بازاریابی رویدادی

راهنمای بازاریابی رویداد

به آخرین رویدادی که در آن شرکت کردید فکر کنید.

کنفرانس یا نمایشگاه تجاری بود؟ یک سمینار صمیمی یا مهمانی راه اندازی استارتاپ که به صورت آنلاین میزبانی می شود؟

همه این رویدادها بسیار متفاوت هستند، اما برای برندها یا سازمان هایی که میزبان آنها بودند، همه آنها یک هدف مشترک داشتند: سرگرم کردن و درگیر کردن شرکت کنندگان، به نام مشتریان بالقوه.

بازاریابی رویدادی یک استراتژی بسیار ارزشمند برای انواع مشاغل، از فناوری و آموزش گرفته تا غیرانتفاعی، پزشکی و خرده فروشی است.

رویدادها نه تنها به نفع میزبانان و حامیان خود هستند، بلکه زندگی شرکت کنندگان خود را نیز غنی می کنند. رویدادها الهام بخش، آموزش، سرگرمی و گرد هم آوردن مردم به روشی بر خلاف سایر تلاش های بازاریابی است.

به همین دلیل است که ما این راهنما را ایجاد کردیم، تا شما را آماده کنیم تا از بازاریابی رویداد برای تجارت خود استفاده کنید. 

بازاریابی رویدادی چیست؟

بازاریابی رویدادی برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای یک رویداد به منظور تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات است. رویدادها می توانند به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شوند و شرکت ها می توانند میزبان یک رویداد باشند، به عنوان غرفه دار شرکت کنند یا به عنوان حامی شرکت کنند.

بازاریابی رویدادی به رویدادهای مختلفی اشاره دارد.  یک نمایشگاه در یک نمایشگاه بزرگ تجاری راه‌اندازی کنید یا میزبان یکی از اینها به صورت آنلاین باشید.

شما می توانید یک رویداد چند روزه را میزبانی کنید که هزاران شرکت کننده، حامی مالی و سخنران را جذب کند … مانند INBOUND. به عنوان مثال، INBOUND 2022 میزبان جلساتی هم به صورت آنلاین و هم حضوری خواهد بود و هزاران شرکت کننده را در سراسر جهان جذب می کند.

تا زمانی که برای مشتریان، مشتریان بالقوه و برند خود ارزش قائل شوید، اندازه یا پلتفرم رویداد شما اهمیتی ندارد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی رویداد صحبت خواهیم کرد.


انواع بازاریابی رویدادی

بیایید برخی از انواع مختلف بازاریابی رویدادی را که شرکت شما می‌تواند به عموان میزبان، اسپانسر یا شرکت کند، مرور کنیم. توجه داشته باشید که همه این رویدادها می توانند به صورت مجازی نیز انجام شوند.

کنفرانس ها

کنفرانس ها رویدادهای بزرگی هستند که معمولاً توسط یک شرکت بزرگ سازماندهی و میزبانی می شوند و توسط لیست بلندبالایی از برندها و مشاغل کوچکتر حمایت می شوند. کنفرانس ها برای هر دو برند B2B و B2C ارزشمند هستند. این رویدادها معمولاً پویاترین دستور کارها را ارائه می دهند که پر از سخنرانان، کارگاه ها و فرصت های شبکه است.

نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها رویدادهای بزرگی هستند که حول یک صنعت یا نوع محصول خاص مانند فناوری فروش یا دستگاه‌های پزشکی برگزار می‌شوند. نمایشگاه‌های تجاری به شرکت‌ها فرصتی می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و معمولاً بیشترین تعداد سرنخ‌های واجد شرایط را به ارمغان می‌آورند. در حالی که کنفرانس ها برای عموم آزاد است، شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری معمولاً خریداران، نمایندگان شرکت و فروشندگان واجد شرایط هستند.

سمینارها

سمینارها (اغلب در صورت میزبانی آنلاین وبینار نامیده می شوند) رویدادهای ارزشمند و آموزش محوری هستند که تعداد کمی از افراد در آن شرکت می کنند. آنها شامل بحث، سخنرانی و فرصت های شبکه های صمیمی هستند. میزگردها شبیه به سمینارها هستند، اما معمولا تعداد کمتری از شرکت کنندگان در سطوح مشابه، مانند مدیران عامل، جراحان، یا معلمان دارند. هر دو رویداد معمولا بیش از یک روز طول نمی کشند.

فروشگاه های پاپ آپ

فروشگاه پاپ آپ یا نمایشگاه های موقتی فضاهای خرده فروشی موقتی هستند که به شرکت ها این فرصت را می دهند تا محصولات خود را در یک محیط کنترل شده به فروش برسانند. آنها معمولاً توسط برند های تجارت الکترونیکی سازماندهی می شوند که به صورت برق‌آسا و یک‌شبه ظاهر می‌شوند. فروشگاه‌های پاپ‌آپ همچنین به برندهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا برند خود را از طریق یک محیط فیزیکی و همه‌جانبه برای مشتریان خود زنده کنند.

راه اندازی مهمانی ها و جشن ها

جشن‌ها یا جشن‌های راه‌اندازی، رویدادهای شخصی و کوچکی هستند که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، پس از اعلامیه‌ای بزرگ یا صرفاً برای جشن گرفتن یک موفقیت یا نقطه عطف برگزار می‌شوند. برخی از شرکت ها یک مهمانی سالانه برای میزبانی و سرگرمی مشتریان برگزار می کنند. در حالی که این نوع رویدادها نباید بر روی یک محصول یا برند متمرکز شوند، یک سخنرانی یا ارائه ساده می تواند به همسویی رویداد با یک شرکت کمک کند و به شرکت کنندگان یادآوری کند که چرا آنها آنجا هستند.

کارگاه های آموزشی

کارگاه ها شبیه به سمینارها و میزگردها هستند زیرا بر اشتراک دانش و آموزش شرکت کنندگان متمرکز هستند. اما برخلاف سمینارها و میزگردها، معمولاً برای عموم آزاد است. کارگاه‌ها را می‌توان هم به صورت مجازی و هم حضوری ارائه کرد و در حالی که به‌طور سنتی تبلیغاتی نیستند، معمولاً حول یک موضوع مرتبط با کسب‌وکار متمرکز می‌شوند که باعث می‌شود شرکت در حوزه کاری خود معتبرتر به نظر برسد.

انواع دیگر بازاریابی رویدادها عبارتند از نمایشگاه‌های شغلی، کنفرانس‌های فقط مشتری، جلسات شبکه‌سازی، تجربیات VIP، حمایت‌های مالی، رویدادهای جوایز و مسابقات.

راه های ممکن زیادی برای بازاریابی کسب و کار و محصولات خود از طریق رویدادها وجود دارد زیرا رویدادها کار می کنند.

در یک مقاله اخیر در مورد مشاوره نهایی بازاریابی، چندین متخصص اشاره کردند که رویدادها بهترین راه برای ارتباط با مخاطبان و رشد برند شما هستند.

کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری از استراتژی های رویداد استفاده خواهند کرد، زیرا تجارب انسانی این است که شرکت ها چگونه خود را متمایز می کنند، به ویژه آنهایی که نمی توانند این کار را از طریق فناوری انجام دهند. 

رویدادها کار می کنند زیرا با هر نوع بازاریابی دیگری متفاوت هستند. رویدادها سرگرم کننده و به یاد ماندنی هستند. آنها همچنین برای مشاغل در هر صنعتی مفید هستند.

 

مزایای بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویداد به شرکت ها کمک می کند تا موفق شوند، اما آنها چگونه این کار را به طور خاص انجام می دهند؟ چرا باید روی این استراتژی برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید؟ در اینجا برخی از مزایای متمایز بازاریابی رویداد آورده شده است.

بازاریابی رویدادها باعث ایجاد کسب و کار می شود.

شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در بازاریابی رویدادی را انتخاب می‌کنند، زیرا رویدادها ذاتاً فرصت‌های کسب‌وکار و درآمد جدیدی ایجاد می‌کنند، 95% از بازاریابان معتقدند که رویدادهای حضوری می‌توانند تأثیر عمده‌ای در دستیابی به اهداف تجاری اصلی شرکت داشته باشند.

به عنوان میزبان رویداد، فرآیند ثبت نام به تنهایی فهرستی از افرادی را ایجاد می کند که قبلاً به محصول، صنعت شما علاقه مند هستند یا حداقل در جمعیت هدف شما قرار دارند. اگر در یک رویداد شرکت می‌کنید یا از یک رویداد حمایت مالی می‌کنید، می‌توانید از طریق فهرست ایمیل، پیشنهادات نمایشی یا با اجرای یک مسابقه، سرنخ‌ها را جمع‌آوری کنید.

بازاریابی رویدادی تعامل حضوری با مشتری را فراهم می کند.(Face to Face Marketing)

بسیاری از کسب و کارهای نرم افزاری و تجارت الکترونیک امروزی هرگز نمی توانند به صورت حضوری با مشتریان خود ملاقات کنند. اینجاست که بازاریابی رویداد سودمند است.

مطالعه Bizzabo در سال 2020 نشان داد که 93٪ از بازاریابان معتقدند رویدادهای حضوری فرصت ارزشمندی را برای شرکت کنندگان برای ایجاد ارتباطات در دنیای دیجیتالی فزاینده فراهم می کند.

درگیر کردن مشتریان و مشتریان بالقوه در رویدادها آغازگر تعاملات شخصی است. این تعاملات شخصی و انفرادی باعث ایجاد وفاداری به برند می شود و به مشتریان کمک می کند تا برند شما را انسانی کنند. رویدادها همچنین از حواس‌پرتی‌های کار روزانه خلاص می‌شوند – به این معنی که می‌توانید توجه مشتری را بهتر از تماس تلفنی یا صحبت در دفتر جلب کنید. با این توجه، فرصتی برای فروش محصولات و خدمات خود دارید.

بازاریابی رویدادی باعث ایجاد آگاهی از برند می شود.

میزبانی یا شرکت در رویدادها یک راه کلیدی برای شرکت ها برای آگاهی از برند و رشد برند خود است. 64% از بازاریابان رویداد گزارش دادند که دلیل اصلی میزبانی رویدادها آگاهی از برند برای شرکت یا محصولاتشان است.

بازاریابی رویداد به شما این امکان را می دهد که هویت فیزیکی و زیبایی شناسی را با یک برند دیجیتالی مرتبط کنید. مانند فروشگاه‌های پاپ‌آپ، رویدادها تجربه‌ای واقعاً همه‌جانبه را ارائه می‌کنند که در آن مصرف‌کنندگان و مشتریان می‌توانند احساس واقعی برند شما و ظاهر آن را شخصاً دریافت کنند.

بهترین بخش در مورد استفاده از رویدادها برای ایجاد آگاهی از برند؟ مردم در مورد رویدادها صحبت می کنند. مصرف‌کنندگان، مشتریان، رسانه‌ها، تماشاگران و تأثیرگذاران در مورد رویدادها به صورت حضوری، در رسانه‌های اجتماعی، در مطبوعات صحبت می‌کنند و رویدادها را به روشی فوق‌العاده برای آموزش و آگاه کردن مردم از برند و محصولاتتان تبدیل می‌کنند.

بازاریابی رویدادی آموزش محصول و صنعت را تشویق می کند.

صرف نظر از نوع رویدادی که شرکت شما میزبان یا شرکت می کند، به احتمال زیاد یک بخش آموزشی هم وجود دارد. این موردی است که بازاریابی رویداد را بسیار موفق می کند، آنها صرفاً روی یک برند یا محصول تمرکز نمی کنند.

در عوض، آنها بر آموزش یک جمعیت یا صنعت تمرکز می کنند و محصولات و خدمات را در کنار خود تبلیغ می کنند. (در واقع، این باعث بازاریابی عالی در سراسر جهان می شود.)


برنامه بازاریابی رویداد

اکنون، در مورد چگونگی اجرای رویداد صحبت میکنیم. رویدادهای شما باید دارای یک برنامه بازاریابی مجزا از سایر تلاش هایی باشد که برای کسب و کار خود انجام می دهید.

شما می توانید تبلیغات متقابل انجام دهید (یعنی اطلاعات رویداد را در رسانه های اجتماعی شرکت به اشتراک بگذارید و بالعکس)، اما عاقلانه است که بازاریابی رویداد خود را به عنوان یک استراتژی کمپین مستقل توضیح دهید.

چند سوال وجود دارد که به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی رویداد بعدی کمک می کند.

اهداف SMART شما چیست؟ بودجه شما چقدر است؟

  • S بیانگر Specific، یعنی مقدار مشخص و تعیین شده
  • M بیانگر Measurable، یعنی قابل اندازه‌گیری و محاسبه
  • A بیانگر Achievable، یعنی قابل دسترس بودن یا دست یافتنی
  • R بیانگر Realistic، یعنی واقع‌بینانه
  • T بیانگر Time-bound، یعنی زمان دار یا مدیریت زمان بندی

اهداف SMART به معنای خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع است. حفظ اهدافتان SMART به شما کمک می کند از دویدن با اهداف مبهم مانند «سرنخ بیاورید» اجتناب کنید.

اهداف SMART یک هدف دوگانه دارند: اینکه هنگام برنامه ریزی و اجرای رویداد خود به شما جهت دهند و به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا رویداد شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر ( اگر نبود، بدانید که چگونه باید پیشرفت کنید).

نمونه ای از هدف بازاریابی رویداد SMART این است که “فهرست سرنخ های احتمالی خود را برای محصول جدید خود با 100 نام تا پایان رویداد افزایش دهیم.”

این هدف مشخص است (سرنخ های احتمالی فقط برای محصول جدید)، قابل اندازه گیری (100 نام)، قابل دستیابی و مرتبط (با فرض اینکه رویداد مرتبط است و تعداد شرکت کنندگان به اندازه کافی برای دریافت 100 نام وجود دارد) و به موقع (تا پایان دوره رویداد).

توجه: رویداد خود را به یک هدف محدود نکنید. شما همچنین باید اهداف نامشهودی مانند «تقویت روابط» و «مشتریان بالقوه را جذب کنید» تعیین کنید، اما از نظر تصمیم‌گیری‌های خلاقانه و مالی، از اهداف هوشمندانه‌تان برای راهنمایی خود و برای اندازه‌گیری در باطن استفاده کنید.

در نهایت، برای تعیین بودجه بازاریابی رویداد خود کمی زمان بگذارید زیرا عامل تعیین کننده در همه چیز از محل برگزاری تا سرگرمی و وب سایت خواهد بود.

موضوع، برند و برنامه رویداد شما چیست؟

برای بازاریابی رویداد خود، باید بدانید که چه اطلاعات و محتوایی را بازاریابی کنید. قبل از حرکت بیشتر، نام، موضوع، برند و هدف رویداد خود را مشخص کنید. چرا مردم باید تمایل نشان دهند؟ چه چیزی به دست خواهند آورد؟ آیا رویداد شما شاخه ای از شرکت شما است یا یک برند مستقل است؟

در مرحله بعد، محل و زمان برگزاری رویداد خود را مشخص کنید. اینها احتمالاً بیشترین سؤالات شرکت کنندگان خواهد بود.

سپس، برنامه رویداد خود را، مانند سخنرانان اصلی، جلسات کارگاه، بخش‌های سرگرمی و زمان‌های جمع‌آوری و شبکه‌سازی، تحقیق و ترسیم کنید.

برای چه کسی بازاریابی می کنید؟ چگونه به آنها خواهید رسید؟

مخاطب هدف خود را مشخص کنید. چه کسی از حضور در رویداد شما سود بیشتری می برد؟ چه نوع افرادی از کارگاه های آموزشی شما لذت می برند، از سخنرانان شما یاد می گیرند و حامیان مالی شما را درگیر می کنند؟

ایجاد مخاطبین به شما کمک می کند تا کانال های بازاریابی مناسب را هدف گذاری کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنید. رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت رویداد شما در بازار اشباع دیجیتال امروزی کانال‌هایی دارند. اگر رویداد شما محلی است، تبلیغات چاپی را در نظر بگیرید. رویداد خود را به یک وب‌سایت فهرست رویداد اضافه کنید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی رویداد با ایمیل

ایمیل یکی دیگر از راه های محبوب و موثر برای تبلیغ رویدادها است. 39% از بازاریابان دریافتند که ابزارهای بازاریابی ایمیلی بیشترین سهم را در موفقیت رویداد دارند.

جمع آوری اطلاعات ایمیل هنگام ثبت نام آسان است و شرکت کنندگان ایمیل را چک می کنند، بنابراین به راحتی متوجه به روز رسانی ها و تایید می شوند.

اغلب اوقات، شرکت‌ها آدرس‌های ایمیل و خبرنامه‌های جداگانه‌ای را برای رویدادهای خود ایجاد می‌کنند تا راهی برای جدا نگه داشتن ارتباطات و تبلیغات از سایر تلاش‌های بازاریابی آن‌ها باشد.

برنامه تولید و مدیریت محتوا شما چیست؟

تبلیغ رویداد شما برای شروع شامل اطلاعات زیادی است: چه زمانی، کجا، چرا، چه کسی و چگونه. برای مدیریت صحیح همه این اطلاعات، باید یک برنامه قابل اجرا برای ایجاد و کنترل آن ایجاد کنید.

از آنجایی که جزئیات رویداد شما احتمالاً به یکباره آماده نخواهد شد، شما وظیفه دارید تا ماه‌ها قبل از رویداد، اطلاعات را منتشر، به‌روزرسانی و تغییر دهید. آیا این کار را از طریق خبرنامه انجام خواهید داد؟ چه کسی مسئول اطمینان از به روز بودن وب سایت خواهد بود؟ آیا روی یک برنامه رویداد سرمایه گذاری خواهید کرد تا شرکت کنندگان همیشه این اطلاعات را همراه خود داشته باشند؟

جدول زمانی بازاریابی رویداد شما چیست؟

برای جذب مخاطب، بهتر است رویداد خود را در هفته ها و ماه های منتهی به آن تبلیغ کنید. به ترسیم جدول زمانی تبلیغات کمک می کند تا بدانید چه زمانی و چه چیزی را منتشر کنید. یک جدول زمانی مانند این نیز به تحریک کنجکاوی شرکت کنندگان شما کمک می کند زیرا نام ها یا اطلاعات جدیدی را در زمان های مختلف منتشر می کنید.

سازماندهی یک تبلیغ چند گانه نیز عاقلانه است. انواع مختلف (مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، پست مستقیم، تماس های تلفنی، تبلیغات چاپی و تبلیغات پولی) را برای دستیابی به حداکثر تعداد افراد در نظر بگیرید.

انتشار این کلمه می تواند تفاوت بزرگی در ثبت نام شما ایجاد کند.

چگونه در طول رویداد تبلیغ و بازاریابی خواهید کرد؟

بازاریابی رویداد شما نباید با شروع رویداد متوقف شود. برخی از منابع را به تبلیغ رویداد خود در زمان وقوع اختصاص دهید. شرکت کنندگان ممکن است چیزهای جدیدی در مورد آنچه ارائه می شود بیاموزند و کسانی که ثبت نام نکرده اند در مورد آنچه که از دست داده اند کنجکاو خواهند شد.

اکثر شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با مردم در حین برگزاری رویدادشان استفاده می‌کنند. 73% از کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ رویدادها و ویژگی های خاص در طول رویداد، 55% برای ارسال عکس و 35% از آن برای تقویت اعلان های محصول استفاده می کنند.

در طول رویداد خود ویدیوی زنده فیس بوک یا اینستاگرام یا توییت زنده بگیرید.

آیا فناوری مناسب رویداد را در اختیار دارید؟

انتخاب فناوری مناسب رویداد برای نیازهای خاص شما برای موفقیت رویداد شما ضروری است. راه حل فناوری ایده آل، بازاریابی رویداد و مدیریت رویداد را برای تجربه یکپارچه شرکت کنندگان ساده می کند.

به دنبال یک پلتفرم رویداد جامع باشید که قادر به مدیریت همه چیز از  ثبت نام و نشان دادن به مدیریت شرکت کنندگان باشد، در حالی که از اهداف بازاریابی رویداد شما نیز پشتیبانی می کند. یک صفحه‌ساز رویداد انعطاف‌پذیر، ابزارهای برندسازی و عملکرد قوی بازاریابی ایمیلی باید در چک لیست شما باشد.


چگونه موفقیت رویداد خود را اندازه گیری می کنید؟

در میان یک رویداد شلوغ، به راحتی می توان به اطراف نگاه کرد و از حضور و مشارکت خود احساس خوبی داشت. اما آیا این بهترین راه برای ارزیابی این است که آیا رویداد شما موفقیت آمیز بود؟ احتمالا نه.

مانند هر سرمایه‌گذاری بازاریابی دیگری، عاقلانه است که برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید تا رویداد خود را اندازه‌گیری کنید و عملکرد آن را ارزیابی کنید.

در اینجا چند KPI رایج برای بازاریابی رویداد آورده شده است.

ثبت نام و ورود

همه کسانی که در رویداد شما ثبت نام می کنند شرکت نمی کنند. ثبت نام های خود را با حضور واقعی خود مقایسه کنید و در نظر داشته باشید که با چند نفری که ثبت نام کرده اند اما ثبت نام نکرده اند تماس بگیرید. به اطلاعات ثبت نام خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه زمانی بیشترین و کمترین بلیط خریداری شده است و چه نوع بلیط هایی خریداری شده است، اگر بسته های بلیط یا گزینه های مختلفی را ارائه می دهید.

نسبت درآمد و هزینه به درآمد

رویداد شما چقدر درآمد داشت؟ اگر رویداد شما نیاز به بلیط پولی داشت، درآمد ناخالص معیار مهمی برای موفقیت است. این مبلغ در مقایسه با هزینه ای که در این رویداد خرج کردید چگونه است؟ این مقایسه به شما کمک می کند تا ارزش رویداد و منابع ارائه شده را بهتر درک کنید. رویدادها گران هستند، اما ارزش بدهکاری را ندارند.

رضایت شرکت کنندگان

آیا شرکت کنندگان از رویداد شما لذت بردند؟ در چه چیزی بیشتر شرکت کردند و لذت بردند؟ «رضایت» ممکن است یک معیار مبهم به نظر برسد، اما درک نظرات و دیدگاه شرکت‌کنندگان در رویداد می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید رویداد شما در کجا موفقیت‌آمیز بوده است و کجا می‌توانید پیشرفت کنید. ایجاد یک نظرسنجی را در نظر بگیرید تا از شرکت کنندگان خود در مورد تجربه، موارد مدنظر برای محاسبه امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) Net Promoter Score(شاخص خالص ترویج کنندگان) برای رویداد خود بپرسید.

اشاره به رسانه های اجتماعی / تعامل

رویداد شما چند بار در رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت؟ اجماع عمومی پیرامون این رویداد چه بود؟ آیا شرکت کنندگان شما محتوایی را به اشتراک گذاشتند که افراد غیر شرکت کننده را درگیر خود کرد؟ یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که 98٪ از مصرف کنندگان در رویدادها محتوای دیجیتال ایجاد می کنند و این تعداد احتمالاً امروز افزایش یافته است.) در دنیای دیجیتال امروزی، رسانه های اجتماعی معیار بزرگی برای موفقیت و دسترسی رویدادها هستند. به ذکر رویدادهای خود در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و موارد دیگر نگاهی بیندازید. استفاده از هشتگ را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی پست ها را ردیابی کنید.

جذب سرنخ و تبدیل به مشتری

به دست آوردن سرنخ و تبدیل به مشتری یکی از مزایای اصلی بازاریابی رویداد است، بنابراین منطقی است که اینها را به عنوان KPI رویداد خود اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که چه تعداد سرنخ واجد شرایط از رویداد خود به دست می آورید، و سپس ردیابی کنید که چه تعداد از آن سرنخ ها به مشتریان پولی تبدیل می شوند که می‌تواند به آشکار کردن ROI(نرخ بازگشت سرمایه) مستقیم رویداد شما کمک کند و ببینید کدام تاکتیک‌ها برای جمع‌آوری و تبدیل سرنخ کارآمد هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.