شما اینجا هستید زیرا استراتژی بازاریابی شما کار نمی کند.
هر شرکتی برای حمایت از رشد به بازاریابی وابسته است. یک استراتژی بازاریابی موثر می تواند سرنخ های بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کند. اگر یک مدل فروش بازاریابی پیش بینی کننده نداشته باشید، کسب و کار شما می تواند در وضعیت سختی قرار گیرد.
اگر خود را در این مخمصه می یابید، در اینجا پنج دلیلی وجود دارد که باعث می شود بازاریابی شما کارساز نباشد.
1. شما از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید
داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام برای کسب و کار شما کافی نیست. مخاطبان شما از کدام کانال های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ به عنوان مثال، بزرگسالان جوان زمان بیشتری را در TikTok صرف می کنند تا در فیس بوک و اینستاگرام.
بسته به مخاطبان هدف خود، ممکن است نیاز داشته باشید که حضور چشمگیری در رسانه های اجتماعی در لینکدین، توییتر، Threads و دیگر پلتفرم ها داشته باشید. اگر تصمیم می گیرید از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده کنید، مخاطبان خود را در نظر بگیرید. علاوه بر افزایش شناخت برند در میان مصرف کنندگان فعلی، حضور خوب در رسانه های اجتماعی نیز ممکن است باعث ایجاد علاقه در بین مشتریان بالقوه جدید شود.
من معمولاً استفاده از 2-3 پلت فرم رسانه های اجتماعی را توصیه می کنم. استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما باید ارزش های شرکت شما را منعکس کند، نظرات مشتریان را به نمایش بگذارد و محصولات و خدمات را در صورت نیاز تبلیغ کند.
کلید بازاریابی محتوا، اصالت برند است. به عنوان مثال، شرکت من برای هر مشتری که با آنها کار می کنیم درخت می کارد. برای ما غیرصادقانه خواهد بود که فقط برای نشان دادن اینکه میخواهیم “خوبی انجام دهیم” به اهداف اجتماعی مرسوم دست بزنیم.
2. بازاریابی ایمیلی را نادیده می گیرید
86٪ از مصرف کنندگان مایلند ایمیل های تبلیغاتی را از شرکت هایی که با آنها تجارت می کنند حداقل ماهانه دریافت کنند (با 15٪ ایمیل های روزانه را ترجیح می دهند). ساده ترین روش برای تبلیغ فروش، برقراری ارتباط با رویدادهای آینده یا بازاریابی مجدد به مشتریان قبلی از طریق ایمیل است.
یک مصرف کننده متوسط روزانه 100 ایمیل دریافت می کند، بنابراین شما باید متمایز شوید!
در اینجا راهنمایی است که ما برای همه مشتریان خود استفاده می کنیم:
طراحی شما باید مینیمالیستی، کوتاه و آموزنده و پاسخگو باشد (برای همه اندازه های صفحه نمایش بهینه شده است). تا حد امکان از شخصی سازی استفاده کنید. این به معنای نام، تاریخ خرید، تولد و غیره است.
خطوط موضوعی 60 درصد از نرخ های باز را تشکیل می دهند. شما در حال رقابت با 99 موضوع دیگر هستید. یک قانون سرانگشتی این است که شما نمی خواهید در خط موضوع بفروشید. هدف شماره 1 شما این است که یک بازی باز داشته باشید.
یک پیشنهاد قانع کننده داشته باشید! پیشنهاد شما باید برای یک رویداد یا معرفی محصول بیمعنا باشد.
3. شما مخاطبان خود را نمی شناسید
اگر میخواهید استراتژی تبلیغات دیجیتال شما موفق باشد، ارتباطات بازاریابی شما باید به مخاطبان مناسب هدایت شود. اکثر بازاریابان به شما خواهند گفت که بسیار مهم است که بدانید آنها چه کسانی هستند، چگونه زندگی می کنند، چه چیزی را دوست دارند و چه ارزش هایی برای آنها مهم است. اگر می خواهید با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و رضایت مشتری را افزایش دهید، باید این اطلاعات را داشته باشید. برای شناسایی ویژگی های مشتری ایده آل شما می توان از روش های تحلیلی استفاده کرد.
من به شما میگویم که بیشتر بازاریابان چه چیزی را نمیدانند: پیدا کنید چه رویدادهایی باعث میشوند مشتریان شما محصول/خدمت شما را بخرند، و شما همه چیزهایی را که نیاز دارید بدانید.
می توانید این کار را با تنظیم نظرسنجی های پس از خرید انجام دهید.
4. شما خیلی پرفروش هستید
در ده سالی که در بازاریابی فعالیت میکنم، میتوانم به صراحت تأیید کنم که آسیبپذیری بیشترین مشارکت را به همراه دارد. همه دوست ندارند به او فروخته شوند.
رایجترین اشتباهی که فروشندگان مرتکب میشوند این است که دائماً تلاش میکنند تا بدون اینکه نشان دهند چه کسی هستند، بفروشند و بفروشند.
رویکرد مورد علاقه من چیزی است که من آن را مقیاس تعهد می نامم. شما هرگز از یک شریک بالقوه نمی خواهید در اولین قرار ملاقات با شما ازدواج کند زیرا احتمال یک نتیجه مثبت صفر به هیچ است. با گذشت زمان، قرارهای بیشتر و رشد تدریجی رابطه، احتمال اینکه آنها به پیشنهاد ازدواج شما بله بگویند به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همین رویکرد باید در بازاریابی نیز اعمال شود:
ارزشهای خود، دلایلی که به آنها اهمیت میدهید، آنچه به شما الهام میدهد و چرا کاری را که انجام میدهید را نشان دهید.
یک رابطه معتبر با مخاطبان خود ایجاد کنید و فروش بیشتری نسبت به آنچه می دانید خواهید داشت.
5. منتظر نتایج فوری هستید
ما در بازاریابی یک شعار ساده داریم: بازاریابی مانند رشد یک درخت است – بهترین زمان برای کاشت درخت 20 سال پیش بود، دومین زمان بهترین زمان امروز است.
شما باید با مشتریان احتمالی و گذشته خود برخوردهای مداوم و مکرری داشته باشید تا جذابیت داشته باشید.
ما در زمینه مشاوره سیاسی بسیار کار می کنیم و یکی از اصول اساسی این است که معمولاً بیش از شش تعامل با یک رای دهنده لازم است تا او را متقاعد کند که رای بدهد. به همین دلیل، رای دهندگان در طول فصل مبارزات سیاسی از طریق چندین پلتفرم مختلف با پیام هایی غرق می شوند. بازاریابی شما بر همین ایده متکی است. بازار هدف شما باید بارها و بارها به دست بیاید.
شما باید این کار را با استفاده از کانال های مختلف، از جمله وب سایت، سایت های رسانه های اجتماعی، ایمیل، ایمیل مستقیم، رادیو و غیره انجام دهید.
معمولاً 6 تا 8 نقطه تماس برای تولید یک فروش نیاز است. تسلیم نشو ثابت ماندن و نتایج نشان خواهد داد.
اگر بازاریابی شما کار نمی کند، مهم است که برای رفع مشکل اقدام کنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی، بهینه سازی بازاریابی ایمیلی، شناخت مخاطبان، نشان دادن آسیب پذیری و صبور ماندن، می توانید یک استراتژی بازاریابی موثر ایجاد کنید که به طور مداوم باعث فروش می شود.