برند همان تفاوتهای شما با رقباست. درواقع همان حسی است که مصرفکننده از محصول و خدمات شما خواهد داشت. هرچقدر مصرفکننده مزیتها و تفاوتهای محصول یا خدمت شمارا بیشتر حس کند و از خرید و مصرف محصول حس رضایت بیشتری دریافت کند، احتمال ادامه و استمرار خرید و همچنین وفاداری او به برند بیشتر خواهد شد. برندها میتوانند ابزار قدرتمندی در کاهش ریسک این نوع کسب و کارها باشند. زیرا ریسکهایی که در این نوع کسب و کارها وجود دارند اغلب میتوانند عمیق و ماندگار باشند. خریداران در خریدهای خود به برندها توجه و علاقه بیشتری نشان خواهند داد. با توجه به اینکه روند زندگی افراد هر روزه به سمت پیچیدگی و سرعت بیشتری در حرکت است، توانمندی برندها در ساده سازی فرآیند تصمیم گیری و کاهش ریسکهای انتخابی آنان ارزشمندتر و پررنگتر خواهد بود.