کمپین های تبلیغاتی و روابط عمومی
کمپین تبلیغاتی امروزه به یک ساختار مهندسیشده در صنعت تبلیغات و بازاریابی گفته میشود که اخیراً نام آن را بسیار شنیدهاید و آنقدر اهمیت دارد که عملاً برند سازی[1] و ارائه خدمات و محصولات بدون عرضه آنها در یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، هزینهبر دشوار و بینتیجه خواهد شد. کمپین تبلیغاتی[2]: به برنامه جامع تبلیغات گفته میشود. کمپین بازاریابی یا همان کمپین تبلیغاتی، به مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی اطلاق میشود که بهصورت موازی اجرایی میشوند تا یک هدف مشخص یا یک شعار مشخص را به مشتریان کسبوکارها ارائه کنند. در حقیقت کمپین تبلیغاتی، جمعکردن همه ابزارهای تبلیغی برای حاکم کردن یک شعار تبلیغاتی خاص در ذهن مردم است. بهطور مرسوم مهمترین چیزی که در توصیف کمپینهای تبلیغاتی[3] مورداستفاده قرار میگیرد، روش و هزینه کمپین است. بیشک شنیدهاید که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی چندمیلیاردی اجرا کرده است؛ یا فلان برند دو روز آمده و شهرتش از همه بیشتر شده! یا شرکت دیگری، باوجود علاقه به اجرای کمپینهای تبلیغاتی، بودجه کافی برای اجرای آنها در اختیار ندارد. همه اینها نشانگر ماهیت چیزی بنام کمپین تبلیغاتی است که در نگاه نخست، یک سرمایهگذاری هنگفت است اما در پایان و در صورت طراحی حرفهای، سود سرشاری را به سازمان یا کسبوکار شما سرازیر خواهد کرد، چیزی است که در اکثر مواقع شاخصهای دقیق برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد یا کمتر به کار گرفته میشود. همچنین درصورتیکه کمپین را حرفهای طراحی نکنید علاوه بر اتلاف میلیونها تومان وجه، نتیجه مؤثر را هم نخواهید گرفت بنابراین شرکتها و سازمانهایی که بهصورت دائمی برنامههای تبلیغاتی گسترده اجرا میکنند و یا به مجریان حرفهای طراح کمپین تبلیغاتی این مهم را میسپارند معمولاً بهمرور به اثربخشی نسبی رسانهها و فنها و ابزارهای مختلف پی میبرند. اما شرکتها و سازمانهایی که تجربه قبلی ندارند در معرض یک ریسک[4] جبرانناپذیر جدی هستند.بنابراین مهم است سرمایهگذاری را کی، چگونه و توسط چه کسی به اجرا درمیآورید.
زمانی که میخواهید یک محصول یا خدمت را معرفی کنید، میبایست برای افزایش قابلتوجه تأثیرگذاری پیامتان، از بیش از یک ابزار تبلیغاتی بهره ببرید. زیرا همگرایی رسانهها، تأثیرات بسیار بیشتری را ایجاد میکنند.
در این مورد معمولاً مدیران به دودسته تقسیم میشوند. یا به تبلیغات بسیار علاقهمند هستند و یا اینکه از تبلیغات و کمپینها پرهیز میکنند. در اکثر مواقع این دو رویکرد به دلیل کسب تجربه از تبلیغات گذشته بوده است. که این تجربهی مدیران عامل شرکتها معمولاً ناشی از خلاقیت یکی از اطرافیان آنها بوده است. فراموش نکنید تبلیغات تنها خلاقیت نیست بلکه ابزاری است بهمنظور فروش محصولات و بایستی دارای استانداردهایی در بخشهای مختلف باشد.
[1] Branding
[2] Advertising Campaign
[3] Advertising Campaigns
[4] Risk
هدف از داشتن کمپین تبلیغاتی
تدوین و طراحی مجموعه از تبلیغات یا کمپین تبلیغاتی، موضوعی ورای هنر است. هدف تبلیغات تنها معرفی یک محصول یا خدمت نیست بلکه هدف، فروش و ارائه یک راهحل مدون و عملیاتی برای رسیدن به سود و برند سازی است. اگرچه مشتریان بهترین مبُلّغ برای محصولات شما هستند اما درهرصورت جامعه و دنیای انبوه دادهها و تبلیغات سایرین بهسرعت گوی سبقت و رقابت را خواهند قاپید شما باید علاوه برداشتن یک کمپین قدرتمند و گیرا، به کیفیت محصول/خدمت هم بیندیشید و بدانید که بهترین تبلیغات توسط مشتری راضی و خشنود صورت میپذیرد و هرقدر وفاداری مشتریان افزایش یابد، پول کمتری نیز برای تبلیغات هزینه خواهید کرد.
ویژگیهای کمپین (تبلیغاتی)
همگام بودن با فنّاوری مهندسی اجتماعی
افزایش راههای ارتباطی با مشتریان
افزایش جامعه بازار هدف
افزایش اعتبار نام تجاری بهواسطه گسترش محیط کاری
افزایش راههای معرفی سازمان، محصولات و خدمات
در دسترس بودن همیشگی
ایجاد تنوع در نحوه معرفی سازمان
افزایش توانایی در رقابت مؤثر با رقبا
هدفمند کردن سطوح دسترسی مشتریان به سازمان، خدمات و محصولات
ارائه سرویس به شیوهای متفاوت
مزایای کمپین تبلیغاتی برای صاحبان کسبوکار:
. ایجاد تصویر ذهنی یک برند در مخاطب
۲. سرعت بخشیدن به رشد و افزایش سهم بیشتر از بازار
۳. تأثیرگذاری در تصمیم خریداران
۴. ایجاد یا افزایش ارزش برای مشتری / محصول یا برند
۵. پشتیبانی از فروش و سایر شیوههای ارتباط با مخاطب
۶. آگاهی بخشیدن به مصرفکنندگان
۷. یادآوری برند به مخاطبان
۸. جبران ضررهای مالی یا برندی گذشته
۹. قرار دادن محصول در مقابل چشمان عموم مخاطبین
10.آگاهسازی مردم نسبت به محصول
11.متقاعد کردن آنها به خرید محصول
12.فراهمسازی شرایطی که محصولات در دسترس مخاطبان هدف باشد.
اجرای پروژه در یک نگاه
کلیات و چشمانداز تخمینی چه ازنظر هزینه و چه ازنظر زمان برای اجرای این پروژه بهصورت تیتروار در کادر سمت راست درج شده که دیدی کلی از صفر تا صد پروژه را در اختیار شما کارفرمای عزیز قرار خواهد داد. لذا این آیتمها صرفاً ارائه یک دید کلی است و بیتردید در هنگام عقد قرارداد و اجرای پروژه مقادیر دقیق ازجمله زمان دقیق شروع، زمان واقعی اتمام، هزینه دقیق تمامشده و سایر ملزومات پس از ارزیابیهای نهایی به حضور ارائه میگردد….
اما این چشمانداز همچنین میتواند سبب شود تا بهخوبی همهچیز را چه از بعد زمانی و چه بعد هزینهای و حقوقی بررسی نمایید تا علاوه بر آگاهی کافی، بهترین تصمیم را اخذ کنید.
مشخصات فنی پروژه
نمونه جدول زیر یک ارزیابیهای اولیه از نیازهای مطرحشده کارفرمایان در ارتباط با چنین پروژهای است این جزئیات فنی در حین اجرای پروژه،میتواند بیشتر یا کمتر از این موارد باشد فلذا با توجه به طرح درخواست، بررسی زیر جهت اطلاع با رعایت اولویتبندی[1] انجام تنظیمشده است: چراکه بر اساس همین مشخصات فنی ساختار اولیه و استاندارد ارائه پروژه پایهریزی میگردد که همین مشخصات فنی پروژه که به چارچوب پروژه نیز معروف است علاوه بر یکپارچگی در پیشرفت و توسعه کار، سبب کاهش هزینههای تولید در آینده نیز خواهد شد
[1] Priority
جزییات فنی پروژه بر اساس نیازهای مطرحشده کارفرما | ||
ردیف | عنوان | اولویت |
1 | شناسایی جامعه هدف مخاطب/مشتریان | 01 |
2 | بانك اطلاعاتي مشتریان | 02 |
3 | شناسایی شاخصها اندازهگیری برای تشخیص اثربخشی | 01 |
4 | شناسایی بهترین مدیا رسانه با توجه به بودجه | 01 |
5 | طراحی شعار و یا سناریو اجرایی کمپین | 01 |
6 | تولید محتوای مرتبط | 04 |
7 | داشبورد مدیریتی گزارشات | 01 |
8 | دسترسپذیری تبلیغات | 03 |
9 | گزارشات شاخصهای اندازهگیری[1] | 03 |
10 | اجرا و پیادهسازی عملیاتی | 03 |
11 | داشتن ابزارهاي گزارش ساز، مديريت ميز كار | 04 |
12 | سیستم مدیریت مشتری[2] | 03 |
13 | هدفگذاری[3] بعدی | 04 |
14 | مستندسازی كامل پروژه و ارائه مستندات زير در قالبهای مشخصشده يا بر اساس استانداردهايي نظير RUP و….. | 04 |
15 | پشتیبانی و بهبود مستمر | 04 |
|
[1] KPI
[2] CRM
فرآيند انجام کار
فرایند اجرای کار، یک چشمانداز مطلوب از مراحل و نحوه فعالیت حرفهای ما در راستای پیادهسازی پروژه به شما ارائه خواهد نمود که ما بر اساس همین روال از لحظه تدوین سند RFP[1] یا پروپوزال تا گامهای بعد بهدقت تنظیم و شرح داده میشود تا آسودهخاطر باشید که ما دارای یک تایم لاین[2] از مرحله نخست تا آخر هستیم و در هر مرحلهای مستند و گزارش مرتبط را به سمع و نظرتان خواهیم رساند. بنابراین فرایند صفر تا صد اجرای کار توسط کارگروه ما به شرح زیر است:
[1] Request for proposal
[2] Time Line
فرایند انجام کار | ||
مرحله | عنوان | شرح |
1 | طرح پروپوزال | RFP ارسالی ( همین مستند) |
3 | تنظیم قرارداد | پس از تائید و تکمیل سایر نیازمندیها قرارداد منعقد میشود. |
5 | طراحی گرافیکی | یک یا چند نمونه گرافیکی مطابق با برند/سلیقه کارفرما طراحی میشود |
6 | نگارش سناریو کمپین | بر اساس پلان برنامهریزی تولید آغاز میشود. |
7 | اجرا و پیادهسازی | انجام کلیه آزمونها و آزمودنهای کارایی کمپین صورت میگیرد. |
8 | دریافت بازخورد هر فاز | گزارش هر فاز از سيستم را جداگانه ارائه و پس از آزمودن ، آموزش و استقرار سيستم تحويل موقت انجام و پس از يك دوره 3ماه سيستم بهطور كامل تحويل نهايي میشود |
11 | پشتیبانی | پشتیبانی بهصورت حضوی و یا تلفنی و یا ریموت با SLA پاسخگویی سریع |
12 | مستندسازی | كليه مستندات بايد بهصورت مكتوب در قالب دفترچههای سيمي يا شيرازه شده ارائه گردد و فايل الكترونيكي قابل ويرايش آنها نيز تحويل دستگاه اجرايي گردد . |
|
ما براساس یک سیستم مدیریت پروژه [1]پیش می رویم، مدیریت پروژه، متناسب با نوع پروژه، یکی از مسائلی است که باید در این مرحله از پروژه مدنظر قرار گرفته و تدوین شود. هیچگاه به ادعاها و تبلیغاتی که در مورد قابلیتهای برنامهریزی و کنترل پروژه و برآوردهشدن نیازهای شما بااستفاده از یک نرمافزار یا سیستم دستی از پیش طراحیشده، وجود دارد، بیش از حد اهمیت ندهید. مطمئن باشید رویه محتاطانه شما و صرفوقت در این مرحله از پروژه، نتیجه مطلوب خود را بههنگام برنامهریزی و کنترل امور پروژه در مراحل بعدی، بهدست خواهد داد.
سیستم مدیریت پروژه ما در کمپین تبلیغاتی خود گواه این فرایند صحیح است که بهطور کاملاً متناسب با پروژه شما طراحیشده است. هیچگاه به دنبال طرح سیستمهای بسیار پیچیده و یا بسیار ابتدایی نباشید. سیستم باید بهگونهای طراحی شود که به سادهترین شکل و با بهرهگیری از روشهای ابتکاری و هوشمندانه، نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. مسلماً بهرهگیری از چنین سیستمهایی، پیش از آغاز پروژه، مدیریت پروژه را آسان کرده و از وقوع بحرانهای جدی در حین اجرای پروژه جلوگیری میکند. و بر این باور هستیم که اجرای هر ایده ای بدون دریافت بازخورد، نتیجه و اثربخشی واقعی، بی معنی است بنابراین ما تا آخرین لحظه دریافت نتایج کنار شمائیم.
[1] Project Management
دیاگرام طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی
پس از تعیین نوع کمپین، اطلاع از فرایند کار و سایر مباحث ذکرشده فوق، نوبت تولید کمپین میرسد که فرایند مهندسی آن شامل 5 مرحله زیر است:
- Mission: مأموریت و هدف از ارائه تبلیغ با شناسایی و اولویتبندیها
- Message: پیامی انتقالی- پیغامی که در زمان ارائه تبلیغ باید منتقل شود.
- Media: رسانهها- روشها و درگاههایی که باید جهت ارائه تبلیغات از آنها استفاده کرد
- Money: بودجه/ هزینه موردنظر
- Measurement: اندازهگیری اثربخشی تبلیغات از ابعاد گوناگون مانند ماندگاری بایستی زمینه تبلیغات آینده باشد.
این 5 مرحله همواره در یک چرخه مستمر حیات کمپین تبلیغاتی قرار دارند تا حیات طراحی، اجرا و اندازهگیری اثربخشی آن طی یک برنامه مدون را تضمین کنند

ورودي ها و پیشنیازهای اولیه
بیتردید بدون داشتن اطلاعات پایه و ریز جزییات سازمانی امکان اجرای یک پروژه ارزنده و شایسته مطابق با سلیقه و برند کارفرما کاری بس دشوار است لذا پسندیده است که آیتمهای ورودی زیر جهت بررسی و درج در پیادهسازی پروژه ارائه گردد چنانچه بدلایلی نظیر کمبود نیرو، کمبود وقت موارد زیر را آماده ندارید نگران نباشید که این موارد نیز به شکل مجزا و به بهترین شکل توسط کارگروه پروژه تدوین و تولید میشود. لذا درصورتیکه دارای مستندات هستید، لازم است آیتمهای زیر را ارائه فرمایید.
پیشنیازهای پایه | ||
ردیف | عنوان |
|
1 | معرفی یک نماینده |
|
2 | تکمیل و ارسال پرسشنامه |
|
3 | ارائه لوگو |
|
4 | ارائه متون و مستندات متنی لازم |
|
5 | ارائه تصاویر مرتبط در صورت لزوم |
|
6 | ارائه خط مشی پالیسی ها و سیاست های داخلی |
|
7 | ارائه لیست اطلاعات مشتریان سازمان در صورت لزوم |
|
8 | ارائه یا معرفی نمونه کارهای مشابه |
|
9 | ارائه عناوین یا کد رنگ بندی برند سازمانی |
|
10 | ارائه کلیه اطلاعات تماس |
|
11 | ارائه کلیه گواهینامه ها و افتخارات در صورت لزوم |
|
|
در طراحی کمپین تبلیغاتی عواملی نظیر: شیوایی، گیرایی، فراوانی و اثرگذاری نیز باید در نظر گرفته شود. یعنی باید ارزیابی شود که آیا پیام موردنظر مدیران پس از اجرای کمپین تبلیغات به مخاطبان انتقالیافته است یا خیر و دیگر اینکه ارزیابی شود که آیا تعداد مخاطبینی که قبل از اجرا مدنظر بودهاند، پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، آگهی موردنظر را دیدهاند یا خیر و چه قدر کمپین موفق بوده است. علاوه بر ارائه نیازمندیهای جدول فوق در روند پیادهسازی و اجرای کمپین تبلیغاتی باید به موارد متعددی توجه گردد که ازجمله مهمترینهای آن زمان اجرای کمپین و مکان اجرا هست. در نظر داشته باشید که همه انواع تبلیغاتی که در برنامه جامع تبلیغات یا همان کمپین تبلیغات آورده میشود، باید بهصورت توأم و طبق برنامه مشخصشده، اجرا شوند. این هماهنگی حتی با مدیر برند شرکت باید باشد. در غیر این صورت نمیتوان از نتایج آن بهصورت کامل بهره برد. بهترین فرد در هر شرکتی جهت پیگیری و اجرای کمپین تبلیغاتی، مدیر بازاریابی شرکت هست. زیرا وی بهتر از هر شخص دیگری میداند که چه زمانی و چه رسانههایی برای رسیدن به اهداف (معرفی، یادآوری و یا فروش) مناسب هستند.
گروه برنامهریزی ما مهارت، دانش و تخصص کافی را در زمینه تولید محتوا[1] نیز دارد و بیشتر پیشنیازهای اولیه جدول فوق که از جنس محتوا هستند را به بهترین شیوه ممکن با مهندسی محتوا تولید و ارائه خواهند نمود موضوع برند سازی[2] و رنگبندی برند نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه سبب بهبود و گسترش کسبوکار سازمان شما نیز خواهد شد.
[1] Contents Management
[2] Branding
خروجي نهایی و پردازشهای اصلي
خروجی نهائي پروژه: عبارت است از گزارش عملی از بازخورد نهایی و آمار اندازهگیری اثربخشی سيستم [1]و پایگاههای داده مربوط به نرخ افزایش مشتری، اندازهگیری محبوبت برند، تأثیر و یادگیری و ماندگار نام در ذهن مردم بر اساس شاخصهای آماری، سهم افزایش فروش و یا درآمد و مستندات[2] و ملحقاتي كه براي اجرا و بهرهبرداری از سيستم لازم است. کمپین طراحیشده بهعنوان امانت نزد كارفرما قرار میگیرد و كليه حقوق مادي و معنوي آن مربوط به مجری میباشد.) و همچنین مستندات پروژه: که عبارتاند از مجموعه مدارك و مستنداتي كه در طول پروژه ايجاد میشوند شامل كليه مستنداتي كه مجری و کارفرما و دستگاه نظارت رد و بدل مینمایند. از قبيل: فرآوردههای پروژه، صورتحسابها، ابلاغیهها، اخطاریهها، صورتجلسات ادواري و موردي و اظهارنظرها (در اين قسمت ساير تعاريف، اصطلاحات و اختصاراتي كه چه در پروژه به آنها اشارهشده باشد و يا نباشد كه لزوم وجود تعريف براي آنها بهمنظور جلوگيري از هرگونه اختلاف ضروري نمايد ارائه میگردد.): مستندات هر فاز بهصورت كامل توسط مجری در سه نسخه ارائه میگردد و فرم گزارش وضعيت پروژه در پايان هرماه توسط ناظر بايستي براي پروژه تكميل میشود. درنهایت پس از جمعبندی نهایی و اجرای تمام و کمال، شما یک کمپین دارید که برای ایجاد یک کسبوکار، استفاده تجاری، معرفی محصول یا خدمات و یا برند سازی قرار است به کمکتان بیاید درنتیجه شما به موارد جدول زیر بهعنوان خروجی نهایی باید برسید:
[1] Source code
[2] Project Documents
خروجیهای مورد انتظار | ||
ردیف | عنوان |
|
1 | گزارش نهایی از بازخورد کمپین بر اساس معیارها |
|
2 | مستندات نهایی اجرای پروژه |
|
3 | گزارش تحویل موقت ( گزارشات انجام هر مرحله) |
|
4 | سایر مستندات در صورت وجود برخی نیازمندیهای خاص و سفارشی |
|
|
کارگروه ما بهدقت، نمونه فرم گزارش تحویل موقت در هر فاز از اجرا، راهنمای طراحی و انتخاب رسانه مناسب کاملا شفاف، آموزش کامل استفاده کاربری، ارائه انواع نسخ کمپین تبلیغاتی بر پایه پتلفرم رسانه موردنظر،درج محتوا و سایر سیستم های واکشی اطلاعات نظیر وبسایت و…را در اختیار شما قرار خواهند داد اما بهطور پیشفرض شما بر اساس نوع قرارداد و حجم کار و طرح نیازها، میتوان بر دریافت مستندات بیشتر و یا تولیدات مرتبط اقدام کرد مثلاً یک کمپین معمولا به یک وبسایت همتراز هم نیازمند است!
اجرای طرح
بسته به نوع رسانهای که انتخاب میکنید شرکت ما علاوه بر ارائه طرح و نگارش انواع محتواها و سناریوهای محتمل، اجرای عملیاتی طرح را نیز بر عهده خواهد گرفت لذا با تمام آسودهخاطری قادرید تا صفر تا صد اجرا و دریافت نتیجه تبلیغات را به ما بسپارید بیشک ما علاوه بر پیادهسازی حرفهای، امین اطلاعات محرمانه شما خواهیم بود
آیتمهای اجرا | ||
ردیف | عنوان |
|
1 | تهیه و تنظیم برنامههای زمانبندی اجرا مطابق با تایم لاین پروژه |
|
| ارائه بهترین رسانه بر اساس جامعه هدف و نوع دادههای شما |
|
2 | شبیهسازی گرافیکی در محیط آزمایشگاهی برای حصول اطمینان |
|
3 | حفظ و ذخیرهسازی دادهها و دادهکاوی نتایج در بازههای زمانی مختلف |
|
|
- ما با استفاده از فنّاوری تمامی محیطهای رسانههای مختلف را برای عرضه طرح تبلیغاتی شما شبیهسازی گرافیکی میکنیم تا بهواقع درک درستی از کمپین داشته باشید مثلاً تیزرها ویدیویی در رسانههای جمعی اجتماعی، بنرهای خیابانی و…
بازار هدف
بازار هدف همان جامعه مخاطبین شما در هر کمپین تبلیغاتی است بسته به نوع رسانهای که برمیگزینید این بازار میتواند متفاوت باشد. بهصورت پیشفرض بازار هدف در کمپین تبلیغاتی به وسعت کل مشتریان در کشور است و بستگی به نوع و جامعه مشتریان و جامعه مخاطب متغیر است
در صورت استفاده از روشهای تبلیغاتی مبتنی بر فنّاوری وب و کمپین، بازه جامعه مشتریان به وسعت کل دنیا خواهد بود.
بازار هدف | ||
ردیف | عنوان | شرح |
1 | مخاطبین خاص کمپین | تعریف محدود مخاطبین |
2 | تمامی مردم | سراسر دنیا |
|
کدام رسانه؟!
انتخاب رسانه های تبلیغاتی برای یک کمپین مشخص، نیاز به درک عمیق و غنی از گزینه های رسانه ای موجود دارد.
رسانه تبلیغاتی مدرن!
اینترنت سریع ترین رسانه های تبلیغاتی در حال رشد است. سریع ترین رسانه رسانه ای برای تبلیغات، اینترنت است. در مقایسه با مصرف سایر رسانه ها، میزان مصرف تبلیغات اینترنتی در حال رشد بسیار زیاد است نفوذ تبلیغات اینترنتی همچنان در حال گسترش است و هر سال بیشتر بازاریابان اصلی بیشتر بخش های تبلیغاتی خود را به این رسانه تغییر می دهند. دو دلیل کلیدی برای این تغییر با توانایی اینترنت:
- محدود کردن یک پیام تبلیغاتی
- پیگیری پاسخ کاربر به پیام تبلیغ کننده.
اینترنت بسیاری از گزینه های تبلیغاتی با پیام های ارسال شده از طریق وب سایت ها و یا از طریق ایمیل: فرمت های استاندارد آنلاین تبلیغاتی (به عنوان مثال، تبلیغات بنر، بینشده ها). تبلیغات بنر یک تبلیغات مستطیلی است که در بالا یا پایین یک صفحه وب ظاهر می شود. ارائه می دهد تبلیغات اینترنتی بینش یک مشاور حرفه ای ست که آمیزه ای از رسانه جمعی، هدفمند بودن، هزینه مناسب، سرعت مناسب ، پوشش جهانی و در نهایت دریافت بازخورد از مشتری و… را یکجاد در خود دارد.
تبلیغات تلویزیونی[1]
تلویزیون، که یکی از اصلی ترین تبلیغات رسانه ای مخابراتی است، و مزایای دستیابی به تعداد زیادی مخاطب را در معرض یک بار نمایش ارائه می دهد. با این حال، به دلیل اینکه این رسانه از جنس رسانه های جمعی است می توان گفت تقریبا هر کسی آنرا می بینند، تلویزیون توانایی ارائه تبلیغات به مشتریان، بصورت بسیار هدفمند را در مقایسه با رسانه های دیگر ندارد. شبکه های تلویزیونی در حال تلاش برای بهبود عملکردهای خود هستند. با این حال، تلویزیون یکی از گزینه هایی است که برای محصولاتی که برای بازار گسترده ای هدف قرار دارند، بهتر است. محدوده جغرافیایی تبلیغات تلویزیونی ممکن است از تبلیغات محلی یا منطقه ای تا پوشش ملی، بسته به اینکه آیا پخش عمومی یا خدمات کابلی مبتنی بر مشترک استفاده می شود، متفاوت باشد. تبلیغات تلویزیونی، زمانی که به عنوان اصلی ترین رسانه تبلیغاتی شناخته می شود، با چالش های متعددی از رسانه های جایگزین، به ویژه رسانه های تعاملی و اجتماعی مواجه است. نوآوری های تکنولوژیکی، به خصوص ظهور آگهی ها و مسدود کردن، باعث می شود تا تلویزیون به طور مستقیم و مرتبط با برخی از مخاطبان فاجعه آمیز باشد!
تبلیغات رادیویی[2]
تبلیغات رادیویی محلی، محدود به پخش یک ایستگاه رادیویی در جغرافیای خاص است، اما استفاده از امواج و کانال های قویتر در پوشش ملی و بالقوه بین المللی هم هست، در بسیاری از کشورها شبکه های رادیویی وجود دارد که از ایستگاه های متمایز جغرافیایی برای پخش همزمان استفاده می کنند، در طول چند سال اخیر ظهور برنامه های رادیویی از طریق ماهواره ای تبدیل به گزینه ای برای تبلیغات ملی شده است. در نهایت، پتانسیل تبلیغات ملی و بین المللی ممکن است جذاب تر شود، زیرا ایستگاه های رادیویی اجازه می دهند سیگنال های خود را از طریق اینترنت پخش کنند. در بسیاری از موارد، رادیو مشکلات مشابهی با تلویزیون دارد، یعنی یک رسانه توده ای که به شدت هدف قرار نگرفته و فرصت کمی برای پیگیری پاسخ ها را فراهم می کند. اما بر خلاف تلویزیون، رادیو مزایای اضافی محدود کردن تبلیغ کنندگان به تبلیغات صوتی را ارائه می دهد. برای برخی از محصولات تبلیغاتی بدون پشتیبانی تصویری موثر نیست.
تبلیغات چاپی[3]
رسانه های چاپی همچنان به ارائه فرصت های گوناگون تبلیغاتی ادامه می دهند. نشریات چاپی مانند مجلات، کتاب ها، بیلبوردها، بنرها، روزنامه ها و نشریات ویژه (مانند سالنامه ها) انواع فرصت های تبلیغاتی را ارائه می دهند: مجله ها، به ویژه کسانی که خاصیت های ویژه ای دارند یا مناطق ویژه ای را هدف قرار می دهند، نسبت به رسانه های پخش بیشتر اهمیت دارند. علاوه بر این، مجلات به بازاریابان امکان ارائه پیام خود با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا (به عنوان مثال، رنگ کامل) را می دهند و همچنین به تبلیغ کنندگان توانایی ادغام تجربه های تعاملی و لمسی را از طریق استفاده از کاغذ های خراشیده ای که آغشته به عطر ها (به عنوان مثال، عطر). روزنامه همچنین تبلیغات رنگی را به خود جلب کرده است، هرچند مزیت اصلی آنها توانایی آنها برای هدف قرار دادن بازارهای محلی است. برای تبلیغ کنندگان، توانایی قرار دادن کاتالوگها یا مواد تبلیغاتی ویژه در چاپ، مزیت است. نشریات ویژه ممکن است هدف بسیار انتخابی را ارائه دهند، زیرا اغلب بر موضوعات بسیار محدود (مانند راهنمای خرید خودرو، راهنماهای راهنمایی، رتبه بندی کالج ها و دانشگاه ها و غیره) تمرکز می کنند.
[1] TV Advertising
[2] Radio Advertising
[3] Printing Advertising
انواع رسانه ها و محدوده عملکرد آنها | |||
مرجع رسانه | نوع رسانه | نظیر | محدوده |
رسانه های چاپی | نشریات | روزنامه ها، مجلات | محلی، ملی و بینالمللی |
بروشورها | کتابچه ها، بوک لت ها، کاتالوگ ها، تراکت ها و.. | محلی، ملی | |
| بنرها و بیلبوردهای سطح شهر | محلی | |
تابلوهای نصبی | تابلوهای آکاردئونی تابلوهای نوری | محلی | |
رسانه های اینترنتی | وب سایت ها | پادکست رپورتاژ خبری تبلیغات بنری تبلیغات کلیکی | بینالمللی |
شبکههای اجتماعی
| فیس بوک لینکداین اینستاگرام پینت انترست تلگرام و… | بینالمللی | |
ویدئو مارکتینگ | تیزرها و Intro ویدئویی | بینالمللی | |
موشن گرافیک | بینالمللی | ||
انیمیشن 2 بعدی و سه بعدی | بینالمللی | ||
تبلیغات ایمیلی | خبرنامه ها |
| |
رسانه مخابراتی | رادیو | رادیوهای سنتی و اینترنتی | محلی، ملی و بینالمللی |
تلویزیون | تلویزیون سنتی و اینترنتی | محلی، ملی و بینالمللی | |
ماهواره | کانال های مختلف… | محلی، ملی و بینالمللی | |
موبایلی | اپلیکیشن ها | محلی، ملی و بینالمللی | |
پیامک | محلی، ملی |
باتوجه به نوع خدمت یا محصول، جامعه هدف، محدوده و نوع رسانه فوق را در نظر داشته باشید
پیشنیازها
برخی نیازمندیها و پیشنیازها برای استفاده و زیر بار رفتن پروژه موردنیاز است که این نیازمندیها در صورتی است که پروژه شما از نوع ارتباط در لحظه با مشتری باشد وگرنه نیازی به آیتمهای جدول زیر نیست.
نیازمندیها | ||
ردیف | عنوان |
|
1 | ارائه شعار-خط مشی و هدف از تبلیغات |
|
2 | ارائه کلیه اطلاعات تماس و ارتباط مشتری با شما |
|
3 | ارائه آمار و گزارشات |
|
4 | تهیه امکانت اطلاعاتی کمپین |
|
|
متن سربرگ خود را وارد کنید.
پرسشنامه اولیه | ||
ردیف | نیازهای اولیه کارفرما | پاسخ |
0 | موضوع پروژه شما دقیقاً در چه حوزهای است؟ |
|
1 | شما به کدام نوع از رسانه نیاز دارید؟ 1. رسانه چاپی: 2. رسانه اینترنتی 3. رسانه مخابراتی: 4. سایر رسانهها: 5. همه موارد: |
|
2 | رسانه چاپی: 1. تراکت 2. نشریات بینالمللی 3. نشریات ملی 4. بنر و بیلبوردهای سطح شهر |
|
3 | رسانهاینترنتی: 1. تبلیغاتی بنری 2. رپورتاژ خبری 3. تبلیغات بنری 4. موشن گرافیک 5. تبلیغات ویدیویی 6. شبکههای اجتماعی 7. تبلیغات ایمیلی |
|
4 | رسانه مخابراتی: 1. رایو 2. پادکست 3. تلویزیون 4. ماهواره 5. پیامکی |
|
5 | معرفی نمونه های مشابه نمونه 1 نمونه 2 نمونه 3 |
|
6 | شعار و اهداف کمپین:
تعداد مشتریان فعلی:
تخمین جامعه هدف:
بودجه تخمینی:
معیارهای موردنظر:
|
|
جزییات و امکانات قابلارائه توسط ما برای تولید و طراحی کمپین تبلیغاتی
جزییات و امکانات قابلارائه توسط ما برای تولید و طراحی کمپین تبلیغاتی | ||
روانشناسی تبلیغات تجاری |
| ✓ |
برند سازی |
| ✓ |
ایده پردازی، طراحی و اجرای استراتژی خلاق تبلیغاتی |
| ✓ |
طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند |
| ✓ |
طراحی و تدوین استراتژی پیام تبلیغاتی در تمامی کانالهای ارتباطی |
| ✓ |
اجرای جشنوارهها و پروژههای چیدمان فروش |
| ✓ |
طراحی گرافیکی تراکت و بروشورهای تبلیغاتی |
| ✓ |
انجام کلیه امور خدمات نمایشگاهی |
| ✓ |
ارزشیابی تبلیغات و کمپین تبلیغاتی شرکت |
| ✓ |
ارائه مشاوره در حوزه تبلیغات ویدئومارکتینگ(شیوه حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات) |
| ✓ |
ارائه خدمات در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی و طراحی تابلوهای تبلیغاتی |
| ✓ |
عوامل موفقیت و شکست برنامههای تبلیغاتی |
| ✓ |
هدفگذاری و مدیریت استراتژیک در پیام تبلیغاتی |
| ✓ |
ارزیابی اثربخش استراتژی تبلیغات و کمپین تبلیغاتی |
| ✓ |
بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو) |
| ✓ |
بازاریابی ایمیلی و ویدئویی شبکههای اجتماعی |
| ✓ |
تولید تیزرهای ویدئویی و موشن گرافیک |
| ✓ |
تبلیغات، بدون یک گروه قدرتمند دور ریختن داراییها به زباله است، برند سازی، طراحی و تولید محتوا با گرافیک خلاقانه برگ برنده شما در انتخاب ماست.
امکانات پیشرفته طراحی کمپین
کمپین تبلیغاتی نیز شبیه بازی کامپیوتری میتواند بر اساس نوع نیاز شامل هر موضوعی و در هر حوزهای باشد. اما میتوانید فقط شامل یک رسانه و یک فرم باشد و یا میتواند شبیه یک درگاه پیچیده حرفهای باشد …
درهرصورت شما یا یک کمپین پایه میخواهید یا حرفهای درهرصورت آیتمهایی جدول زیر یا آنهایی که خارج از این مباحث هستند را میتوانید ملاحظه و انتخاب فرمایید.
. | نوع خدمات | شرح | 32,500,000 |
|
| چاپ کارت ویزیت، بروشور، تراکت و… | 32,500,000 |
| تولید محتوا | 32,500,000 | |
| سيستم نظرسنجي* | 32,500,000 | |
| تولید داشبوردهای مدیریتی | 32,500,000 | |
| تولید تیزرها ویدئویی | 32,500,000 | |
| تولید سناریوهای موشن گرافیک و پویانمایی | 32,500,000 | |
| سیستم جذب اطلاعات مشتری | 32,500,000 | |
| وب برگههای ارتباط با مشتری | 32,500,000 | |
| ارائه پنل سامانه های پیامکی | 32,500,000 | |
| جستجوي پيشرفته در بانک سايت ويژه | 32,500,000 | |
| پياده سازي گرافيگ خاص و انیمیشینی مطابق با طرح مشتري | 32,500,000 | |
| تولید تصاوير ويديويي | 32,500,000 | |
| وب فرم ويژه جهت ساير نيازمنديها | 32,500,000 | |
| ارائه پنل سامانه های ایمیلی | 32,500,000 | |
| صدور گزارش کليه دادهها به فرمتهاي آفيس | 32,500,000 | |
| فروشگاه اينترنتي مرتبط | 32,500,000 | |
| سئوی سایت | 32,500,000 | |
| مدیریت محتوا در شبکههای اجتماعی | 32,500,000 | |
| طراحی گرافیکی بنرها و بیلبوردها | 32,500,000 | |
| تجهیز سازمان به درگاه پرداخت آنلاین بانکهاي داخلي | 32,500,000 | |
| جدول مقايسه محصولات | 32,500,000 | |
| سيستم تبليغاتي متني و سيستم تبليغاتي گرافيگي | 32,500,000 | |
| مديريت بازايابان | 32,500,000 | |
| عضویت کاربران و مدیریت دسترسی | 32,500,000 | |
| محاسبات عددی و آماری/ حسابداری | 32,500,000 | |
| همگامسازی وبسایت با نرمافزارهای سازمانی | 32,500,000 | |
| پروفایل/ صفحه اختصاصی هر کاربر | 32,500,000 | |
| طراحی وبسایت مرتبط اختصاصی | 32,500,000 | |
| امکان ارائه تبلیغات همزمان 2 زبانه 50% کل هزينه | 50% |
این جدول قیمت مربوط به کف بازار است و طبق تعرفه رایج کشور است. سایر خدمات خارج از این موارد توافقی قابل ارائه است.
و برخی خدمات نیز در هر صورت با هر پلانی برای شما رایگان ارائه میشود: ايجاد دسترسي و اکانت ايميل اختصاصی، درج در وب سايتهاي گروه مجری، معرفي به موتورهاي جستجو، ارايه مستندات فنی کامل، آموزش استفاده، به روز رساني محتوا و گرافیک ظاهری
نظارت و كنترل آزمون پیشرفت پروژه
تبلیغ بدون اندازهگیری اثربخشی و نظارت آزمون بازخود مشتریان، بینتیجه خواهد بود کمپینهای بازاریابی به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا بهترین استراتژیهای پیشبرد فروش را برای محصولات و خدمات شرکت شناسایی کنند. چه پیشنهاد محصولات یا خدمات بدهند یا برنامهای برای ترفیع محصول خود داشته باشد، کمپین بازاریابی میتواند کسبوکار شما را از طریق فرآیندها هدایت کند. قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را گسترش دهید، باید جایگاه شرکت خود را در بازار و جایگاهی که میخواهید به آن دستیابید را مشخص کنید. سپس کمپین تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنید که ارزشها، ویژگیها و مزایای محصولات یا خدمات شما قبل از برگزاری کمپین حفظشده و حتی افزایش یابد.به یاد داشته باشید کمپین تبلیغاتی بخشی از فرآیند طراحی کمپین بازاریابی است که تمرکزش بر انتشار پیام تبلیغاتی کسبوکار است. بنابراین باید این سه نکته را لحاظ کنید: باید خدمات و محصولاتتان را بازشناسی کنید. شرحی از خصوصیات و مزایای محصولات و خدمات شما، مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا، تمرکز بر خصوصیات کلیدی مثل قیمتگذاری، تمرکز و توجه به چگونگی ایجاد ارزشافزوده نسبت به رقبا تهیه کنید.بهعبارتدیگر دانستن این موضوع که شما قصد دارید چه چیزی را بفروشید و چرا مردم باید آن را بخرند، بسیار اهمیت ضروری دارد. لذا توجه به بازار هدفی که میخواهید شرکت و محصولات خود را آنجا معرفی و ایجاد تقاضا کنید. تعیین اینکه چه دستهای از خریداران تمایل بیشتری به خرید محصول دارند و بعد تعیین و دستهبندی مشتریان هدف با در نظر گرفتن ویژگیهای جغرافیایی، سن، جنسیت، خانواده، درآمد، موقعیت مکانی، استایل زندگی، الگوهای خرید، هدفهای خرید و علائق و درنهایت اینکه رشد و پیشرفت کار را چه کسی هدایت خواهد کرد.پیام خود را متمایز کنید. این کار باعث میشود هم پیام و تبلیغ شما در ذهن او باقی بماند و هم بهصورت آگاهانه و ناخودآگاه در تصمیمگیری خرید او اثر بگذارید و در هر مرحله از این فرایند از لحظه تولید پیام تا رساندن آن به گوش مخاطب و دریافت نتیجه این پیام همواره نظارت مستمری انجام خواهد گرفت تا در هر مرحله اقدامات بهتری را انجام و نسبت به بهینهسازی ادامه کاری اقدام نمود.
آزمون و نظارت سيستم | ||
عنوان | شرح آزمودن، آزمون و بررسی |
|
آزمون عملكرد و کارايي | بررسی و آزمودن عملکرد کمپین طراحیشده در کارگروه مشترک |
|
آزمون واسط كاربر | بررسی و آزمودن کمپین توسط یک یا چند مشتری در یک نمونه جامعه آماری کوچکتر |
|
آزمون بازخورد اثربخشی | شامل بررسی پایگاه داده و گزارشات بر اساس پلان اولیه تا سقف تعیینشده |
|

زمانبندی اجرای پروژه
هیچ پروژهای بدون تعیین زمانبندی دقیق، هرگز به اتمام نمیرسد! در کارگروه اجرایی ما، برنامهریزی تولید کمپین با بهترین وجه صورت میگیرد این زمانبندی ابتدا در مرحله مطالعه پروپوزال و بر اساس پلان پیشنهادی تخمینی بوده اما پس از تائید و اجرایی شدن تبلیغات در انظار عموم مدیریت پروژه بهصورت واقعی درج و مدیریت میشود همین موضوع کمک میکند تا علاوه بر رعایت زمانبندی اتمام عملیات پروژه از تاخیرات طرفین بهطور شفاف مطلع شویم…
فازبندی و زمانبندی تخمینی | ||||
فاز | عنوان | زمان تخمینی | ||
گام 1 | مطالعه طرح پروپوزال | 2 روز | ||
تکمیل و ارسال پرسشنامه | 2 روز | |||
عقد پروژه | 1 روز | |||
دریافت پیشپرداخت | 1 روز | |||
گام 2 | طراحی گرافیکی کمپین تبلیغاتی | 20 روز | ||
سناریونویسی و ارائه نمونه اولیه | 30 روز | |||
آزمودن و شبیهسازی | 10 روز | |||
گام 3 | اجرای نهایی | 10 روز | ||
گام 4 | نظارت | 5 روز | ||
دریافت و تجمیع آزمون اثربخشی نهایی | 1 روز | |||
گام 5 | پشتیبانی و بهبود مستمر | – | ||
| مجموع | 82 روز | ||
| ||||
وجود برنامه زمانبندی با رویکردی سامانمند، مسیر اجرای پروژه را روشن میکند، شاخصی برای سنجش پیشبرد پروژه ارائه میدهد، منجر به شناسایی مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه پروژه شده و ارائه سریع راهحل را ممکن میسازد. همچنین این موضوع مهم، مسئولیتپذیری و پاسخگویی را در تمامی سطوح سازمان و پروژه افزایش میدهد. برنامه زمانبندی[1] توالی زمانی فعالیتهای پروژه را در طول اجرای آن فراهم میکند و به همه اعضای گروه پروژه در درک پیشنیازهای لازم جهت تحقق وقایع کلیدی پروژه[2] کمک میکند. برنامه زمانبندی همچنین ابزاری است که به کمک آن میتوان بودجه موردنیاز پروژه را برآورد نمود و خط مبنایی[3] برای بودجه پروژه (بر مبنای زمان) ایجاد کرد.
برنامه زمانبندی برای سبکسنگین کردن پارامترهای اصلی پروژه از قبیل هزینه، محدوده و محتوای کار، کیفیت، زمان، ریسکها و … ضروری است. و به مدیر پروژه کمک میکند تا بین چگونگی و ترتیب انجام فعالیتهای پروژه تصمیمگیری کند، میزان انعطافپذیری زمان اجرای پروژه را بر مبنای منابعی که در دسترس دارد محاسبه و جهت کاهش ریسکهای پروژه، نسبت به تخصیص زمان برای رویدادهایی که در آینده ممکن است اتفاق بیافتد، اقدام کند.
[1] Project Schedule
[2] Milestones
[3] Baseline
برآورد هزینه دقیق پروژه:
هزینه دقیق کمپین تبلیغاتی همانطور که گفته شد بر اساس نیازمندیهای تکمیلشده کارفرما در پرسشنامه و نوع رسانه، بازه زمانی و حجم کار محاسبه خواهد شد بیشک اطلاع دارید که تبلیغات، صنعت پرهزینهای است بنابراین برای انتخاب بهترین رسانه پس از مطالعه دقیق طرح با توجه به جزییات و امکانات آنها مشخص میشود. با توجه به اینکه هدف از تولید یک بازاریابی منسجم و مهندسیشده در اکثر مواقع اتصال و جمعآوری اطلاعات مشتری به کسبوکار تمام هدف کمپین است حتی اگر خریدی هم در آن بازه زمانی صورت نگردد بنابراین بر اساس جنس رسانه و محتوای لازم، ما بهعنوان مجری با بهترین پیگیری و اجرا، شما را سریعتر به نتیجه دلخواه برسانیم.
کارشناسان ما همواره آماده ارائه مشاورههای لازم جهت تولید انواع طرحهای رسانهای و بازاریابی باکیفیت مناسب و همچنین ارائه راهکارهای تجربه کاربری در جهت سادهسازی و کاهش هزینهها در بهبود مستمر شما هستند.
اطلاعات تماس نماینده مجری
سیما دانشوری یکی از بهترین افراد تیم ماست که شما مستقیما بر اساس اطلاعات ستون سمت راست میتوانند از هر طرقی که می پشندید با ایشان در ارتباط و مراتب، عقد قرارداد، فرایندهای اجرای کار، پرداختی ها و زمانبندی ها و… را از ایشان استعلام فرمایید.
اسامی اعضاي اصلي تيم تهيه کننده درخواست ارائه پيشنهاد (RFP)، در ابتدا مطرحشده بیشک چهت یکپارچگی پیگیری های فی مابین و پیشبرد پروژه خواهشمندست کلیه تمهیدات لازم در خصوص مراتب یاد شده و سایر جزییات فنی و هرگونه موضوعی در ارتباط با پیشرفت پروژه را با نماینده مستقیم در میان بگذارید…
مجری این فرد با توان و تخصص و كيفيت لازم را بعنوان نماينده خود و مدير پروژه تعيين كرده و به كارفرما معرفي مينمايد. وی بعنوان نقطه ارتباط بين مجری و كارفرما در اجراي پروژه عمل خواهد نمود. مجری قبل از تعيين و انتصاب نماينده جديد خود، كارفرما را رسماً در جريان خواهد گذاشت. نماينده مجری تنها پس از كسب موافقت كارفرما قابل جایگزینی ميباشد. كارفرما اين اختيار را خواهد داشت تا با معرفي انجام شده مخالفت نموده و ضمن ارائه دلايل به مجری تكليف نمايد كه نماينده خود را جایگزین کند. در چنين حالتي مجری فرد مذكور را با شخص مناسب و ذيصلاح ديگري و بدون تحميل هزينه اضافي به كارفرما جایگزین خواهد نمود.
علاوه بر معرفي مدير پروژه، شخص ديگري را نيز بهعنوان قائم مقام مدير پروژه پس از عقد رسمی قرارداد و پیش پرداخت، معرفي نمايد تا در موارد اضطرار در انجام وظايف مدير پروژه خللي ايجاد نگردد.
نماينده مجری اين اختيار را خواهد داشت كه از طرف مجری هر تصميمي را در چارچوب شرايط پروژه منعقد شده، براي اجراي موضوع پروژه اتخاذ نمايد.
.
با تشکر از فرصتي که براي مطالعه اين طرح نموديد