985244

5 مرحله برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

در اینجا پنج راه برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا همیشه برنده برای کسب و کار شما آورده شده است.

بازاریابی محتوا معدن طلا برای رسیدن به نتایج عالی کسب و کار است، زیرا بسیاری از خریداران برای خرید به محتوا وابسته هستند.

آمار نشان می دهد که 60 درصد از مشتریان پس از مطالعه در مورد یک محصول، الهام گرفته اند تا به دنبال آن باشند. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب می تواند همه چیز را برای برند شما ایجاد کند، به همین دلیل است که 82 درصد از بازاریابان فعالانه از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

ابتدا اجازه دهید به اصول اولیه بپردازیم. استراتژی محتوا دقیقاً چیست؟ استراتژی محتوا برنامه ای برای ایجاد محتوایی است که هدف کسب و کار شما را تسهیل می کند. این به شما کمک می کند محتوای آگاهی از برند درستی ایجاد کنید که می تواند بر تصمیم خریدار شما برای هر مرحله از قیف فروش تأثیر بگذارد تا منجر به جذب مشتری و تبدیل شود.

از بین استراتژی‌های بازاریابی مختلفی که در دسترس بازاریابان است، بازاریابی محتوا یک رویکرد مقرون‌به‌صرفه برای تولید سرنخ طولانی‌مدت است. محتوای همیشه سبز می تواند به هدایت ترافیک ارگانیک از جستجوها به وب سایت شما و ایجاد تبدیل ادامه دهد. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ آموزنده که با پیوندهای محصول تعبیه شده است، می تواند کاربران را تا مدت ها پس از انتشار محصول شما را به سمت آن هدایت کند.

همچنین، بازاریابی محتوا برای آگاهی از برند عالی است و می تواند به عنوان کانالی برای شکوفایی سایر تاکتیک های بازاریابی باشد. در حالی که محتوای شما می تواند برند شما را به عنوان مرجعی برای ارجاع در صنعت شما معرفی کند، همچنین می تواند نتیجه تبلیغات حمایت شده، بازاریابی تأثیرگذار و استراتژی های بازاریابی مشابه را به همراه داشته باشد.

اکنون، بیایید به پنج مرحله ای که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر نیاز است بپردازیم:

1. هدف خود را بشناسید

شروع هر طرحی به این معنی است که شما هدفی دارید که منتظر رسیدن به آن هستید. هدف استراتژی بازاریابی محتوای شما باید با آگاهی از برند، سرنخ ها، تبدیل ها و حفظ مشتری مرتبط باشد.

هر چیزی که قصد دارید با بازاریابی محتوای خود به دست آورید باید به خوبی تعریف شود. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چگونه استراتژی بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید و شاخص های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator   KPI) را که باید در تصمیم گیری درباره اثربخشی استراتژی بازاریابی محتوای خود به آن توجه کنید.

2. تحقیق در مورد شخصیت خریدار انجام دهید

خریداران 48 درصد بیشتر احتمال دارد که ارائه دهندگان خدماتی را که استراتژی بازاریابی شخصی دارند در نظر بگیرند. محتوای شما برای خریداران هدف شماست. بنابراین، شما باید بدانید که خریداران هدف شما چه کسانی هستند تا بتوانید بهترین راه برای فروش محتوای خود به آنها را انتخاب کنید.

پس از شناسایی خریداران هدف خود، استراتژی بازاریابی محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که با ترجیحات و رفتار خریدار ایده آل شما مطابقت داشته باشد.

3. ایده های محتوا را توسعه دهید

ایده های محتوایی شما باعث ایجاد تعاملی می شود که استراتژی بازاریابی محتوا از آن لذت می برد.

محتوای مرتبط همیشه مکان خوبی برای شروع است و برای هر مرحله از سفر خریدار بسیار مهم است. در زیر مواردی وجود دارد که می تواند به توسعه ایده های محتوا کمک کند.

ممیزی محتوا انجام دهید:

دانستن نحوه اجرای محتوای قبلی می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است. این شامل مشاهده تجزیه و تحلیل داده های محتوای شما است.

محتوای با کارایی بالا می‌تواند شما را ترغیب کند که روی محتوای مشابه کار کنید یا محتوای قدیمی را به‌روزرسانی و تغییر کاربری دهید. محتوای با کارایی پایین می‌تواند نشان‌دهنده چیزی باشد که می‌توانید هنگام ایجاد محتوا در آن بهبود دهید.

تمرکز بر آگاهی از برند:

محتوای شما به این منظور است که برند شما را به عنوان یک مرجع معتبر در صنعت شما معرفی کند. این بدان معنی است که شما باید خود را از رقبا در صنعت متمایز کنید. برای انجام این کار، باید به مخاطبان خود بفهمانید که چه چیزی شما را از طریق محتوای خود منحصر به فرد می کند و در عین حال به آنها نشان دهید که با حل مشکلات آنها قابل اعتماد هستید.

اکثر کاربران برای یافتن راه حل به محتوا نگاه می کنند. بنابراین، محتوای شما باید نشان دهد که شما نقطه درد آنها را درک می کنید و قادر به حل آن هستید زیرا راه حل را دارید. محتوایی که

چنین اطمینانی را به تصویر می‌کشد برای ایجاد تبدیل برای محصولات شما مفید است.

فرکانس محتوا:

اگر از بازاریابی محتوا برای برند خود استفاده می کنید، فراوانی محتوای شما کلیدی است که شما را به طور مداوم در دید مخاطبان خود نگه می دارد. این بدان معنی است که شما باید محتوایی را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد اتاق یکدست باشد. یک راه خوب برای شروع این است که به روندهای صنعت نگاه کنید و دائماً مخاطبان خود را درگیر کنید تا بدانند چه چیزی می خواهند ببینند.

4. قالب محتوا و کانال های تحویل خود را تعیین کنید

بسته به مخاطب هدف شما، قالب محتوای شما می تواند به صورت اینفوگرافیک، ویدیو، پادکست یا موارد دیگر باشد. این همچنین برای پلتفرم هایی که برای ارائه محتوای خود انتخاب می کنید صدق می کند. به عنوان مثال، TikTok عمدتا توسط جوانان استفاده می شود، به این معنی که اگر مخاطبان شما در محدوده جمعیتی قرار بگیرند، می تواند کانال تحویل ایده آل برای محتوای شما باشد.

5. عملکرد استراتژی محتوای خود را پیگیری کنید

دانستن وضعیت پیشرفت استراتژی بازاریابی محتوای خود به این معنی است که می توانید تعیین کنید. که آیا به هدف خود نزدیک هستید یا خیر. این عالی است زیرا شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید تغییر کند یا ادامه یابد. شما می توانید پیشرفت استراتژی بازاریابی محتوای خود را با استفاده از ابزارهای سیستم مدیریت محتوا و KPI ها پیگیری کنید. این KPI ها می توانند بر اساس تعداد سرنخ ها، تبدیل ها یا ترافیک ارگانیک ثبت شده در نتیجه بازاریابی محتوای شما باشد.

با در نظر گرفتن این نکات و مثال‌ها، اکنون می‌دانید که استراتژی‌های بازاریابی محتوا چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانید آن را ایجاد کنید. مراحل بعدی؟ ايجاد كردن!

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *