استراتژی بازاریابی

13 استراتژی بازاریابی برتر

همانطور که کسب‌وکارها عملکرد سال 2023 شرکت خود را ارزیابی می‌کنند، بسیاری از تیم‌ها به دنبال روندهای بازاریابی سال 2024 هستند تا برنامه‌های استراتژیک کلی خود را برای سال جدید تجدید کنند. 

با نوآوری های جدید و هیجان انگیز بازاریابی دیجیتال که نحوه خرید و فروش کسب و کار مصرف کنندگان را تغییر داده است، شرکت ها آماده پذیرش استراتژی های بازاریابی موثر جدید برای انطباق با روندهای بازاریابی 2024 هستند. اجرای استراتژی های بازاریابی

موثر معمولاً معادل فروش بالاتری است که می تواند هم در اندازه گیری بازگشت سرمایه و هم در حاشیه سود کلی قابل مشاهده باشد.

قبل از فهرست کردن 13 استراتژی بازاریابی و فروش متخصص که فکر می‌کنیم تیم شما می‌تواند از آن استفاده کند، می‌خواهیم یک دوره آموزشی در ساخت استراتژی‌های بازاریابی موثر به شما ارائه دهیم.

چگونه استراتژی های بازاریابی موثر بسازیم

به منظور ایجاد یک استراتژی برنده منحصر به فرد برای شرکت شما، تیم شما می خواهد برخی از روندهای بازاریابی برجسته 2024 را در برنامه کلی شما پیاده سازی کند. همه چیز در بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تغییر است، استراتژی های تجارت الکترونیک در حال تغییر هستند و نوآوری های جدید باعث شده است که بسیاری از شرکت ها روش ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر را به طور کامل تغییر دهند. برندهای موفق باید با این تغییرات مطابقت داشته باشند یا در خطر گیر افتادن با یک برند قدیمی و فروش غیرقابل تحمل باشند.

با بررسی عملکرد خود یک استراتژی بازاریابی موثر بسازید

بخشی از ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر، مرور سال گذشته است. تا زمانی که ندانید کجا بوده اید، نمی دانید به کجا می روید. چه تکنیک های فروش برای تیم شما خوب عمل کرد؟ آیا نوآوری‌های دیجیتال مارکتینگ خاصی وجود داشت که شما فقط شروع به استفاده از آنها کرده‌اید و می‌توانند در سال جدید تغییری در بازی داشته باشند؟ آیا استراتژی های فروش یا بازاریابی خاصی وجود داشته است که بر اندازه گیری بازگشت سرمایه شما تأثیر داشته باشد؟

با پرسیدن این سؤالات و یافتن پاسخ‌ها، بهتر می‌توانید ببینید چه چیزی خوب عمل کرده است، چه چیزی باید ادامه یابد و چه چیزی باید پشت سر گذاشته شود. به خاطر داشته باشید شاید چیزی که برای شرکت های دیگر کار می کند ممکن است برای شرکت شما کارساز نباشد. همیشه مهم است که به برند شرکت خود وفادار بمانید و در عین حال استراتژی هایی برای استفاده از روندهای بازاریابی 2024 ایجاد کنید.

بررسی روندهای بازاریابی 2024

هنگامی که عملکرد سال گذشته خود را ارزیابی کردید، تیم شما می خواهد به آینده نگاه کند. آیا هیچ یک از روندهای بازاریابی سال 2024 که پیش‌بینی می‌شود، روی صنعت تأثیر گذاشته است؟ آیا کسی وجود دارد که به نظر می رسد برای تیم شما خوب باشد؟ آیا استراتژی‌های تجارت الکترونیک یا تکنیک‌های فروش خاصی وجود دارد که در مورد آنها یاد گرفته‌اید و فکر می‌کنید تیم شما می‌تواند از استفاده از آنها سود ببرد؟

وقت گذاشتن برای آشنایی خود و تیمتان با آنچه در سال 2023 باقی مانده است و آنچه که به عنوان یک روند بازاریابی واقعی در سال 2024 برجسته شده است – حتی اگر در طول سال به آن توجه کرده باشید – به شما کمک می کند یک استراتژی بازاریابی موثر برای سال 2024 بسازید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

نوآوری های اخیر بازاریابی دیجیتال در سال 2024

بعد از اینکه کمی وقت گذاشتید و با آنچه که انتظار می رود در فهرست گرایش های بازاریابی 2024 قرار گیرد آشنا شدید، همچنین ایده خوبی است که به نوآوری های بازاریابی دیجیتال خاص که واقعاً نحوه انجام کار بازاریابان و متخصصان فروش را تغییر داده اند، نگاهی بیندازید. چیزهایی مانند هوش مصنوعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و  یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی، همگی نوآوری های بازاریابی دیجیتال هستند که می توانند بر تکنیک های فروش شما تأثیر مثبت بگذارند و به ایجاد استراتژی های بازاریابی مؤثر کمک کنند.

13 استراتژی بازاریابی موثر که می توانید استفاده کنید

اکنون شما اصول اولیه نحوه ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر برای تیم های فروش و بازاریابی شرکت خود را دریافت کرده اید، بیایید به چند استراتژی کلی که هر شرکتی می تواند اجرا کند نگاهی بیندازیم. در این قسمت 13 استراتژی فروش و بازاریابی خبره برای روندهای بازاریابی 2024 آورده شده است:

1: یکی از مهم ترین نوآوری های دیجیتال مارکتینگ: هوش مصنوعی

این یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی 2024 است و تنها در چند سال آینده به رشد سریع خود ادامه خواهد داد. در حالی که هنوز قابلیت‌های کامل هوش مصنوعی کشف می‌شود، می‌توانید از چت‌بات‌ها یا هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، در میان بسیاری از کاربردهای هیجان‌انگیز دیگر استفاده کنید. این کار با ساده کردن گردش کار و حمایت از مشتریان، مزایای قابل توجهی را برای تیم فروش و بازاریابی شما فراهم می کند. از هوش مصنوعی به گونه ای استفاده کنید که پتانسیل افراد شما را به حداکثر برساند و زمان را برای آنها آزاد کنید تا بهترین کار را انجام دهند.

با این حال، ما تکیه بیش از حد به آن را توصیه نمی کنیم. در حالی که هوش مصنوعی یکی از مفیدترین نوآوری های بازاریابی دیجیتال است و دارایی بزرگی را ارائه می دهد، اما هنوز جایگزین آن نشده است. مشکلاتی برای هوش مصنوعی وجود دارد، مانند زمانی که از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوای خود استفاده می کنید.

2: یک داستان با اصالت بگویید

داستان سرایی همچنان در تکنیک های بازاریابی و فروش دارای رتبه برتر است، زیرا خلق شده است

برای مشتریان شما احساس معنا دارد. آنها احساس فروخته شدن نمی کنند، بلکه احساس می کنند درگیر هستند. با درگیر کردن واقعی مخاطبان خود، متوجه خواهید شد که برند شما به برندی تبدیل می شود که مشتریان می توانند به جای اینکه صرفاً تلاش کنند کالاهایش را بفروشند، به آن اعتماد کنند. این استراتژی بازاریابی 2024 یکی از راهبردهایی است که در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد.

3: اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند یک جنبه کلیدی از استراتژی های تجارت الکترونیک باشد

گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی‌های تجارت الکترونیک شما، محصول (یا خدمات) شما را برای مخاطبان هدف قابل مشاهده می‌کند و نیروی فروش بزرگ‌تری ایجاد می‌کند. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت فرامحلی یک تکنیک فروش هوشمند است که باید بخشی از هر استراتژی بازاریابی موثر باشد.

4: ویدیوهایی را ارائه دهید که جلب توجه می کنند

ویدئوهای کوتاه بر بازاریابی دیجیتال غالب شده‌اند، اما ایجاد ویدئوهایی با قابلیت مشاهده واقعی، اندازه‌گیری بازگشت سرمایه بهتری را برای برند شما به ارمغان می‌آورد.

هنگام ایجاد محتوای ویدیویی، باید به خاطر داشته باشید که برای چه پلتفرمی در نظر گرفته شده است. یک رویکرد یکسان برای همه به سادگی دیگر کار نمی کند. در عوض، محتوای ویدیویی که برای پلتفرم سفارشی شده است مورد نیاز است.

هنگامی که محتوای ویدیویی به درستی انجام شود، می تواند استراتژی بازاریابی کسب و کار شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

5 : فروش تجارت اجتماعی برای استراتژی های تجارت الکترونیک

استفاده از پلتفرم‌های تجارت اجتماعی برای فروش محصولات خود، یک روند بازاریابی و استراتژی تجارت الکترونیک در سال 2024 است که اندازه‌گیری بازگشت سرمایه را برای برند شما ایجاد می‌کند.

6: پادکست تولید کنید

پادکست‌ها و سایر حالت‌های محتوای صوتی در حال افزایش هستند، زیرا راهی مناسب برای مصرف محتوا در حین حرکت، چه در حال رفت‌وآمد، ورزش، یا انجام کارهای خانگی به مخاطبان ارائه می‌دهند. این قابلیت دسترسی به برندها اجازه می‌دهد در مواقعی که سایر اشکال محتوا به راحتی در دسترس یا راحت نیستند، به مخاطبان دسترسی پیدا کنند.

میزبانی یک پادکست به برندها این امکان را می دهد تا بینش های ارزشمند، دانش صنعت و رهبری فکری را به اشتراک بگذارند و خود را به عنوان مقامات در زمینه های مربوطه خود قرار دهند. با ارائه مداوم محتوای با کیفیت بالا، برندها می توانند اعتماد و اعتبار را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.

ایجاد پادکست همچنین می تواند یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر برای بهبود سئو برند شما باشد. با رونویسی قسمت های پادکست در محتوای نوشتاری یا ترکیب کلمات کلیدی و پیوندهای مرتبط در توضیحات قسمت، برندها می توانند دید خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند و ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنند.

تولید محتوا

7: بازاریابی محتوا همچنان پادشاه است

محتوای سئو و وبلاگ ها هنوز منابع اصلی ترافیک برای شرکت ها هستند، بنابراین مطمئن شوید که مطالب خود را به روز نگه دارید. محتوا نقش مهمی در بهبود دیده شدن یک برند در موتورهای جستجو دارد. با ایجاد محتوای بهینه و معتبر، برندها می توانند رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهند، ترافیک وب سایت بیشتری را جذب کنند و دید نام تجاری را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) افزایش دهند.

محتوای خوب می‌تواند مشتریان بالقوه را در سفر خریدار، از آگاهی گرفته تا توجه به تبدیل، راهنمایی کند. با ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط در هر مرحله از قیف، برندها می‌توانند سرنخ‌ها را پرورش دهند، تبدیل‌ها را افزایش دهند و در نهایت درآمد را افزایش دهند.

برخلاف تبلیغات پولی که نتایج فوری را ارائه می دهد اما پس از اتمام بودجه کاهش می یابد، بازاریابی محتوا ارزش بلندمدت و بازگشت سرمایه را ارائه می دهد. محتوای با کیفیت بالا همچنان به  جذب و تبدیل مخاطبان در طول زمان ادامه می‌دهد و نتایج پایدار و حداکثر بازگشت سرمایه را به همراه دارد.

این مقاله در زمینه تولید محتوا توصیه می شود

 

8: تبلیغات پولی 

تبلیغات پولی، مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) جدید نیست، اما همچنان در روندهای بازاریابی سال 2024 جایگاهی دارد، زیرا زمانی که به درستی اجرا شود، می تواند عامل درآمدزایی قابل توجهی باشد. کمپین‌های PPC در موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا فوراً دیده شوند و ترافیک هدفمندی را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند. این قرار گرفتن در معرض فوری برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد فروش ضروری است.

کمپین‌های تبلیغاتی پولی، استراتژی‌های تجارت الکترونیکی هستند که می‌توان آن‌ها را بر اساس بودجه، اهداف و معیارهای عملکرد به آسانی افزایش یا کاهش داد. برندها انعطاف پذیری برای تنظیم هزینه تبلیغات، هدف قرار دادن مخاطبان مختلف و آزمایش با فرمت های تبلیغاتی مختلف برای بهینه سازی عملکرد کمپین و دستیابی به اهداف خود دارند.

در حالی که استراتژی‌های ارگانیک مانند سئو و بازاریابی محتوا برای رشد بلندمدت ضروری هستند، تبلیغات پولی نتایج فوری را ارائه می‌دهد و این تلاش‌ها را تکمیل می‌کند. کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک می‌توانند از تبلیغات پولی برای پر کردن شکاف‌های دید ارگانیک، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی و تقویت تأثیر استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند.

تبلیغات PPC عملکرد و بازگشت سرمایه قابل اندازه گیری را ارائه می دهد

پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی قابلیت‌های تحلیلی و ردیابی قوی را ارائه می‌کنند که به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد عملکرد و بازگشت سرمایه کمپین‌های خود را به دقت اندازه‌گیری کنند.

با نظارت بر معیارهای کلیدی موفقیت آمیز به عنوان نرخ کلیک، نرخ تبدیل و هزینه هر خرید، کسب و کارها می توانند زمینه های بهبود را شناسایی کنند، عملکرد کمپین را بهینه کنند و بازده سرمایه خود را به حداکثر برسانند.

تصمیمات مبتنی بر داده و تست A/B هنگام مدیریت یک کمپین موثر PPC بسیار مهم هستند، بنابراین هنگام افزودن آنها به استراتژی های بازاریابی موثر خود برای روندهای بازاریابی سال 2024، این را در نظر بگیرید.

9 :با مسائل حریم خصوصی سازگار باشید

اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرکت ها باید از اطلاعات کاربر، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و حتی کوکی ها آگاه باشند. رعایت حریم خصوصی کاربر در هر استراتژی بازاریابی موثر ضروری است.

احترام به نگرانی های حفظ حریم خصوصی به تجربه مثبت مشتری کمک می کند. هنگامی که افراد احساس می کنند حریم خصوصی آنها رعایت می شود و از داده های آنها مسئولانه استفاده می شود، به احتمال زیاد با یک نام تجاری درگیر می شوند، اطلاعات شخصی را با میل به اشتراک می گذارند و در طول زمان مشتریان وفادار باقی می مانند.

10: تجربه کاربری بسیار مهم است

کاربران به محض اینکه متوجه شوند سایتی کاربرپسند نیست یا از هیچ دستگاهی قابل دسترسی نیست، باز می گردند. یک تجربه کاربری خوب طراحی شده نیز می تواند به میزان قابل توجهی بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد. با ساده‌سازی مسیر خرید، به حداقل رساندن نقاط اصطکاک و بهینه‌سازی فراخوان‌ها برای اقدام، کسب‌وکارها می‌توانند احتمال انجام اقدامات دلخواه مانند خرید، ثبت‌نام در خبرنامه یا تکمیل فرم را افزایش دهند.

UX خوب، کاربران را تشویق می کند تا به طور مکرر به یک وب سایت یا برنامه بازگردند. با ارائه یک تجربه لذت بخش و یکپارچه، کسب و کارها می توانند وفاداری مشتری را تقویت کنند و نرخ ریزش را کاهش دهند و در نهایت ارزش مادام العمر مشتری را افزایش دهند.

تجربه کاربری در طراحی سایت

چرا یک طراحی پاسخگو برای موبایل بسیار مهم است؟

دستگاه های تلفن همراه، مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها، به دستگاه های غالب در چشم انداز دیجیتال امروزی تبدیل شده اند. بخش قابل توجهی از ترافیک اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه منشاء می‌گیرد و برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها ضروری است که تجربه‌ای یکپارچه و بهینه را در صفحه‌های کوچک‌تر ارائه دهند.

پاسخگویی تلفن همراه می تواند یک تمایز رقابتی در بازارهای شلوغ باشد. کسب‌وکارهایی که پاسخگویی تلفن همراه را در اولویت قرار می‌دهند، از رقبایی که تجربیات پایین‌تری را در دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌کنند، متمایز هستند. کسب‌وکارها با ارائه یک تجربه برتر از طریق تلفن همراه، می‌توانند کاربران را جذب و حفظ کنند، تعامل را افزایش دهند و در نهایت باعث افزایش تبدیل شوند.

نسخه موبایل محتوای یک وب سایت را برای نمایه سازی و رتبه بندی در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد. وب سایت هایی که پاسخگوی تلفن همراه نیستند ممکن است در رتبه بندی موتورهای جستجو آسیب ببینند که منجر به کاهش دید و ترافیک ارگانیک می شود. بنابراین پاسخگویی موبایل برای حفظ یا بهبود عملکرد سئو بسیار مهم است.

تجربه کاربری مثبت یکی دیگر از روندهای بازاریابی سال 2024 است که جدید نیست اما هنوز هم بسیار ضروری است.

11: قدردانی کنید

در حالی که هوش مصنوعی در نوآوری های بازاریابی دیجیتال هنوز در حال شکست است، برنامه ای برای اخراج نیروی کار خود به نفع ربات ها نداشته باشید. شما به مردم می فروشید، می خواهید یک تماس انسانی داشته باشید. با تیم خود جشن بگیرید و به آنها بگویید که از آنها قدردانی می کنند. این امر در فرهنگ کاری امروز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

12: با ظهور نوآوری های بازاریابی دیجیتال جدید برای تغییر آماده باشید

همه استراتژی‌های بازاریابی مؤثر، استراتژی‌هایی هستند که به طور کامل مشخص نشده‌اند. در حالی که داشتن یک دستورالعمل مهم است و دانستن آنچه در روندهای بازاریابی 2024 اتفاق می افتد، مهم است که شرکت شما همه کاره، سازگار و مایل به تغییر در تغییرات صنعت، اختلالات بازار و نوآوری های بازاریابی دیجیتال با ورود آنها باشد.

13: از کارشناسان بازاریابی دیجیتال متخصص کمک بخواهید

نمی دانید از کجا شروع کنید و احساس می کنید تحت تأثیر روندهای بازاریابی 2024 هستید؟ شما شرکتی ساختید که محصول استثنایی ارائه می دهد. اجازه دهید شرکتی که تخصص آن در بازاریابی دیجیتال است این کار را برای شما انجام دهد.

به یک آژانس بازاریابی دیجیتال خبره نیاز دارید؟

آژانس توسعه کسب و کار باران یک آژانس بازاریابی دیجیتال قوی است که می تواند با ارائه نتایج با اندازه گیری بازگشت سرمایه قابل مشاهده به شرکت شما کمک کند تا به اهداف خود برسد. تیم متخصصان بازاریابی دیجیتال ما، استراتژی‌های بازاریابی مؤثری را ایجاد می‌کنند و با نوآوری‌های بازاریابی دیجیتال، تحلیل‌های هوشمند و ابزار، به‌گونه‌ای که به زبان برند شما صحبت می‌کنند، آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.