کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده از استراتژی تبلیغات و انتخاب یک رسانه درست برای انتقال پیام برند، سپس ساخت یک فرآیند تبلیغی برای معرفی محصول و ترغیب مخاطبان برای خرید محصول.
کمپین تبلیغاتی بنا به شرایط شرکت اعم از منابع مادی، مزیت های رقابتی محصول و خوشنامی برند، طوری رنگ آمیزی شده و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که لذت استفاده از محصول را بزرگ نشان دهد به گونه ای که با نمایش چند باره آن مخاطب ناخودآگاه تصمیم می گیرد
برای یک بار هم که شده محصول را امتحان کند.
در طرف دیگر کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه از کمپین بازاریابی است از مطالب بالا متوجه شدیم کمپین تبلیغاتی صورت نمی گیرد مگر آنکه بازار هدف شناخته شده، اطلاعات کامل راجع به محصولات بدست آمده، مزیت های رقابتی آشکار شده و برنامه هایی برای معرفی برند صورت گرفته باشد.
در کمپین تبلیغاتی از رسانه برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده می شود اما در کمپین بازاریابی مجموعه از استراتژی های بازاریابی صورت می گیرد تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه شود به استفاده از سبد محصولات شرکت نیز ترغیب شود.
در کمپین بازاریابی قرار نیست با رنگ و لعاب دادن تیزر تبلیغاتی ساخت چرا که در اصل در کمپین بازاریابی تصمیم می گیریم که کمپین تبلیغاتی چه طور و با چه هزینه ای انجام دهیم .
برای رسیدن به اهداف کمپین بازاریابی می توان از استراتژی های مختلفی همانند بازاریابی رو در رو،هدایای تبلیغاتی ،برنامه های تفریحی و تشویقی،شرکت در مناسب های ویژه و نمایشگاه و … استفاده کرد.