Increase sales on Instagram

افزایش فروش در اینستاگرام

یکی از روش های فروش اینترنتی محصولات، ساخت پیج در اینستاگرام است. اما آیا همه پیج های ساخته شده پر فروش هستند؟ ما در این مطلب سعی کرده ایم نکاتی را برایتان شرح دهیم که پیج های پر فروش آن را به کار گرفته اند. در ادامه بهترین راههای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش اینستاگرام با انجام دادن راهکارهایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، امکان پذیر است.

1. پروفایل خود را بهینه کنید

یکی از ترفندهای فروش در اینستاگرام، بهینه سازی پروفایل خود و استفاده از تصویر و بایو جذاب است. صفحه پروفایل شما دقیقا مانند ویترین فروشگاه است؛ باید به نحوی آن را بهینه کنید که مشتری در همان چند ثانیه اول بتواند به شما اعتماد کند. در قسمت بایو پروفایل خود توضیحاتی را ارائه کنید که کاربر با اشتیاق شما را دنبال کند. همچنین در این قسمت باید آدرس فیزیکی فروشگاه، شماره تماس، لینک وب سایتتان و همچنین شرایط ارسال کالا را ذکر کنید.

2. توضیحات محصول را در کپشن جذاب بنویسید

از دیگر راههای افزایش فروش در اینستاگرام، نوشتن کپشن جذاب برای محصولات و پست هایتان است. ابتدا باید سعی کنید به نحوی توضیحات را بنویسید که برای مشتری کاملا شفاف و قابل فهم باشد؛ در کنار شفاف بودن توضیحات، باید توضیحات جذاب و مورد علاقه مشتری باشد.

اصولا پیج های پر فروش، هر کدام سبک نوشتن خاص و منحصر به فرد خود را دارند. گاهی آنها از مشتریان می خواهند تا در قالب کامنت، توضیحی را برای محصول بنویسند؛ با این کار به راحتی می توانند سبک سلیقه دنبال کننده های خود را کشف کنند و مطابق با آن توضیحات بعدی را بنویسند.

نحوه نوشتنتان باید صمیمانه باشد و علاوه بر ذکر نکات مثبت محصول، آموزشی نیز به کاربر بدهد.

استفاده از شکلک های مرتبط با هر متن و یا جمله تاثیر زیادی در منتقل کردن احساسات به مشتریان دارد. شما می توانید برای نوشتن اصولی توضیحات محصول محتوای ” آموزش نوشتن توضیحات محصول ” را مطالعه کنید.

3. پیج فروش خود را به زیبایی و با خلاقیت بچینید

اگر به پیج های مطرح مراجعه کرده باشید، خواهید دید که نحوه چیدمان پست ها کنار هم و همچنین فضایی که در آن تصاویر گرفته شده یک دست و خاص هستند. اصولا این نوع پیج ها در پست های خود یک رنگبندی خاص و واحد را استفاده می کنند. ظاهر پیج می تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد و این حس را به آنان منتقل میکند که شما در کار خود نظم داشته و کاربران برایتان اهمیت دارند.

شاید بگویید برای داشتن تصاویر با کیفیت نیاز به دوربین حرفه ای دارید، درست است. دوربین حرفه ای تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر دارد، اما شما با داشتن یک گوشی هوشمند و درست کردن فضایی برای پس زمینه تصاویر، میتوانید تصاویر با کیفیت و زیبایی را تولید کنید.

فیلتر های اینستاگرام نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. البته اگر پیج فروش لباس دارید، لازم است که بدون فیلتر از آن عکس بگیرید، چراکه کاربران می خواهند رنگ و جنس واقعی لباس را ببینند.

حتی شما می توانید برخی محصولات را در جایی که کاربرد دارد، قرار بدهید و از آن عکس بگیرید. برای مثال اگر پیج فروش لوازم آشپزخانه دارید، بهتر است محصولات خود را در آشپزخانه و در جایی که استفاده می شود گذاشته و تصویر آن را آماده کنید؛ با این کار به کاربر کمک کرده اید تا بهتر محصول را در فضای خانه خود تصور کرده و برای خرید ترغیب شود.

4. از محصول خود ویدیو تهیه کنید

برخی از محصولات نیاز به آموزش دارند، شما می توانید از طرز استفاده محصول فیلمی را تهیه کنید و در کنار تصاویر آن منتشر کنید. همچنین قرار دادن تصاویر سریالی از زوایای مختلف محصول می تواند به انتخاب مشتریان کمک بیشتری کند.

5. عکس های با کیفیت از محصول آماده کنید

به طور کلی اینستاگرام ماهیت تصویری دارد و کاربران آن جذب زیبایی تصاویر می شوند. استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت و همچنین واقعی از محصولات، یکی دیگر از ترفندهای فروش در اینستاگرام است.

تصاویر پیج شما باید به نحوی گرفته شود که کاربر بتواند به کیفیت محصولات پی برده و به راحتی آن را انتخاب کند. از آنجاییکه کاربر در زمان خرید اینترنتی امکان لمس محصول را ندارد، باید بتوانید با تصاویر این نیاز کاربر را تامین کنید.

برای تهیه تصاویر با کیفیت از محصولات، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از زوایای مختلف محصول عکس تهیه کنید تا مشتری دید بهتری از محصول داشته باشد.
  • برای ادیت تصاویر از نرم افزارهای مختلف کمک بگیرید.
  • برای تصاویر یک تم خاص در نظر داشته باشید تا ویترین پیج شما نمای جذابی داشته باشد.

6. از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید

یکی دیگر از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تاثیر زیادی در مردم داشته و مردم به آنها اعتماد دارند، همچنین  پیج اینستاگرام آنها نیز تعداد زیادی دنبال کننده دارد.

شما می توانید با این افراد که به حوزه کاری شما مرتبط هستند همکاری کنید.

با این کار شما توانسته اید محصولات و پیج خود را تبلیغ کنید و برند خود را تقویت کنید. البته به این نکته توجه کنید که اصولا ابنفلوئنسرها، محصولاتی را نقد و بررسی می کنند که از کیفیت آن مطمئن باشند، بنابراین کیفیت کار و محصولات خود را بالا ببرید.

7. از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ  ها در اینستاگرام نقش کلمات کلیدی را در گوگل دارند. به عبارتی این هشتگ ها کلماتی هستند که عموم کاربران اینستاگرام آنها را جستجو می کنند. برای اینکه بتوانید پست های خود را در اکسپلور وارد کنید و علاوه بر دنبال کننده های کنونی، از طریق قسمت جستجو نیز دنبال کننده جذب کنید، لازم است که به نوشتن هشتگ های مرتبط با محصولات توجه کنید.

گاهی شما می توانید هشتگ خاص خود را بسازید و با آن برند سازی کنید!
ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام

8. در کنار فروش، آموزش هم داشته باشید

شاید در نگاه اول کار شما ربطی به آموزش نداشته باشد اما این کار می تواند در جذب کاربر موثر باشد. برای مثال اگر در حوزه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارید، می توانید پست های مراقبت از پوست، مو و حتی آرایش هایی که مد سال هستند را نیز به کاربران خود ارائه دهید.

یا در پیج خود آموزش هایی را برای تشخیص محصولات با کیفیت برای کاربران قرار دهید. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا همین است، چرا که به کاربران آموزش می دهد تا محصول با کیفیت خریداری کند. همچنین می توانید موضوعات جذاب دیگری که کاربران به آن علاقه دارند را نیز در پیج خود مطرح کنید.

9. خرید را آسان کنید

اکنون که دنبال کننده های خود را افزایش داده اید، باید خرید را برای آنان آسان کنید. روش های مختلفی برای ثبت سفارش وجود دارد. شما می توانید از کاربران بخواهید که در دایرکت شما ثبت سفارش را انجام دهند و یا اینکه با شماره واتس اپ در ارتباط باشند. این شیوه فروش در ابتدا کاری ساده و مناسب به نظر می رسد؛ اما با گذشت زمان و افزایش تعداد مشتریان، توانایی پاسخگویی به آنها کاهش پیدا می کند. شاید بگویید افرادی را برای پاسخگویی استخدام می کنیم، اما این افراد نیز نیازمند حقوق بوده و ممکن است نتوانند به درستی با مشتریان برخورد کنند.

پیشنهاد آژانس توسعه کسب و کار باران چیست؟

ما به شما ساخت فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه ساز را پیشنهاد می کنیم. با این کار می توانید در کنار بازاریابی از طریق اینستاگرام، سفارشات خود را در سایت ثبت کنید. با کمک فروشگاه ساز دیگر نیازی به استخدام افراد زیادی برای مدیریت پیج نداشته و بدون محدودیت زمانی می توانید مشتریان را از خود راضی نگه دارید. در واقع با این روش، اینستاگرام کانالی برای جذب مشتری خواهد بود. کافیست برای ثبت سفارش فروشگاه ساز اقدام کرده و پس از آماده سازی فروشگاه، لینک آن را در پیج خود قرار دهید؛ دیگر مشتریان بدون نیاز به مراجعه به دایرکت و یا واتس اپ، موجودی و قیمت محصولات را چک کرده و به راحتی و با انتخاب انواع روش های پرداخت، محصول خود را خریداری می کنند.

10. از نظرات مشتریان استفاده کنید

میزان درآمد و موفقیت شما به تعداد مشتریان و میزان رضایت آنها بستگی دارد. زمانی که مشتریان زیر پست های شما رضایت خود را اعلام کنند، کاربرانی که به تازگی شما را دنبال کرده اند، برای خرید ترغیب می شوند. جواب کامنت های مخاطبانتان را صمیمانه و با حوصله پاسخ بدهید؛ حتی اگر کامنت منفی دریافت کردید، بازهم باید جواب درستی را به او بدهید. سعی کنید کامنت های منفی را پاک نکنید. با این کار مخاطبانتان را نسبت به خود بی اعتماد می کنید. اما زمانی که به خوبی و منطقی پاسخ بدهید، نظر سایر مخاطبان را به خود جلب خواهید کرد.

11. پیج خود را تجاری کنید

یکی از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، ساخت اکانت بیزینسی است. شما می توانید با تجاری کردن پیج خود، از امکانات ویژه ای استفاده کنید. با تجاری کردن اکانت خود می توانید پیجتان را به فروشگاه متصل کرده و به insight دسترسی داشته باشید.

insight قابلیتی برای اکانت های تجاری است که شما می توانید به کمک آن ساعت فعالیت کاربران، میزان فعالیت آنها و … را مشاهده کنید.

12. در استوری های خود لینک خرید قرار بدهید

از دیگر تکنیک های فروش در اینستاگرام، می توان به قرار دادن لینک خرید در استوری ها اشاره کرد. به طور کلی بهترین راه برای اینکه بتوانید مخاطبان را از روند کار خود و همچنین محصولات جدید مطلع کنید، استفاده از استوری است. این امکان برای شما وجود دارد که در استوری های خود به هر وب سایتی که می خواهید لینک بدهید. با این کار زمانی که مخاطب محصولی را بپسندد، می تواند در سریعترین زمان ممکن برای خرید آن اقدام کند.

این ترفند برای مواقعی که تخفیف های ویژه قرار می دهید یا محصولات شما رو به اتمام است، بهترین گزینه برای جذب بیشتر مشتری است.

13. تقویم محتوایی داشته باشید

یکی از اصلی ترین اقداماتی که پیش از تولید محتوا باید انجام بدهید، آماده کردن یک تقویم محتوایی است. در واقع تقویم محتوایی به شما کمک می کند تا یک برنامه ریزی درستی برای تولید و انتشار مطالب در پیجتان داشته باشید. به عنوان مثال شما در تقویم محتوایی مناسبت های مختلف به همراه تاریخ آنها را مشخص می کنید؛ به این ترتیب می توانید با توجه به مناسبت های مختلف، پست های مناسب را استفاده کنید. در مطلب ” تقویم محتوایی چیست؟ ” به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم.

14. فالوور نخرید

بسیاری از پیج های تازه کار برای رسیدن به درآمد بیشتر، اقدام به خرید فالوور می کنند. اما باید این نکته را بدانید که خرید فالوور فیک فقط سبب افزایش تعداد دنبال کننده های شما می شود. هیچ تاثیری روی تعداد لایک و کامنت های شما نخواهد گذاشت؛ به همین دلیل است که مخاطبان واقعی می توانند به راحتی فالوور های فیک شما را تشخیص داده و حتی گاها نسبت به شما بی اعتماد شوند.

پس سعی کنید با خریدن فالوورهای فیک ارزش پیجتان را کم نکنید.

در پایان

نکات گفته شده به شما کمک می کند تا پیج پر فروشی داشته باشید. اکنون که با فوت و فن فروش در اینستاگرام آشنا شدید، به راحتی می توانید فروش خود را از طریق این بستر افزایش دهید. اما دیگر دوره ثبت سفارش در دایرکت به سر رسیده است و برای نگه داشتن دنبال کننده باید بتوانید در سریعترین زمان به سوالات آنها پاسخ دهید و سفارششان را ثبت کنید.

اینستاگرام به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه‌ی اجتماعی در حال حاضر، قابلیت‌های بالایی را در اختیار شما جهت تعامل و جذب مشتریان جدید قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید کافی است نکات و ترفندهایی را که مطرح شد به‌خوبی بکار بگیرید و این فرمول را در گوشه ذهن خود داشته باشید:

« محتوای خوب + اعتماد + سهولت خرید = فروش »

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *