MarketingCommunications

ارتباطات بازاریابی

ارتباطات بازاریابی چیست؟

ارتباطات بازاریابی که گاهی مارکوم نامیده می شود، ترکیبی از ابزارهای تبلیغاتی، کانال های بازاریابی، پیام ها و رسانه هایی است که بازاریابان برای برقراری ارتباط با مشتریان هدف خود از آنها استفاده می کنند.

یک کسب و کار یا برند معمولاً استراتژی ارتباطات بازاریابی خود را حول آنچه که به عنوان آمیخته بازاریابی یا Seven Ps شناخته می شود (که قبلاً Four Ps نامیده می شد) توسعه می دهد.

  1. محصول: که ویژگی های محصول یا خدماتی را که کسب و کار ارائه می دهد در نظر می گیرد.
  2. قیمت: که مدل قیمت گذاری مورد استفاده و همچنین موقعیت بازار محصول یا خدمات را در نظر می گیرد.
  3. ترفیع: که همه راه هایی را در نظر می گیرد که برند در مورد محصول یا خدمات خود با مردم ارتباط برقرار می کند. همچنین شامل یک P دیگر – موقعیت یابی – برای ارزیابی نحوه مشاهده و پاسخ مردم به برند است.
  4. مکان: که محل خرید و فروش محصول یا خدمات را در نظر می گیرد.
  5. مردم: که همه افرادی را که با مشتریان یا مشتریان یک برند در تعامل هستند، در نظر می گیرد و تأثیر مستقیمی بر روی کارکنان یا تلاش های ارتباط داخلی دارد.
  6. فرآیند: که تجربه مشتری و فرآیند ارتباط را در نظر می گیرد.
  7. بسته بندی: که نحوه جذب بهترین مشتریان را در بازار فیزیکی و آنلاین در نظر می گیرد.

همه اینها عواملی هستند که متخصصان بازاریابی هنگام توسعه یک برنامه ارتباطات بازاریابی در نظر می گیرند و باید با دقت و تفکر در آنچه به عنوان ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) شناخته می شود، ترکیب شوند. این امر به مدیران و متخصصان بازاریابی امکان می‌دهد تا تبلیغات ارتباطات بازاریابی مؤثری ایجاد کنند و تجارت را با موفقیت پیش ببرند.

نقش ارتباطات بازاریابی چیست؟

ارتباطات بازاریابی با تعدادی از اهداف مهم انجام می شود:

  • ایجاد آگاهی از برند: ارتباطات بازاریابی وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که مردم از وجود سازمان یا کسب و کار و آنچه که ارائه می دهد مطلع هستند.
  • حفظ وفاداری مشتری: ایجاد وفاداری مشتری به زمان نیاز دارد. مصرف کنندگان باید به برند، محصولات و خدمات و اهداف آن اعتماد داشته باشند – و این یکی از وظایف ارتباطات بازاریابی است که اطمینان حاصل کنند که این پیوند مثبت ایجاد می شود.
  • ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات: داشتن یک محصول یا خدمات جدید کافی نیست – مردم برای خرید آن باید بدانند که وجود دارد. متخصصان مارکوم کار می کنند تا مطمئن شوند که محصولات و خدمات آنها توسط افرادی که ممکن است آنها را بخواهند – یا به آنها نیاز دارند – ببینند.
  • کوتاه کردن چرخه فروش: این را می توان با درک بهتر نیازهای مشتری – و همچنین انگیزه ها، تأثیرات و فرآیندهای خرید مشتریان – و انجام تحقیقات بازار و سپس استفاده از این بینش هنگام تعامل با مصرف کنندگان به دست آورد.
  • برجسته کردن یک مزیت رقابتی: بازار قرن بیست و یکم بازار شلوغی است، به همین دلیل است که متخصصان ارتباطات بازاریابی اطمینان حاصل می کنند که هر نقطه تمایز – چیزهایی که محصولات و خدمات آنها را منحصر به فرد می کند – با عموم به اشتراک گذاشته می شود.
  • درک و رسیدن به افراد مناسب: یک کار کلیدی برای تیم‌های ارتباطات بازاریابی این است که بدانند مخاطبانشان چه کسانی هستند و چگونه می‌توان با آنها به بهترین نحو ارتباط برقرار کرد تا یک سهم بازار قوی ایجاد کند.

برای دستیابی به این اهداف، بازاریابان از انواع مختلفی از قالب‌های ارتباطی و حوزه‌های ارتباطات بازاریابی استفاده می‌کنند.

حوزه های ارتباطات بازاریابی چیست؟

تبلیغات

تبلیغات یکی از رایج ترین حوزه های آمیخته ارتباطات بازاریابی است. تبلیغات توسط مشاغل و سازمان ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق کانال های ارتباطی رسانه های جمعی مختلف مانند:

  • تلویزیون ها
  • رادیوها
  • روزنامه ها، مجلات و سایر رسانه های چاپی
  • تابلوهای تبلیغاتی
  • وب سایت ها
  • برنامه های رسانه های اجتماعی
  • پیام های متنی
  • وبلاگ ها
  • تبلیغات نتایج جستجوی گوگل

تبلیغ‌کنندگان پیام‌های خود را توسعه می‌دهند و کنترل می‌کنند و برای فضای تبلیغاتی در کانال‌هایی که مرتبط با بازار هدفشان است، هزینه می‌پردازند.

دیجیتال مارکتینگ

ارتباطات بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین در فضاهای رسانه ای جدید (به جای رسانه های سنتی، مانند تلویزیون و رادیو، روزنامه ها و مجلات) انجام می شود و جدا از تبلیغات است، اگرچه هر دو ممکن است در ترکیب استفاده شوند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات پولی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر تبلیغ کند، در حالی که یک حساب تجاری در این پلتفرم ها برای تعامل با مشتریان، پاسخ به سوالات و آموزش مردم در مورد کسب و کار خود حفظ می کند. محصولات و خدمات علاوه بر رسانه های اجتماعی، سایر حوزه های مهم بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • وب سایت های رسمی: وب سایت یک سازمان اساساً پنجره دیجیتال آن به جهان است. این اطلاعات مهم در مورد کسب و کار – نام تجاری، هدف و ارزش های آن – را برجسته می کند و اغلب به عنوان یک فروشگاه آنلاین برای تجارت الکترونیک عمل می کند.
  • کمپین های ایمیلی: کمپین های بازاریابی ایمیلی ابزاری محبوب برای جذب مشتریان جدید و تشویق مشتریان تکراری هستند. می‌توان از آنها برای یادآوری محصولات و خدمات، ارائه تخفیف‌ها و تبلیغات و به اشتراک گذاشتن نکات و اطلاعات مفید مرتبط با مصرف‌کننده هدف استفاده کرد.
  • کمپین های چند رسانه ای مجازی: کمپین های چند رسانه ای که به صورت آنلاین انجام می شوند، حوزه رو به رشدی از بازاریابی دیجیتال هستند. می‌توانند بسیار پیچیده باشند، با پیام‌ها و دارایی‌های مختلف برای هدف قرار دادن افراد مختلف در پلتفرم‌های مختلف کار کنند و به دلیل غنی بودن آنی اطلاعات معیارهای تحلیلی و بازخوردی که در بازارهای آنلاین در دسترس است، کمپین‌ها را می‌توان تنظیم و بهینه‌سازی کرد. بهترین نتایج آنها همچنین می توانند در ایجاد واکنش های ویروسی و پاسخ های دهان به دهان مثبت موثر باشند.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا یک حوزه استراتژیک مارکوم است. برندها محتوای ارزشمند و مرتبط – مانند وبلاگ ها، ویدئوها و وبینارها – را توسعه و توزیع می کنند تا افراد را در بین مخاطبان هدف خود جذب کنند و در این فرآیند، آگاهی از برند را ایجاد کنند و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار دهند.

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم شکل شخصی تر از ارتباطات بازاریابی است. این امر از طریق ارتباط مستقیم یا توزیع به افراد رخ می دهد، نه از طریق پیام های بازاریابی عمومی تر در کانال های رسانه های جمعی.

نمونه هایی از بازاریابی مستقیم عبارتند از:

  • پست مستقیم، که شامل نامه‌ها و سایر مواد تبلیغاتی چاپی است که شخصی‌سازی شده و از طریق پست به افراد خاص تحویل داده می‌شود.
  • بازاریابی تلفنی، که مشتریان بالقوه را از طریق تماس های تلفنی هدف قرار می دهد.

روابط عمومی

روابط عمومی (PR) حوزه ای از ارتباطات بازاریابی است که بر شهرت یک سازمان متمرکز است. از طریق فعالیت های بازاریابی روابط عمومی مانند بیانیه های مطبوعاتی، کمپین های ارتباطی و مدیریت بحران، و با ایجاد روابط مثبت با چهره های مختلف رسانه ای و سایر ذینفعان، متخصصان روابط عمومی قصد دارند بر درک عمومی در مورد سازمان یا تجارت خود تأثیر بگذارند و تداعی های مثبتی را با برند خود ایجاد کنند. .

پیشبرد فروش

پیشبرد فروش حوزه ای از ارتباطات بازاریابی است که هدف آن تحریک درآمد کسب و کار از طریق ترکیبی تبلیغاتی از ارائه مشوق ها، تخفیف های کوتاه مدت و سایر پیشنهادات تبلیغاتی، نمایش ها، نمایش ها و ارائه های فروش است.

فروش شخصی

فروش شخصی یکی از حوزه‌های مهم ارتباطات بازاریابی است، اما ممکن است بلافاصله به ذهن خطور نکند. این تعامل چهره به چهره است که بین فروشنده و مشتری اتفاق می افتد و متکی بر داشتن فروشندگان متعهد است که در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده تحصیل کرده و مشتاق هستند.

برندسازی

برند یک سازمان هویت آن و یکی از ماندگارترین ابزارهای ارتباط بازاریابی آن است. تصویر برند شامل همه چیز از لوگو گرفته تا بسته بندی آن است و کسب و کار را از رقبای خود متمایز می کند. پیام برند باید با هدف و شخصیت سازمان سازگار باشد.

چاپ کنید

مواد بازاریابی چاپی ممکن است در تعدادی از حوزه‌های ارتباط بازاریابی مختلف – مانند تبلیغات و فروش شخصی – استفاده شوند، اما آنها همچنین به خودی خود یک حوزه مهم از بازاریابی سنتی هستند. نمونه هایی از بازاریابی چاپی عبارتند از:

  • بروشورها
  • تراکت.
  • پوسترها
  • کاغذهای سفید
  • کوپن ها

حمایت های مالی

حمایت مالی روشی موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی است. راه‌های بازاریابی حامی مالی می‌تواند شامل بازی‌های ورزشی، کنسرت‌ها یا کنفرانس‌ها باشد و معمولاً کسب‌وکار را در بر می‌گیرد که در ازای تبلیغاتی که می‌تواند آگاهی و شناخت برند را ایجاد کند، حمایت مالی یا دیگر برای رویداد ارائه می‌کند.

رویدادها

هدف بازاریابی رویداد ایجاد تعاملات و تجربیات مثبت برای مصرف کنندگان در رویدادهایی مانند نمایشگاه ها و نمایشگاه ها است.

دیدگاه ها بسته شده اند.