وقتی اطلاعات کاملی راجع به مشتریانتان داشته باشید، میدانید چه مشکلی آنها را آزار میدهد. البته که هر فردی مشکلات مخصوص به خودش را دارد؛ اینجا صحبت از مشکل مشترکی است که راهحل آن در اختیار شما است.
بگویید محصول یا خدمت شما چطور میتواند مشکل مشتریان را حل کند؟ چطور میتواند مسئلهای را برطرف کند که آنها را به ستوه آورده است!
اگر مشتری را بهخوبی شناخته باشید، محصول یا خدمتی ارائه میکنید که مشکلشان را برطرف کند؛ در نتیجه، فروش هم افزایش خواهد یافت.
اما اگر مشتری را خوب نشناسید یا مشکلی از آنها برطرف نکنید، راه به جایی نخواهید برد.
یادتان باشد، همۀ کسبوکارهایی که به دستاوردهای بزرگ رسیدند، به مشتریانشان خدمات و محصولات خوبی ارائه کردند؛ پس میتوان گفت یکی از ترفندهای بالا بردن فروش، قدم برداشتن در راستای خدمتکردن است! بنابراین، بهجای تمرکز روی فروش، برای خدمت و کمککردن وقت بگذارید. از این طریق، کسبوکارتان هم بیشتر سود خواهد برد.