در چند سال گذشته تغییرات زیادی در دنیای سئو رخ داده است. با اینحال هنوز هم برخی از اصول بنیادی خاص آن بدون تغییر باقی مانده است. به عنوان مثال هدف قرار دادنِ کلمات کلیدی، به منظور بهبود رتبه بندی طبیعی، تاثیر خود را از دست داده است اما استفاده از کلمات کلیدی هنوز هم امری بسیار ضروری است.
بازاریابان B2B و B2C، به دنبال دریافت ترافیک از طریق نتایج حاصل از موتورهای جستجوگر هستند زیرا این نوع ترافیک 8.5 برابر شانس بیشتری نسبت به لینکهای خارجی برای تبدیل شدن به مشتری دارند. اگر تنها بر روی این تکنیکها تمرکز داشته باشید، می توانید ترافیک طبیعی بسیاری به سمت سایت خود جذب کنید و رتبهبندی سایت را بدون جریمه شدن، بهبود ببخشید.