بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل

بازاریابی رسانه های اجتماعی روشی قدرتمند برای کسب و کارها در هر اندازه برای دستیابی به مشتریان بالقوه و مشتریان است. مردم برندها را در رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند، درباره آن‌ها می‌آموزند، دنبال می‌کنند و از آنها خرید می‌کنند، بنابراین اگر در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین نیستید، فرصت را از دست می‌دهید! بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت قابل توجهی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد و حامیان برند وفادار ایجاد کند و حتی منجر به افزایش فروش شود.

در این راهنمای کامل بازاریابی رسانه های اجتماعی، شما می خواهید یاد بگیرید:

  • مزایا، آمار و نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی و برنامه ای برای اجرای آن بسازیم.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه های رسانه های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما استفاده می کند. اما منظور فقط ایجاد حساب های تجاری و ارسال پست در زمانی که دوست دارید نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی در حال تحول با اهداف قابل اندازه گیری است و شامل موارد زیر است:

  • حفظ و بهینه سازی پروفایل شما
  • ارسال تصاویر، ویدیوها، داستان ها و ویدیوهای زنده که نشان دهنده برند شما هستند و مخاطبان مرتبط را جذب می کنند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری ها و لایک ها و نظارت بر شهرت شما.
  • دنبال کردن و تعامل با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه حول برند خود.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شامل تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی هم می‌شود، جایی که می‌توانید برای ظاهر شدن کسب‌وکارتان در مقابل تعداد زیادی از کاربران بسیار هدفمند، پولی بپردازید.

 

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

با چنین استفاده گسترده و تطبیق پذیری، رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی کسب و کار شما امروزه هستند. در اینجا برخی از مزایای خاص بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  • کسب و کار خود را انسانی کنید: رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را به یک شرکت کننده فعال در بازار خود تبدیل کنید. نمایه، پست‌ها و تعاملات شما با کاربران شخصیتی قابل دسترسی را تشکیل می‌دهد که مخاطبان شما می‌توانند با آن آشنا شوند و با آن ارتباط برقرار کنند و به آن اعتماد کنند.
  • ترافیک را افزایش دهید: بین پیوند در نمایه شما، پیوندهای پست وبلاگ در پست های شما و تبلیغات شما، رسانه های اجتماعی یک کانال برتر برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند که می توانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. به علاوه، سیگنال های شبکه های اجتماعی یک عامل غیرمستقیم سئو هستند.
  • ایجاد سرنخ و مشتریان: همچنین می‌توانید سرنخ‌ها و تبدیل‌ها را مستقیماً در این پلتفرم‌ها، از طریق ویژگی‌هایی مانند فروشگاه‌های اینستاگرام/فیسبوک، پیام‌رسانی مستقیم، دکمه‌های تماس برای اقدام در پروفایل‌ها و قابلیت‌های رزرو قرار ایجاد کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: ماهیت بصری پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که هویت بصری خود را در بین مخاطبان گسترده بسازید و آگاهی از برند را بهبود بخشید. آگاهی بهتر از برند به معنای نتایج بهتر با همه کمپین های دیگر شماست.
  • ایجاد روابط: این پلتفرم ها خطوط ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم را با فالوورهای خود باز می کنند که از طریق آن می توانید شبکه سازی کنید، بازخورد جمع آوری کنید، تعامل داشته باشید و مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

آمار بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به مزایای بالا، فقط حرف ما را قبول نکنید. بیایید به برخی از آمارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی که قدرت آن را اثبات می کند نگاهی بیندازیم:

به طور متوسط ​​یک فرد بالغ هر روز 2.25 ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می کند.
بیش از 70% از افرادی که تجربه مثبتی از یک کسب و کار در رسانه های اجتماعی دارند، آن کسب و کار را به شبکه های خود توصیه می کنند.
کاربران فیس بوک به طور متوسط ​​هر ماه بر روی ۱۲ تبلیغ فیس بوک کلیک می کنند.
%81 از مردم از اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند.
تقریباً 80% از کاربران توییتر وقتی پاسخی به توییت خود دریافت می کنند، نسبت به یک تجارت احساس مثبت بیشتری دارند.
4 نفر از 5 نفر در لینکدین تصمیمات تجاری را هدایت می کنند.

ملزومات یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق

یک استراتژی بازاریابی موفق در رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد، در این قسمت موارد مشترک در همه آنها وجود دارد:

  • دانش مخاطبان شما: از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، چه زمانی روی آن ها می روند و چرا، چه محتوایی را دوست دارند، چه کسانی را دنبال می کنند و ….
  • هویت برند: پیامی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید چیست؟ می‌خواهید هنگام مشاهده محتوای شما چه احساسی داشته باشند؟
  • استراتژی محتوا: در حالی که سطحی از خودانگیختگی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، شما به یک استراتژی محتوای ساختاریافته نیاز دارید تا بتوانید صدایی ثابت داشته باشید و به طور منظم محتوای با کیفیت تولید کنید.
  • تجزیه و تحلیل: بینش‌های قابل سنجش استراتژی شما را از جمله افرادی که به آنها دسترسی دارید، محتوای مناسب برای اشتراک‌گذاری، بهترین زمان‌ها برای پست کردن و موارد دیگر را مشخص می‌کند.
  • فعالیت منظم: رسانه های اجتماعی پلتفرم به روز هستند. اگر می‌خواهید از آن برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید به‌طور مرتب پست بگذارید، از تعاملات با کسب‌وکار خود مطلع باشید، با روندها همراه باشید و پروفایل‌های دقیقی را حفظ کنید.
  • رویکرد ورودی: از رسانه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید. روی ارزش افزودن از طریق محتوای مفید و جالب تمرکز کنید و اطرافیان خود را تقویت کنید. این به نوبه خود به طور ارگانیک کسب و کار شما را ارتقا می دهد و دیگران آن را برای شما تبلیغ می کنند.

برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را ایجاد کنید

اکنون که اصول استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را می دانید، زمان آن رسیده است که آن را عملی کنید. برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نقشه راه برای اجرای استراتژی شما است. ساختاری را در اطراف تلاش های شما قرار می دهد تا بتوانید موفقیت خود را اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که منابع خود را عاقلانه خرج می کنید.

در این قسمت نحوه ایجاد طرح بازاریابی شبکه های اجتماعی خود آورده شده است:

  1. پلتفرم های خود را انتخاب کنید: بر اساس مخاطبان هدف خود، پلتفرم های محبوب برای صنعت شما و همچنین پهنای باند خود انتخاب کنید. فقط تعداد پلتفرم‌هایی را که می‌توانید فعالانه با آن‌ها همراهی کنید، بپذیرید. همیشه می‌توانید با یکی شروع کنید و بعد از اینکه به آن‌ها دست یافتید، آهسته‌تر به آن اضافه کنید.
  2. اهداف و مقاصد را تعیین کنید: برای شروع باید ساده و شبیه به کار باشد، مانند پست کردن یک بار در روز به مدت یک ماه، تنظیم نمایه های خود یا انجام یک تحلیل رقابتی. هنگامی که به یک ریتم وارد شدید و دانش لازم جمع‌آوری کردید، می‌توانید اهداف مشخص‌تر و استراتژیک‌تری مانند افزایش فالوورهای خود تا X% یا انتشار X [انواع محتوایی که پیدا کرده‌اید مخاطبان خود را دوست دارند] در ماه تعیین کنید.
  3. به طور منظم گزارش ها را بررسی و تنظیم کنید: از تجزیه و تحلیل هر پلتفرم استفاده کنید تا مشخص کنید کدام پست بیشترین تعامل را ایجاد می کند، آیا دنبال کننده های بیشتری دریافت می کنید و برای مشاهده جمعیت شناسی مخاطبان خود. آن‌چه را که کار می‌کند، مقیاس‌بندی کنید و آن‌چه را که کار نمی‌کند حذف کنید.

نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای شروع بازاریابی در رسانه های اجتماعی آماده اید؟ در این قسمت چند نکته بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع کمپین های رسانه های اجتماعی شما آورده شده است.

محتوای متنوع ایجاد کنید

مطابق با سایر حوزه های بازاریابی آنلاین، محتوا در بازاریابی رسانه های اجتماعی برتری دارد. مطمئن شوید که به طور منظم پست می کنید و اطلاعات واقعاً ارزشمندی را ارائه می دهید که برای مشتریان ایده آل شما مفید و جالب باشند. شامل:

  • نحوه انجام، نکات سریع
  • اخبار محلی و صنعتی
  • داده ها و بینش ها
  • نظرسنجی، سوال، مسابقه
  • به روز رسانی ها و اطلاعیه ها

همچنین به معنای استفاده از فرمت‌های متنوعی است که رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند: از جمله تصاویر، ویدیوها، داستان‌ها، پخش زنده، فروشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر.

ثابت قدم باشید

استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی، کسب و کار شما را قادر می سازد تا تصویر برند شما را در انواع پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارد. در حالی که هر پلتفرم محیط و صدای منحصر به فرد خود را دارد، هویت اصلی کسب و کار شما، خواه دوستانه، سرگرم کننده یا قابل اعتماد باشد، باید ثابت بماند.

فقط پست نکنید، تعامل کنید

به عبارت دیگر، فقط یک بار در ماه وارد سیستم نشوید تا همه پست های خود را برنامه ریزی کنید. در کانال های رسانه های اجتماعی مخاطبان شما هستند. باید توجه داشته باشید که چه کسی با محتوای شما درگیر است و پاسخ دهید، به نظرات پاسخ دهید، پست های آنها را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و نظر دهید، پخش زنده اجرا کنید، نظرسنجی ها و سؤالات را در زمان واقعی ارسال کنید تا بحث ها ایجاد شود و محتوای دیگران را دوباره ارسال کنید.

از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که اینستاگرام بصری ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است. اگر می‌خواهید در فید یک شخص متمایز شوید، باید پست‌های خود را با تصاویر بصری جذاب همراه کنید: عکس‌ها، تصاویر، متن تبدیل شده به هنر. ابزارهای تولید محتوا مانند Freepik و Canva دارای قالب‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند به سرعت تصاویری بسازید که حرفه‌ای به نظر می‌رسند، لوگوی خود را روی آن‌ها قرار دهید که با برند شما سازگار است.

هدف گذاری مجدد، ارسال مجدد، بازنشانی

رسانه های اجتماعی مکان شلوغی هستند، بنابراین اگر می خواهید مخاطبان خود را جذب کنید، باید به طور مرتب محتوای عالی پست کنید. راز انجام این کار؟ این سه راهکار است:

هدف گذاری مجدد: ایجاد یک پست فیس بوک از بررسی مشتری، ترکیب یک پست وبلاگ به مجموعه ای از توییت ها، بررسی مطالعه موردی به کانون توجه مشتریان در اینستاگرام. یک محتوای وبینار را به یک پست چرخ فلک در لینکدین تبدیل کنید. امکانات بی پایان هستند.

بازنشر: باید در حد اعتدال تولید محتوا انجام شود، اما راهی عالی برای پر کردن شکاف‌های موجود در تقویم محتوای شما وجود دارد. در اینستاگرام بازنشر کنید و محتوای تولید شده توسط کاربران و اینفلوئنسرها را ریتوییت کنید. همچنین می‌توانید محتوا را از منابع معتبر مدیریت کنید و آن پیوندها را در پست‌های خود به اشتراک بگذارید.

بازنشانی: ویدیوهای TikTok و حلقه‌های اینستاگرام خود را در YouTube ارسال کنید. هر ماه پست های وبلاگ خود را با بهترین عملکرد به اشتراک بگذارید تا در مقابل دنبال کنندگان جدید قرار بگیرید. ضبط های زنده فیس بوک خود را به کانال YouTube خود اضافه کنید.

 فید شبکه های اجتماعی خود را تنظیم کنید

رقبای خود را دنبال کنید تا بتوانید آنها را زیر نظر داشته باشید، ایده هایی را به دست آورید که بتوانید با استراتژی خود سازگار شوید و شکاف هایی را که می توانید پر کنید شناسایی کنید. اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا در راس روندها بمانید و همواره آموزش ببینیدد. برندهایی را دنبال کنید که ارزش‌های شما را به اشتراک می‌گذارند یا استراتژی‌های محتوای عالی برای الهام گرفتن ایده‌های شما دارند.

موفقیت را با تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید

شما نمی توانید موفقیت استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بدون ردیابی داده ها تعیین کنید. گوگل آنالیتیکس می‌تواند به عنوان یک ابزار عالی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده شود که به شما کمک می‌کند تا پیروزمندانه‌ترین تکنیک‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را اندازه‌گیری کنید، همچنین تعیین کنید که کدام استراتژی بهتر است کنار گذاشته شود. برچسب های ردیابی را به کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود بچسبانید تا بتوانید به درستی آنها را نظارت کنید و مطمئن شوید که از تجزیه و تحلیل هر پلتفرم اجتماعی برای بینش بیشتر در مورد اینکه کدام یک از محتوای اجتماعی شما بهترین عملکرد را در بین مخاطبان شما دارد، استفاده کنید.

اولویت بندی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را شروع کنید

استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی چیزی بیش از بهبود ترافیک سایت و افزایش دسترسی شماست. کسب‌وکار شما را به شخصیتی تبدیل می‌کند که مخاطبان شما می‌توانند در سطح عمیق‌تری با آن ارتباط برقرار کنند.

صرف نظر از اینکه از چه پلتفرم هایی استفاده می کنید یا چگونه از آنها استفاده می کنید، مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که رسانه های اجتماعی بستری برای معرفی کسب و کار شما نیستند. این انجمنی است که شما می‌توانید شخصیت خود را بیان کنید، ارزش‌های خود را نشان دهید، اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذارید و اطرافیانتان را بسازید. با توجه به اینکه مردم به طور طبیعی شما را دنبال می کنند و محتوای شما را تبلیغ می کنند، دیگر نیازی به ارائه نیست و با این رویکرد، نه تنها به اهداف تجاری خود، بلکه به همه چیزهای نامشهود دیگری که به رضایت و تحقق تبدیل می شوند، دست خواهید یافت.

دیدگاه ها بسته شده اند.