این مشکل، تصمیم گرفته شد که یک تغییر با یک نوار جستجوی غول پیکر ایجاد کنیم و آن را درست در مرکز هدر وب سایت قرار دهیم، درست مانند آمازون و سایر سایت های مشابه. هدف BCP این بود که با برجسته‌تر کردن نوار جستجو، تبدیل‌ها را افزایش دهد. بهبود دید نوار جستجو باعث بهبود نفوذ کاربر به وب سایت شد. آشکار کردن نوار جستجو به آنها کمک کرد تا در عرض یک هفته کلیک‌ها، جستجوها و افزایش درآمد 0.1 درصدی بیشتری داشته باشند!

علاوه بر این، آنها با شناسایی بازدیدکنندگانی که به صفحه تشکر پس از خرید می‌رسند، نرخ تبدیل را ردیابی کردند.

آن‌ها ضبط‌های بازدیدکنندگان را بررسی کردند تا بفهمند کاربران چگونه با نوار جستجوی جدید در مقابل نوار جستجوی قدیمی تعامل دارند. برای تجزیه و تحلیل کامل، همراه با تبدیل، آنها همچنین مشاهداتی را بر اساس کاهش بازدیدکنندگان، جلسات صفحه، زمان صرف شده در هر صفحه و غیره برای آزمایش های آینده انجام دادند.

نتیجه
ما در مورد منابع مهم ترافیک وب سایت بحث کرده ایم. ما بحث خود را به کانال ها و استراتژی های کلیدی برای افزایش ترافیک وب سایت گسترش دادیم. اطلاعات مفصلی که در مورد بهترین روش ها برای افزایش ترافیک وب سایت به اشتراک گذاشته می شود، به جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما کمک می کند.

این کار با سئو، رسانه های اجتماعی، محتوای عالی، تبلیغات و گسترش شروع می شود. از ابزارهای تحلیلی ارزشمندی استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید چه نوع محتوایی را در سایت خود قرار دهید و منبع ترافیک را تجزیه و تحلیل کنید.

یک استراتژی خوب و تلاش مداوم به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. ایده این است که حداکثر تبدیل را به دست آورید و البته، شما می خواهید سایت خود را برای تبدیل بهینه کنید.

ارزیابی مداوم داده های تحلیلی به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را بهتر درک کنید. شما ترافیک وب سایت خود را بهتر می شناسید و سپس می توانید استراتژی های بازاریابی و اهداف تجاری خود را در صورت لزوم تنظیم کنید.

گزارش های تجزیه و تحلیل وب سایت بینش ارزشمندی را در مورد نقاط قوت و ضعف وب سایت ارائه می دهد. یک گزارش جامع در مورد معیارهای کلیدی وب سایت شما می تواند به شما کمک کند تا مناطقی را در وب سایت خود مشخص کنید که می توانند از پیشرفت ها و تغییرات جزئی بهره مند شوند. تمام استراتژی هایی که در بالا توضیح داده شد به شما کمک می کند تا کیفیت و کمیت ترافیک وب خود را افزایش دهید.

سوالات متداول
چگونه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهم؟
در اینجا 10 روش اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت شما به صورت ارگانیک و پولی آورده شده است:
1. تحقیقات گسترده کلمات کلیدی را انجام دهید
2. به سئو داخل صفحه توجه کنید
3. محتوایی ایجاد کنید که مرتبط و به یاد ماندنی باشد
4. برای ایجاد بک لینک، افزایش ترافیک ارجاع و افزایش رتبه بندی SERP، پست های مهمان بنویسید.
5. در سایت های رسانه های اجتماعی فعال بمانید
6. از تبلیغات از طریق جستجوی پولی و رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنید
7. محتوا را از طریق خبرنامه های ایمیلی تبلیغ کنید
8. کمپین های اطلاع رسانی اینفلوئنسرها را انجام دهید
9. اعلامیه های مطبوعاتی را برای نشریات رسانه ای تأثیرگذار ارسال کنید
10. تبادل بک لینک با سایت هایی با اعتبار DA خوب

چگونه ترافیک وب سایت را ردیابی کنیم؟
ردیابی جریان ترافیک در وب سایت شما یکی از بهترین و هوشمندانه ترین راه ها برای سنجش عملکرد آن در اینترنت و یافتن راه هایی برای بهینه سازی تجربیات کاربر است. می‌توانید روی عملکرد معیارهای مهم مختلف مانند بازدید از صفحه، بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، نمایش‌ها، نرخ کلیک، نرخ پرش و غیره یک تب داشته باشید. در اینجا یک لیست مفید از بهترین ابزارها برای ردیابی عملکرد وب سایت وجود دارد:
1. گوگل آنالیتیکس
2. Adobe Analytics
3. ماتومو
4. کلیکی
5. کنسول جستجوی گوگل
6. سمروش
7. احرف
8. SimilarWeb

چگونه می توانم سئو وب سایت خود را بهبود بخشم؟
راه های زیادی برای بهبود سئوی وب سایت شما و بالا بردن رتبه آن در SERP وجود دارد. در زیر 10 روش برتر برای مرجع شما ذکر شده است:

1. بهبود سرعت بارگذاری صفحه
2. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید
3. تصاویر سایت خود را بهینه کنید
4. برای خوانایی بهتر، تگ های هدر را به محتوای خود اضافه کنید
5. وبلاگ نویسی را بیشتر شروع کنید
6. از لینک های خروجی استفاده کنید
7. اضافه کردن عناصر چندرسانه ای به محتوای خود را در نظر بگیرید، مانند ویدئو، نمایش اسلاید، صدا و غیره.
8. خوانایی وب سایت خود را افزایش دهید
9. تمام لینک های خراب را برطرف کنید
10. سایت خود را موبایل پسندتر کنید

ترافیک یک وب سایت چیست؟
در زبان عامیانه، ترافیک به یک وب سایت مترادف با غذا برای بقا است. ترافیک در حالت ایده آل به حجم افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند و به برند شما و محتوای آن علاقه مند می شوند اشاره دارد. تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به عملکرد سایت شما، دوام مشتری، استفاده آسان و ارائه دقیقاً آنچه بازدیدکنندگان می خواهند بستگی دارد.

چگونه می توانم ترافیک گوگل را بررسی کنم؟
یکی از بهترین راه ها برای بررسی ترافیک در گوگل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. این یک ابزار بسیار بصری توسعه یافته توسط گوگل است که به شما امکان می دهد ترافیک و عملکرد کلی وب سایت خود را در یک دوره طولانی (یا خاص) اندازه گیری کنید. اگر مایل به غواصی عمیق هستید، حتی می توانید منابع ترافیک را نقشه برداری کنید – جمعیت شناسی، جغرافیا، دستگاه ها، گروه سنی و غیره را بررسی کنید.

وارد حساب Google Analytics خود شوید. مسیر خود را به «رفتار» بروید و روی «محتوای سایت» کلیک کنید. در آنجا می‌توانید منابع ترافیک همه صفحات سایت خود، از جمله صفحات فرود، صفحات کمپین، و صفحات خروج را مشاهده کنید.

انواع ترافیک وب سایت چیست؟
در حالت ایده آل، 6 نوع اصلی از منابع ترافیک وب سایت وجود دارد.

1. ترافیک ارگانیک
2. ترافیک پولی
3. ترافیک ارجاعی
4. ترافیک اجتماعی
5. ترافیک ایمیل
6. ترافیک مستقیم

دیدگاه ها بسته شده اند.