حفظ مشتری در کسب و کار اینترنتی

7 راه برای بهبود حفظ مشتری در کسب و کار اینترنتی

شخصی سازی ارتباطات و نشان دادن قدردانی دو راه برای افزایش حفظ و ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان است.
حفظ مشتری زمانی اتفاق می‌افتد که برندها روابطی با مشتریان خود حفظ می‌کنند که باعث ایجاد اعتماد، القای مثبت‌اندیشی در مورد برند و ادامه خرید آنها می‌شود.
این بدان معناست که تلاش‌هایی که با مشتریان خود انجام می‌دهید – از همان اولین خرید آنها – می‌تواند منجر به یک رابطه شاد و بلندمدت با تجارت شما شود. از آنجایی که فروش به یک مشتری موجود آسان تر از یافتن مشتری جدید است، حفظ مشتری برای رشد کسب و کار نیز حیاتی است.
اگر کسب و کار شما یک کسب و کار اینترنتی است، مزایایی دارید. بسیاری از ویژگی های کسب و کار اینترنتی می تواند از تلاش های حفظ مشتری شما، از وب سایت گرفته تا کمپین های دیجیتالی شما، پشتیبانی کند.

روش هایی برای شخصی سازی رویکرد کسب و کار برای جذب و حفظ مشتریان:

1:قدردانی نشان دهید

از همان اولین خرید، مطمئن شوید که مشتریان شما می دانند که از کسب و کارشان سپاسگزار هستید. هنگامی که آنها یک خرید را در سایت شما تکمیل می کنند، باید یک پیام “تشکر” ظاهر شود. همچنین باید یک ایمیل به صورت خودکار ایجاد شود و قدردانی شما را ابراز کند و به آنها انگیزه ای برای خرید دیگری، پیوستن به یک برنامه وفاداری یا ثبت نام برای دریافت ایمیل های بعدی ارائه دهد.
 

2: ارتباط را شخصی کنید

یک مزیت بزرگ برای فروش اینترنتی این است که رفتار مشتریان شما قابل ردیابی است. درک معیارهایی مانند محصولاتی که مشتریان شما مشاهده می‌کنند، اطلاعاتی که دانلود کرده‌اند و تعداد دفعات بازدید آنها از سایت شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در شخصی‌سازی ارتباطاتتان کمک کند. سپس می‌توانید ایمیل‌ها را با پیام‌هایی که به طور مناسب برای هر گروه هدف‌گذاری شده‌اند، بخش‌بندی و شخصی‌سازی کنید.
از آنجایی که فروش به یک مشتری فعلی آسان تر از یافتن مشتری جدید است، حفظ مشتری برای رشد کسب و کار بسیار مهم است.
 

3: ارائه پیشنهادات ویژه

چیزهای دیگری مانند تخفیف برای مدت زمان محدود یا سایر انگیزه های مالی باعث بازگشت خریدار می شود. در صفحه «متشکرم» که پس از خرید یا در کمپین‌های ایمیلی خود، کدهای تبلیغاتی را برای تخفیف در خریدهای بعدی به مشتریان ارائه دهید.
 

4: درخواست بررسی کنید

اگر مشتری بیش از یک بار از شما خرید کرده باشد، احتمالاً از خرید اولیه خود راضی بوده است. درخواست از آنها برای بررسی شرکت یا محصول شما به کسب و کار شما کمک می کند و به مشتری شما نشان می دهد که نظر آنها مهم است. این می تواند پیوند آنها را با برند شما تقویت کند.
 

5: یک باشگاه وفاداری یا برنامه پاداش ایجاد کنید

یکی از راه های تشویق مشتریان به خرید مجدد از شما این است که به کسانی که وفاداری به برند خود را نشان می دهند پاداش دهید. ایجاد برنامه ای را در نظر بگیرید که خریدها را ردیابی می کند تا مشتریان را قادر به کسب پاداش کند. برخی از شرکت‌ها حتی سطوح وفاداری را برای تشخیص راه‌های مختلفی که مشتریان از برند حمایت می‌کنند، ارائه می‌کنند، مانند خرید، بررسی، شرکت در انجمن‌ها، ارجاع‌ها و موارد دیگر.
 

6: ایجاد انگیزه برای ایجاد حساب کاربری

شرکت هاب اسپات پیشنهاد می کند که تشویق مشتریان برای ایجاد یک حساب کاربری در سایت شما، مشتری را به برند شما متصل می کند. اگر ایجاد یک حساب کاربری در زمان خرید برای مشتریان آسان و مفید باشد، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند. داشتن یک حساب کاربری می تواند آنها را قادر سازد اطلاعات پرداخت را ذخیره کنند، امتیازهای پاداش جمع کنند، برای ایمیل های شما ثبت نام کنند، سفارش ها را پیگیری کنند و موارد دیگر.
 

7: از مراقبت خوب مشتری اطمینان حاصل کنید

کیفیت محصول یا خدمات شما تنها بخشی از رابطه شما با مشتری است. حتی با ارائه یک محصول عالی، مراقبت از مشتری می تواند این رابطه را ایجاد یا از بین ببرد. ارزشی که برای مشتریان خود و کسب و کار آنها قائل هستید در رویکرد شما به خدمات مشتری منعکس خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند به راحتی به سؤالات پاسخ داده و نگرانی ها را برطرف کنند. چندین کانال – چت آنلاین، تلفن، ایمیل – ارائه دهید تا بتوانند برای پشتیبانی با شما تماس بگیرند. حتی خط‌مشی‌های تحویل و بازگشت شما باید قدردانی شما را از مشتری با ارائه امکانات و گزینه‌های مناسب به آنها نشان دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.