نقش تبلیغات در روابط عمومی به‌قدری چشمگیر است که اصلا نمی‌توان آن را نادیده گرفت. روابط عمومی و تبلیغات رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. تبلیغات خوب و مؤثر سبب بهبود روابط عمومی یک سازمان یا گروهی از افراد می‌شود. جالب است بدانید که این دو تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

تبلیغات چیست؟

در ابتدا بهتر است با مفهوم روابط عمومی و تبلیغات آشنا شوید و سپس اطلاعاتی درباره نقش تبلیغات در روابط عمومی به دست آورید.

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات، پیامی است که جهت متقاعدکردن دیگران برای انجام کاری طراحی، تولید و در نهایت منتشر می‌شود. تبلیغات به روش‌های گوناگونی اجرا می‌شود. تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، بیلبوردی و… از شیوه‌های گوناگون تبلیغاتی هستند. اما به‌طورکلی تبلیغات می‌توانند به روش‌های زیر باشند:

  • چاپ
  • بیلبورد
  • روی وسایل حمل‌ونقل عمومی
  • آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی
  • چریکی
  • محیطی
  • تلفنی
  • اینترنتی

تبلیغات اهداف گوناگونی دارد و از فرایندهای مختلفی تشکیل می‌شود. به یاد داشته باشید که باید برای تبلیغات خود استراتژی‌های مشخصی داشته باشید تا در نهایت یک پیام خوب طراحی و منتشر شود.