بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک راه حل قیف بازاریابی کامل

بازاریابی دیجیتال به گونه ای تکامل یافته است که طیف وسیعی از کانال ها را در بر می گیرد و بسیاری از بازاریابان بخش قابل توجهی از بودجه خود را به جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات برنامه ای اختصاص می دهند. در حالی که این کانال ها که تحت سلطه غول هایی مانند Meta, Google و TikTok هستند، سهم عمده ای از توجه بازاریابان را به خود جلب می کنند، هزینه آنها به طور فزاینده ای گران است.

با این حال، بازاریابی وابسته یا مشارکت، یک راه جایگزین نه تنها برای ایجاد تبدیل، بلکه برای افزایش حضور برند در سراسر سفر مصرف کننده را ارائه می دهد.

برخلاف تصورات سنتی از بازاریابی وابسته به عنوان کانال آخرین کلیک، شیوه‌های مدرن شامل اعمال نفوذ مشارکت برای اهداف مختلف است که به برندها اجازه می‌دهد در تمام مراحل قیف در سفر مصرف‌کننده با مخاطبان درگیر شوند و از آنجایی که بازاریابی وابسته یک کانال مبتنی بر عملکرد است، سود حاصل از بازاریابی وابسته می تواند بخشی از هزینه فعالیت در سایر کانال های فروش و بازاریابی پولی را جبران کند.

چشم انداز بازاریابی وابسته، به ارزش تقریبی 9.1 میلیارد دلار، طیف گسترده ای از تعاملات مصرف کننده را در خود جای می دهد. این تنوع، فرصت هایی را به بازاریابان ارائه می دهد تا استراتژی های خود را با انگیزه های مختلف مصرف کننده هماهنگ کنند.

تقریباً همه مصرف کنندگان آنلاین از بازاریابی وابسته آگاه هستند و 37٪ با آن بسیار آشنا هستند. آنها ویژگی های جمعیت شناختی متنوعی را ارائه می دهند و به برندها امکان می دهند به گروه های مصرف کننده هدف دسترسی پیدا کنند و روابط جدید یا موجود با مشتریان را تقویت کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 57٪ از طریق وب‌سایت‌های بازگشت نقدی یا پاداش، 48٪ از طریق درگاه‌های خرید «اکنون پرداخت کن» و 41٪ از طریق وب‌سایت‌های کوپن خرید کرده‌اند.

علاوه بر این، بازاریابی وابسته نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند و حفظ محصولات در ذهن خود دارد. محتوای وابسته همچنین می تواند مصرف کنندگان را مجذوب خود کند و آنها را تشویق کند که یک برند را بیشتر کشف کنند.

در مرحله بررسی، سایت های وابسته منابع ارزشمندی برای تحقیق و مقایسه محصول هستند. بررسی های قابل اعتماد در این سایت ها می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد، به طوری که 51٪ از مصرف کنندگان نشان می دهند که تأییدیه های آنلاین باعث شده است زودتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودند، خریدهایی را انجام دهند که قبلاً در نظر گرفته بودند.

سایت‌های وابسته نیز تا حدودی با ایجاد حس فوریت، تأثیر قدرتمندی در ایجاد تبدیل‌ها دارند. تبلیغات حساس به زمان و تجربیات کاربر پسند در سایت های وابسته اغلب مصرف کنندگان را وادار می کند که بلافاصله تصمیمات خرید را بگیرند.

عناصر کلیدی که باعث خرید از طریق بازاریابی وابسته می شوند عبارتند از انگیزه های بازپرداخت یا پاداش جذاب، تجربیات مثبت کاربر، دسترسی به محصولات جدید و نظرات معتبر مشتریان.

برندها باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت‌های آن‌ها تجربیات یکپارچه و آموزنده را مانند تجربیات شرکای وابسته خود ارائه می‌دهند.

ثبات در اطلاعات محصول و در دسترس بودن برای جلوگیری از اصطکاک و رها شدن بالقوه بسیار مهم است.

بازاریابی وابسته همچنین بر عادات هزینه مصرف کننده تأثیر می گذارد، به طوری که 71 ٪ از خریداران آنلاین در مقایسه با سایر پلتفرم های خرده فروشی آنلاین، به همان میزان یا بیشتر در سایت های وابسته هزینه می کنند.

فراتر از تبدیل، وابستگان نقشی حیاتی در تقویت وفاداری و تعامل مجدد دارند. ابزارهایی مانند UpSellit یا RevLifter تجربه پس از خرید را بهینه می‌کنند، محصولات مکمل را پیشنهاد می‌کنند یا مشتریان را با ایمیل‌های بعدی هدف قرار می‌دهند و به اعتبار

بازاریابی وابسته، مصرف‌کنندگان اظهار می‌کنند که به سایت‌های وابسته اعتماد دارند، به طوری که 63٪ نسبت به سایت‌های مستقیم برند، اطمینان یکسانی در خرید از طریق آن‌ها ابراز می‌کنند، و 17٪ حتی اعتماد بیشتری دارند.

بازاریابی وابسته یک ابزار قدرتمند، مقرون به صرفه و چند وجهی یک بازاریاب دیجیتال است که تمام مراحل سفر مصرف کننده، از آگاهی و توجه گرفته تا تبدیل و وفاداری را پوشش می دهد.

برندهایی که از بازاریابی وابسته استفاده نمی کنند بخشی از مصرف کنندگان را که می توانند تحت تأثیر پیشنهادات قانع کننده یا محتوای متقاعد کننده قرار گیرند، از دست می دهند و آنها را وادار می کند تا رقبایی را که قبلاً از این فضا استفاده می کنند، انتخاب کنند.

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *