3652

هماهنگی بازاریابی محتوا با سفر خریدار

یک استراتژی منحصر به فرد منجر به تعامل بالا و حداکثر تبدیل می شود.

به هر کجا که نگاه کنید، بازاریابی محتوا حضور دارد. بدون دست زدن به حداقل برخی از جنبه های آن نمی توانید به جایی آنلاین بروید. در واقع، 88 درصد از بازاریابان  B2B Business-to-business و 76 درصد از بازاریابان B2C Business to Consumer قصد دارند از نوعی استراتژی محتوا در سال 2016 استفاده کنند.

با فرض اینکه شما بخشی از این درصد هستید، مهم است که ما نقش بازاریابی محتوا را در سفر خریدار بررسی کنیم، بنابراین می توانید ایده بهتری در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی که منجر به تبدیل بالا می شود، داشته باشید.

هدف بازاریابی محتوا

همه ما در حال حاضر با بازاریابی محتوا آشنا هستیم، اما تعداد کمی از ما درک مختصری از آنچه واقعاً شامل می شود داریم. آیا می دانید بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟

بر اساس یک تعریف، “بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص – و در نهایت، هدایت اقدام سودآور مشتری” متمرکز است.

صرف انتشار محتوا به این معنی نیست که شما یک استراتژی بازاریابی محتوا دارید. برای اینکه از انتشار محتوا به بازاریابی محتوا بروید، به یک برنامه مرتبط نیاز دارید که «اقدام سودآور مشتری را هدایت کند». برای انجام این کار، باید سفر خریدار را درک کنید.

سفر خریدار

در حالی که بازاریابان مختلف نسخه های دقیق خود را از سفر خریدار دارند، رایج ترین مورد استفاده شامل سه مرحله اساسی است: کشف، بررسی و تصمیم. هر یک از این مراحل شامل چند مرحله مختلف است.

کشف. مرحله کشف همان آغاز سفر است. این زمانی است که خریدار تشخیص می دهد که یک مشکل یا نقطه درد دارد که باید حل شود و شروع به جستجوی راه حل می کند. مرحله کشف یا می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد یا ممکن است زمان زیادی طول بکشد. همه چیز بستگی به این دارد که خریدار چقدر سریع عمل کند و این موضوع چقدر در زندگی او اولویت دارد.

توجه. مرحله بعدی، مرحله بررسی سفر است. این زمانی است که خریدار راه‌حل‌های مختلف را بررسی می‌کند و راه‌حلی را که احساس می‌کند بهترین راه حل را حل می‌کند، بررسی می‌کند. باز هم، این مرحله می تواند طولانی یا کوتاه باشد.

تصمیم. در نهایت، مرحله تصمیم گیری از سفر وجود دارد. در این مرحله، خریدار راه حلی را که شناسایی کرده است بررسی می کند و سعی می کند تصمیم خرید را توجیه کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، آنها در نهایت انتخاب را انجام می دهند. اگر آنها به این نتیجه رسیدند که راه حل برای آنها مناسب نیست، آنها به مرحله بررسی باز می گردند تا به گزینه های جایگزین نگاه کنند.

همچنین باید توجه داشت که نگاشت صحیح محتوا برای خریداران پیامدهای مستقیمی بر موفقیت شما با بهینه سازی موتور جستجو دارد.

با درک روشنی از سفر خریدار، باید بتوانید استراتژی های بازاریابی هدفمندی را ایجاد کنید که افراد را از این سفر یا قیف تا زمانی که به مشتریان پولی تبدیل شوند، سوق دهد.

بازاریابی محتوا و سفر خریدار.

اگر هرگز به بازاریابی محتوا از دریچه سفر خریدار نگاه نکرده اید، آماده باشید که شگفت زده شوید. این دیدگاه جدید اساساً رویکرد شما را به بازاریابی محتوا تغییر خواهد داد. بیا یک نگاهی بیندازیم:

1. مرحله کشف.

در مرحله کشف سفر خریدار، هدف بازاریابی محتوا ایجاد آگاهی از یک مشکل خاص و سپس همسو کردن آن مشکل با موضوعات مختلف مرتبط با تجارت است. گام های ویژه ای که در این مرحله دخیل است عبارتند از: «کاهش وضعیت موجود» و «تعهد به تغییر».

به منظور کمک به مشتریان برای رهایی از وضعیت موجود و تصمیم گیری برای تغییر چیزی، این به بازاریاب بستگی دارد که محتوایی ایجاد کند که آگاهی را ارتقا دهد و فوریت را تحریک کند.

به عنوان مثال، بیایید کسب و کاری را در نظر بگیریم که نرم افزار CMR را ارائه می دهد. در مرحله کشف، محتوای آنها حول شناسایی نقاط دردسر کسب‌وکارهایی می‌چرخد که در حال حاضر خدمات مشتری را به صورت دستی انجام می‌دهند، اما دیگر زمان یا انگیزه‌ای برای ادامه انجام آن ندارند. به عبارت دیگر، استراتژی محتوا برای کمک به مشتریان بالقوه طراحی شده است که مشکل پیش روی خود را تشخیص دهند.

محتوای پیشنهادی: در مرحله کشف، انعطاف پذیری قابل توجهی از نظر قالب های محتوا وجود دارد. رایج‌ترین انواع شامل گزارش‌های تحقیقاتی، محتوای سرمقاله، کاغذهای سفید و گزارش‌های آماری است که از نقاط دردناکی که خریدار تجربه می‌کند پشتیبانی می‌کند.

2.  مرحله بررسی.

در مرحله بررسی، هدف بازاریابی محتوا کمک به خریدار برای شناسایی نیازهای خاص برای حل مشکلی است که در مرحله کشف شناسایی کرده است. هدف دوم این است که آن راه حل را با نیازهای تجاری خاصی که خریدار با آن مواجه است، هماهنگ کنیم.

با استفاده از مثال قبلی ما، ارائه‌دهنده نرم‌افزار CRM شروع به برجسته کردن راه‌حل خود و چگونگی برآورده کردن نقاط درد و نیازهای مربوطه می‌کند. این نقطه ای است که رویکرد بازاریابی محتوا شروع به تبلیغ ویژگی های محصول می کند.

محتوای توصیه شده: در این مرحله، محتوای توصیه شده شامل مواردی مانند نمایش محصول ضبط شده، راهنماها و مطالعات موردی، پست های مقایسه و حتی پادکست ها می شود.

3. مرحله تصمیم گیری.

اکنون به مرحله تصمیم گیری می رسیم. اگر کار خوبی برای راهنمایی خریداران در مراحل کشف و بررسی انجام داده اید، آنها را متقاعد کرده اید که راه حل شما را به عنوان راه حلی که نقطه درد آنها را برآورده می کند، در نظر بگیرند. اکنون فقط باید معامله را ببندید.

در این مرحله، تمرکز بر این است که چرا محصول یا راه حل ارزش خرید دارد. وقتی گزینه های زیادی وجود دارد، ممکن است دشوار باشد، اما به یاد داشته باشید که قبلاً از مرحله بررسی جان سالم به در برده اید.

محتوای پیشنهادی: بسته به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید و نوع محصول یا خدماتی که در حال انجام آن هستید، محتوای توصیه‌شده برای این مرحله شامل محتوای مقایسه محصول، بارگیری‌های آزمایشی، مطالعات موردی عمیق و نمایش‌های نمایشی زنده است.

با محتوای مناسب مشتری را هدایت کنید.

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *