php در وردپرس

نحوه به روز رسانی PHP در وردپرس

برای عملکرد و امنیت بهینه، مدیران وردپرس باید مطمئن شوند که تم، افزونه ها و هسته وردپرس آنها آخرین نسخه های خود را اجرا می کنند. علاوه بر این، شما باید بدانید که چگونه PHP را در وردپرس به روز کنید.

با این حال، PHP چیست؟ این اصطلاح ممکن است آشنا به نظر برسد و دلیل آن این است که سایت شما و تمام وب‌سایت‌های وردپرس بر روی آن اجرا می‌شوند. PHP یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که با HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ایجاد چارچوب از سایت وردپرس شما کار می‌کند.

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی است که اغلب در وب استفاده می شود. یک زبان سمت سرور است، به این معنی که روی سروری که وب سایت را میزبانی می کند اجرا می شود. PHP همچنین زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای ساخت و نگهداری وردپرس است.

PHP دقیقا روی وب سرور چه می کند؟ به طور خلاصه، PHP چیزی است که صفحات وب پویا را تولید می کند. صفحات وب پویا فایل های HTML هستند که در صورت درخواست مشتری توسط سرور میزبان به جای اینکه به طور کامل روی سرور ذخیره شوند (مانند وب سایت های استاتیک) جمع آوری می شوند.

هنگامی که یک بازدیدکننده یک صفحه وب با URL درخواست می کند، یک ماژول PHP ویژه در سرور درخواست را پردازش می کند. سپس، کد PHP را برای ایجاد یک صفحه HTML از ابتدا اجرا می کند. سپس، سرور یک فایل کامل HTML را به مرورگر وب بازدید کننده تحویل می دهد.

آخرین نسخه پایدار PHP PHP 8.2.6 است که در مه 2023 منتشر شد. یک ارتقاء بزرگ از نسخه قبلی، PHP 8 است. PHP 8.1 دارای پیشرفت های متعدد و ویژگی های جدید است که آن را کارآمدتر و قابل اعتمادتر می کند.

PHP در وردپرس چه می کند؟

وردپرس به جای اینکه هر صفحه وب‌سایت را به‌صورت جداگانه به‌عنوان فایل‌های HTML جداگانه ذخیره کند، حاوی فایل‌های PHP زیادی است که بخش‌های متفاوتی از صفحه شما را کنترل می‌کنند، مانند سرصفحه‌ها و پاورقی‌ها، بخش‌های نظرات و غیره. اگر به نام فایل‌های وردپرس خود نگاه کنید، این فایل‌ها با پسوند “.php”. به پایان می رسند.

در یک سایت وردپرس، کار اصلی PHP این است که محتوای صفحه ذخیره شده در پایگاه داده وردپرس شما  را به یک صفحه وب تبدیل کند. پس از دریافت درخواست برای یک صفحه، کد PHP محتوای مرتبط را از پایگاه داده وردپرس شما دریافت می کند، آن را به یک فایل HTML تبدیل می کند و HTML را برای بازدید کننده ای که درخواست را ارسال کرده است، ارسال می کند.

چرا صفحات را به این شکل جمع می کنیم؟ در یک کلام، انعطاف پذیری.

PHP به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که تم ها و افزونه های وردپرس را که روی فایل های PHP خودشان اجرا می شوند ایجاد کنند. این تم ها و افزونه ها می توانند از محتوای پایگاه داده وردپرس هر طور که دوست دارند استفاده کنند.

اگر می‌خواهید افزونه‌ها یا تم‌ها را تعویض کنید، این تنظیمات به شما امکان می‌دهد این کار را بدون ایجاد مجموعه‌ای از صفحات جدید در هر بار انجام دهید. در عوض، هر صفحه در سایت شما در صورت درخواست درهمان زمان ایجاد می شود.

برخی از وب سایت های وردپرسی نیز ممکن است یک چارچوب PHP برای یک وب سایت سبک تر و کارآمدتر پیاده سازی کنند.

چرا باید PHP را در وردپرس به روز کنید؟

وردپرس و بسیاری از هاست های وردپرس به روز رسانی را با اتوماسیون آسان می کنند. با این حال، به روز رسانی دستی می تواند دردسرساز باشد. آیا ارتقاء PHP ارزش وقت گذاشتن را دارد؟

قطعا. مزایای آخرین PHP را می توان به سرعت، امنیت و سازگاری محدود کرد.

افزایش سرعت

توسعه دهندگان PHP زبان بین نسخه ها را به روز می کنند تا از منابع به طور کارآمدتر استفاده کنند و ویژگی ها و عملکردهای جدید را معرفی کنند.

این بدان معنی است که هر نسخه جدید PHP وب سایت وردپرس شما را سریعتر از قبل اجرا می کند. عملکرد بهتر نه تنها بازدیدکنندگان را با سایت شما درگیر می کند، بلکه می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

برای راه های دیگر برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس خود، نکات ما را برای بهبود عملکرد سایت وردپرس بررسی کنید.

امنیت بهبود یافته

محبوبیت PHP آن را به یک هدف رایج برای حملات سایبری تبدیل می کند. برای مقابله با این حملات، نسخه‌های جدید PHP حاوی وصله‌هایی برای آسیب‌پذیری‌هایی است که توسط هکرها در معرض دید قرار می‌گیرند.

اگر سایت وردپرس شما نسخه قدیمی PHP را اجرا می کند، این اصلاحات را در جای خود نخواهد داشت. به این ترتیب، وب سایت شما در برابر بدافزارها، ویروس ها و دسترسی ناخواسته به قسمت Backend یا بک اند سایت شما مستعدتر خواهد بود.

سازگاری بهتر

وب‌سایت‌های وردپرسی از چندین بخش تشکیل شده‌اند و زمانی که یک جزء ارتقا می‌یابد، بقیه به دنبال آن هستند. بهترین تم ها و افزونه های وردپرس و خود وردپرس همیشه بر روی آخرین نسخه PHP اجرا می شوند.

اگر در نسخه قبلی گیر کرده اید، عدم سازگاری بین PHP و فایل های اصلی، افزونه ها و موضوع شما ممکن است وب سایت شما را خراب کند.

نحوه بررسی نسخه PHP در وردپرس

بررسی نسخه PHP که ارائه دهنده هاست شما استفاده می کند بسیار ساده است.

برای بررسی، وارد داشبورد مدیریت وردپرس خود شوید و روی Tools > Site Health کلیک کنید. سپس، به تب اطلاعات در این صفحه بروید.

وب‌سایت نمونه ما یک نسخه قدیمی از PHP را اجرا می‌کند و یک اعلان در بالا نشان‌دهنده همین نکته است.

همانطور که می بینید، وب سایت در حال حاضر بر روی نسخه 7.0.33 اجرا می شود.

راه دیگر برای دانستن نسخه PHP این است که به پایین اسکرول کنید و  تب Server کلیک کنید. این برگه اطلاعاتی را نشان می دهد، از جمله نسخه PHP که ارائه دهنده هاست شما استفاده می کند.

به روزرسانی php

به عنوان یک مدیر وردپرس، نیازی به دانستن جزئیات دقیق در مورد نحوه عملکرد PHP ندارید. با این حال، دانستن نحوه به روز رسانی PHP ضروری است.

نحوه به روز رسانی PHP در وردپرس

1. نسخه فعلی PHP خود را بررسی کنید.

برای اطمینان از اینکه سیستم شما نیاز به به روز رسانی PHP دارد، می توانید در وردپرس بررسی کنید. از داشبورد مدیر، ابزارها را انتخاب کنید

> سلامت سایت.

در تب Status در زیر وضعیت سلامت سایت، وردپرس به شما می گوید که آیا نسخه PHP شما باید به روز شود، همراه با سایر توصیه های امنیتی و بهبود عملکرد.

به روزرسانی php

2. از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اکثر آموزش های وردپرس به شما توصیه می کنند قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به روز رسانی PHP نیز از این قاعده مستثنی نیست. تغییر واقعی به PHP معمولاً هیچ مشکلی برای توقف نمایش ایجاد نمی کند. اما در هر صورت، داشتن یک کپی ایمن همیشه ایده آل است.

3. هسته وردپرس، افزونه ها و تم فعال خود را به روز کنید.

با تهیه نسخه پشتیبان، می توانید شروع به آماده سازی وب سایت خود برای به روز رسانی PHP کنید.

برای جلوگیری از مشکلات عملکرد از سازگاری ضعیف با PHP، بررسی کنید که تمام تم ها، افزونه ها و فایل های اصلی شما آخرین نسخه خود را اجرا می کنند. پلاگین ها و تم های با کیفیت باید با PHP 8.1 کار کنند؛ اگر نه، آنهایی را پیدا کنید که این کار را انجام می دهند.

به‌روزرسانی‌های توصیه‌شده را در داشبورد > به‌روزرسانی‌ها بررسی کنید و در صورت درخواست روی «به‌روزرسانی همه» کلیک کنید.

4. نسخه PHP خود را به روز کنید.

ماژولی که کدهای PHP را پردازش می کند بر روی سرور میزبانی وب سایت شما نصب شده است. بنابراین وقتی می‌گویم «به‌روزرسانی نسخه PHP»، این ماژول همان چیزی است که ما در حال تغییر آن هستیم. از آنجایی که سرور شما کارهای داخلی PHP را انجام می دهد، تمام به روز رسانی های PHP از طریق هاست شما انجام می شود.

دو راه برای به روز رسانی PHP در هاست وجود دارد: تماس با ارائه دهنده هاست خود یا به روز رسانی دستی در صورت امکان.

  • با ارائه دهنده هاست خود صحبت کنید
    رویکرد غیرمستقیم تر این است که مستقیماً از طریق چت، ایمیل یا تلفن با میزبان خود تماس بگیرید و درخواست به روز رسانی کنید. در بیشتر موارد، ارائه دهنده شما این کار را برای شما انجام می دهد یا گزینه ارتقاء را به همراه دستورالعمل ها به کنترل پنل هاست شما اضافه می کند. در برخی موارد، میزبان شما ممکن است یک سرویس ارتقاء خودکار ارائه دهد.

سایر ارائه دهندگان ممکن است از PHP 8.1 پشتیبانی نکنند و برنامه ای برای تعویض ندارند. در این مورد، تغییر به یک هاست جدید وردپرس را در نظر بگیرید. 

  • PHP را به صورت دستی به روز کنید
    اگر می‌خواهید خودتان بروزرسانی را انجام دهید، باید به کنترل پنل میزبانی دسترسی داشته باشید. در حالی که کنترل پنل ها در ارائه دهندگان متفاوت است، یکی از رایج ترین آنها سی پنل است.

برای تغییر، به تب Software/Service بروید و گزینه PHP را جستجو کنید. سپس بر روی Select PHP Version کلیک کنید. این صفحه را خواهید دید:

به روزرسانی php

کشویی برجسته به شما امکان می دهد نسخه فعلی PHP خود را تنظیم کنید. تا زمانی که ارائه دهنده هاست شما کار خود را انجام داده باشد، باید برخی از انواع PHP 8.1 در دسترس باشد. هنگامی که نسخه 8.1 را از منوی کشویی انتخاب کردید، روی Set as Current در بالا یا Save در پایین کلیک کنید.

5. سایت به روز شده خود را بررسی کنید.

حداقل 30 دقیقه به هاست خود فرصت دهید تا PHP به طور کامل به روز شود. سپس، مطمئن شوید که سایت وردپرس شما با مشاهده تمام صفحات خود و آزمایش افزونه های خود به صورت جداگانه کار می کند.

اگر مشکلی وجود دارد، ممکن است بتوانید به نسخه قدیمی PHP خود در سی پنل یا با تماس مجدد با میزبان خود بازگردید. اگر بدتر شد، یک نسخه پشتیبان برای تنظیم مجدد به روز رسانی خود دارید.

 PHP 8.1 مزایای زیادی را نسبت به تکرارهای قبلی برای سایت شما به ارمغان می آورد. پس از افزایش عملکرد، عملکرد پیشرفته، امنیت بیشتر و بازدیدکنندگان راضی تر لذت ببرید.

نحوه بررسی نسخه PHP در وردپرس نسخه فعلی PHP خود را بررسی کنید. از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هسته وردپرس، افزونه ها و موضوع فعال خود را به روز کنید. نسخه PHP خود را به روز کنید. سایت به روز شده خود را بررسی کنید.

پس از به روز رسانی PHP چه باید کرد

پس از به روز رسانی PHP، تمام قسمت های وب سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز کار می کند. ما قویاً توصیه می‌کنیم نسخه وردپرس خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید تا از ارتقای جدید PHP بهترین استفاده را ببرید.

عناصر ضروری مانند پلاگین ها و تم ها نیز باید آخرین نسخه ها را اجرا کنند. در آخر توصیه می کنیم از وب سایت خود به طور کامل نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر به روز رسانی PHP سایت من را خراب کند چه؟

به ندرت اتفاق می افتد که یک به روز رسانی PHP یک وب سایت وردپرس را خراب کند. با این حال، زمانی که کد در حال اجرا در وب سایت شما از توابع قدیمی ناسازگار با نسخه جدید PHP استفاده می کند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که افزونه ها یا تم ها مشکلی ندارند. برای تعیین اینکه آیا این مورد است، تمام افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید و از یک تم پیش فرض وردپرس استفاده کنید.

اگر این مشکل را حل نکرد، ما توصیه می کنیم برای کمک با ارائه دهنده میزبان خود تماس بگیرید.

با به روز رسانی PHP سایت خود را سالم نگه دارید.

ممکن است برای صاحبان سایت های جدید بی اهمیت به نظر برسد، اما کیفیت کد پشتیبان شما تأثیر قابل توجهی بر روی ما سایت شما دارد.

به ویژه در مورد زمان بارگذاری، امنیت، و سازگاری با تم ها و افزونه ها.

برای اینکه سایت خود را با آخرین نسخه PHP اجرا کنید، نیازی نیست که یک متخصص برنامه نویسی باشید.

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *