استراتژی تمایز رویکردی است که مشاغل با ارائهی خدمات یا محصولاتی منحصربهفرد و متفاوت از آنچه رقبا در اختیار مشتریان قرار میدهند، ایجاد میکنند. هدف اصلی اجرای استراتژی تمایز افزایش مزیت رقابتی است. یک تجارت با تجزیهوتحلیل نقاط قوت و ضعف، نیازهای مشتری و ارزش کلی آنها، میتواند این کار را انجام دهد.
وقتی شما مزیتی برای مشتریانتان ایجاد کنید که رقیبتان نتوانسته باشد برای مشتریانش فراهم کند، آن مزیت را مزیت رقابتی میگویند. این نوع مزیتها نه تنها مشتری را به خرید از شما ترغیب میکند، بلکه نشان میدهد که در مقایسه با رقیبانتان شما برتر هستید.