Digital Marketing

بازاریابی دیجیتال

اکنون می‌دانیم که مشتریان بیشتر و بیشتر به شدت به کانال‌های آنلاین برای سرگرمی، اطلاعات، خرید و معاشرت متکی هستند. با ادامه رشد این روند، برندها نیز صعودی تر می شوند. شرکت‌ها تلاش‌ها و بودجه‌های بازاریابی دیجیتال خود را افزایش می‌دهند تا چندین نقطه تماس خدمات را کشف کنند. قبل از اینکه درباره دنیای دیجیتال مارکتینگ بیشتر بیاموزیم، اجازه دهید ابتدا بدانیم بازاریابی دیجیتال چیست و چرا یک مسیر شغلی پردرآمد است.

 

تاریخچه مختصر دیجیتال مارکتینگ


تاریخچه دیجیتال مارکتینگ را می توان به تکامل فناوری، معماری سرور-مشتری و کامپیوترها ردیابی کرد. از اولین رایانه شخصی تا ظهور اینترنت، هر یک از این پیشرفت ها به رشد بازاریابی دیجیتال کمک کرده است. یکی از اولین موتورهای جستجویی که مطرح شد یاهو بود! (در سال 1994)، به دنبال آن گوگل (در سال 1997). به طور همزمان سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون (در سال 1994) و eBay (در سال 1995) نیز به انقلاب دیجیتال پیوستند. برای برندها، به ویژه بازاریابان، این دوره طلایی با فضای زیادی برای نوآوری بود.

Web 1.0 


در حالی که پلتفرم‌های سنتی مانند بازاریابی تلویزیونی، چاپی، تلفنی و رادیویی ادامه داشت، موتورهای جستجو و بازاریابی ایمیلی در اواسط دهه 1990 به این گروه پیوستند. با افزایش کاربران در این پلتفرم‌ها، مناظر نیز تکامل بیشتری پیدا کردند، به ویژه در اینترنت. شرکت ها شروع به ایجاد وب سایت های ساده نیز کردند تا پیشنهادات خود را به نمایش بگذارند. در اوایل دهه 2000 موتورهای جستجو شروع به فهرست نویسی این وب سایت ها کردند و به کاربران اجازه دادند تا اطلاعات را با چند کلیک پیدا کنند.

 

Web 2.0 


شرکت‌ها شاهد تاثیر بازاریابی دیجیتال بودند و شروع به خرید فضای تبلیغاتی بنری برای محصولات خود کردند. به غیر از یاهو و گوگل، موتورهای جستجوی کوچک دیگری مانند MSN، HotBot و LookSmart نیز وجود داشتند. تا این لحظه مردم کاربر منفعل بودند و پذیرش بسیار کم بود. در سال 2004، این تغییر کرد و وب 2.0 زنده شد. مردم به کاربران و مصرف کنندگان فعال تبدیل شدند. آنها از طریق وب سایت ها، تبلیغات و پست ها با برندها تعامل داشتند.

ظهور رسانه های اجتماعی


دو نقطه عطف بزرگ دنبال شد. رسانه های اجتماعی و کوکی ها بازاریابان دیجیتال شروع به پیروی از عادات، علایق و الگوهای کاربران کردند. این به برندها کمک کرد تا پیشنهادات خود را تغییر دهند و بهتر تبلیغ کنند. بازاریابی دیجیتال بدون تبلیغات سفارشی و شخصی چیست؟ تولد سایت های رسانه های اجتماعی لینکدین (2002)، مای اسپیس (2003)، فیس بوک (2004) و توییتر (2007) تضمین کرد که تاکتیک های بازاریابی کاملاً تغییر کرده است. بازاریابی ورودی شهرت زیادی پیدا کرد. بازاریابان و برندها بر کاربرپسندتر بودن، مشارکتی بودن و دسترسی آسان تر تمرکز کردند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ


دسترسی بهتر
بیایید با آن روبرو شویم – اکنون همه آنلاین هستند. ارتباط برندها با مشتریان خود، حتی مشتریان بالقوه، از طریق رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و تبلیغات هدفمند آسان تر شده است. دیگر لازم نیست رولت روسی را با تبلیغات بازی کنید – یک علم واقعی در پشت آن وجود دارد که می توانید با دوره های بازاریابی دیجیتال مناسب برای تجهیز به آن تسلط پیدا کنید.

صرفه جویی در هزینه
هدف اولیه هر سازمانی کاهش هزینه های کسب/کسب مشتری خواهد بود. به صورت دیجیتالی به آن هزینه به ازای کلیک می گویند. می‌توانید چند آگهی آنلاین با قیمت یک بیلبورد در یک میدان شهر اجرا کنید.

ردیابی آسان
نتایج با توجه به ابزار مناسب به راحتی قابل اندازه گیری هستند. درک اینکه چگونه یک مصرف کننده با شما درگیر می شود و در نتیجه آزمایش هایی را برای بهینه سازی کمپین ها/فرمت های موفق انجام می دهد، آسان است.

تبدیل های بهتر
زمان صرف شده برای هر مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به بازاریابی دیجیتال به میزان قابل توجهی کمتر است. به عنوان مثال، اگر محتوای شما قانع کننده باشد، مشتریان می توانند تقریباً بلافاصله اقدام کنند.

ما نمی گوییم که یک رسانه بهتر از دیگری است. رسانه های مختلف برای مشاغل مختلف مناسب هستند – بسته به اینکه آیا شما B2B یا B2C هستید و مخاطب هدف شما چه کسی است. ابزارها و انواع مختلف بازاریابی دیجیتال برای مراحل مختلف قیف فروش وارد بازی می شوند. به عنوان مثال، اگر به دنبال این هستید که مشتریان از برند شما آگاه شوند، وبلاگ ها و وب سایت ها ابزارهای عالی بازاریابی محتوا هستند. این باعث ایجاد آگاهی در بالای قیف می شود. اما تبلیغات دیجیتال یا ایمیل‌ها می‌توانند به تبدیل افراد سریع‌تر کمک کنند و در انتهای قیف قرار بگیرند. اما قیف اکنون ممکن است به یک مفهوم منسوخ تبدیل شود – به خواندن ادامه دهید تا ببینید چرا!

انواع دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی محتوا
به گفته Hubspot، بازاریابی محتوا مهم است زیرا به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود تبدیل و ایجاد سرنخ کمک می کند. در عصر امروز، مشتریان از برندهای مورد علاقه خود محتوای با کیفیت بالا و ثابت انتظار دارند. برندها با استفاده از ویدئوها، وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، توصیفات، اینفلوئنسرها و غیره با مشتریان تعامل برقرار می‌کنند. در حالی که محتوا ممکن است کاملاً در مورد فروش محصول نباشد، آگاهی را ایجاد می‌کند و به مصرف‌کنندگان در مورد خدمات/محصول/صنعت آموزش می‌دهد.

بازاریابی رسانه ای
فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و تیک‌توک از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که بازاریابان از آنها برای تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند. دسترسی آسان‌تر به مردم، هدایت ترافیک و تبدیل آسان‌تر، جای تعجب نیست که بازاریابان در سراسر جهان در درک هر پلتفرم و بهترین روش استفاده از آن‌ها تخصص دارند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
سئو هنر این است که مطمئن شوید محتوای شما برای موتورهای جستجو جذاب می شود. این موضوع که دائماً در حال تکامل است، به این موارد می پردازد: محتوای شما چگونه نسبت به رقبا رتبه بندی می کند تا مورد توجه مصرف کنندگان با هدف بالا قرار گیرد؟ این یک هنر و علمی است که اکثر برندهای هوشمند سرمایه گذاری زیادی روی آن کرده اند.

بازاریابی وابسته
این یک روش نوآورانه برای ترغیب سایر برندها و افراد به سمت شما در ازای دریافت کمیسیون است. بسیاری از برندهای برتر مانند آمازون (برنامه Amazon Associate) از این استفاده می کنند.

بازاریابی ایمیلی
اگر تا به حال انتخاب کرده اید که مشترک شوید یا اگر تا به حال چیزی از یک برند خریداری کرده اید، بازاریابی ایمیلی شروع می شود تا شما را در جریان به روز رسانی ها، فروش ها و غیره قرار دهد. این یک ابتکار مداوم است که مردم را به بازگشت نگه می دارد.

تبلیغات دیجیتال
با یک استراتژی تهاجمی، می‌توانید برای موقعیت‌های برتر برای جستجوهای مرتبط در دسته خود خرید یا پیشنهاد بدهید. شما با هر کلیکی که مصرف کننده انجام می دهد، هزینه می کنید، یعنی هزینه به ازای هر کلیک.

چرا بازاریاب دیجیتال شویم؟


بازاریابی سنتی پرهزینه، زمان بر و محدود است. بنابراین، برندهایی که می خواهند به مخاطبان بیشتری دست یابند، آزمایش کنند و زمان و هزینه کمتری صرف کنند، بازاریابی دیجیتال را انتخاب می کنند. با انتخاب برندهای بیشتر و بیشتر در مسیر دیجیتال، هزاران شغل جدید در سراسر جهان ایجاد می شود. اکنون که می دانیم بازاریابی دیجیتال چیست و مزایای آن چیست، اجازه دهید دریابیم که چرا تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مورد تقاضا است.

در اینجا بزرگترین دلایل تبدیل شدن مردم به بازاریابان دیجیتال آورده شده است:

حرفه پردرآمد
این نه تنها یکی از پرطرفدارترین و مطمئن‌ترین مسیرهای شغلی در بازار امروز است، بلکه دستمزد متخصصان بازاریابی دیجیتال نیز مطلوب و در حال رشد است. متوسط حقوق سالانه یک مدیر بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده آمریکا 66326 دلار و در انگلستان 32820 پوند است.

زمینه برای تفکر خارج از چارچوب
برندها نسبت به روش های سنتی می توانند به مخاطبان بیشتری دست یابند. آنها به افرادی نیاز دارند که با درک نیازها، علایق و عادات خرید مخاطبان را در سطل قرار دهند. این نقش چالش برانگیز و هیجان انگیز شامل بسیاری از استراتژی ها، خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب است.

نتایج سریعتر
دیجیتال مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه است و نتایج را بسیار سریعتر تولید می کند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، شخصی که با اعداد و حل مسئله خوب است، می تواند در این صنعت پیشرفت کند.

اندازه گیری و بینش
زمانی که یک بازاریاب خوب پروژه ها را مدیریت می کند، برندها به راحتی می توانند در وسط یک کمپین چرخش کنند و موفقیت را به طور مداوم اندازه گیری کنند. با استقبال بیشتر برندها از بازاریابی دیجیتال، فرصت های شغلی هیجان انگیزتری نیز در راه است!

تلاش های هدفمند
با تلاش های درست، بازاریابان دیجیتال می توانند تنها بر مشتریان بالقوه تمرکز کنند و آنها را به سرنخ تبدیل کنند. در برخی موارد، حقوق می‌تواند مبتنی بر کمیسیون باشد و در چنین مواردی، یک استراتژی خوب به درآمدزایی برای بازاریابان دیجیتال کمک می‌کند!

زمین بازی برابر برای برندها
برندهای جدید و جوان نیز در صورت خلاقیت و نوآوری در پلتفرم های دیجیتال، فرصت رقابت با برندهای بزرگ را دارند. این باعث یکنواختی زمین بازی می شود. این یک فرصت عالی برای بازاریابان خلاق است تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند، کمپین های برنده جوایز راه اندازی کنند و شغل خود را تقویت کنند.

حداقل تاثیر عوامل خارجی
اگر بازاریابان مدبر باشند و همیشه روی پای خود فکر کنند، به دلیل مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر کمپین‌ها تأثیر حداقلی وجود دارد. در چنین مواقعی، آنها به راحتی می توانند دستکاری کنند، آسیب را به حداقل برسانند و ادامه دهند.

برنامه ریزی و تمرکز بهتر
هر تلاش دیجیتالی بر روی کاربر متمرکز است و اگر بازاریابان دیجیتال از قبل برنامه ریزی کنند، می توان در هر مرحله مخاطبان را درگیر کرد. همراهی با روندها و کمپین های موفق به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا بهتر برنامه ریزی کنند.

سبز شو
هیچ ردپای کربنی وجود ندارد زیرا از کاغذ، بنرهای فلکسی، رنگ و سایر مواد از این قبیل استفاده نمی شود. بازاریابان دیجیتال می توانند با اتخاذ تکنیک های 100% دیجیتال به سمت شیوه های سبزتر حرکت کنند.

استفاده از داده ها برای بهبود محصولات و خدمات
داده‌های کمپین‌های دیجیتال را می‌توان برای برنامه‌ریزی بهتر برای کمپین‌های آینده و همچنین برای بهبود محصولات و خدمات استفاده کرد. یک خردکننده اعداد با قابلیت تجسم داده ها از این بخش از بازاریابی دیجیتال نیز لذت خواهد برد.

مسیرهای شغلی محبوب بازاریابی دیجیتال


بازاریابی دیجیتال در ماهیت واقعی خود فرآیند استفاده از اینترنت یا سایر اشکال دیجیتالی ارتباط برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. اما بازاریابی دیجیتال اصطلاحی گسترده است که هر چیزی از وب سایت ها، وبلاگ ها و کمپین های تبلیغاتی گرفته تا رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و موارد دیگر را در بر می گیرد! دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کار، در همه صنایع، منطقی است. در حالی که متداول‌ترین نام یک بازاریاب دیجیتال یا مدیر بازاریابی دیجیتال است، در اینجا چند شغل دیگر که به مهارت‌های بازاریابی دیجیتال نیاز دارند آورده شده است:

paid per click یعنی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC).
بازاریابی نمایشی
بازاریابی رسانه های اجتماعی پولی
رسانه های اجتماعی ارگانیک
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
بازاریابی محتوا
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی لینکدین
تبلیغات تیک تاک
اینفلوئنسر مارکتینگ
بازاریابی وابسته
بازاریابی ویدئویی
اتوماسیون بازاریابی

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *