آگاهی از برند ۲ مدل مختلف دارد که در ادامه این ۲ مدل را بررسی میکنیم:
تشخیص برند بیشتر در حوزه کالاهای زود مصرف یا همان FMCG کاربرد دارد اما به این معنا نیست که دیگر کسبوکارها نمیتوانند از آن استفاده کنند. در نوع تشخیص برند کاربر باید بتواند برند شما را در بین سایر برندهای موجود شناسایی کند. برای مثال وقتی در یک فروشگاه زنجیره یک ردیف شامل چندین برند پنیر وجود دارد و کاربر به صورت مستقیم به سراغ یکی از برندهای پنیر میرود و آن را انتخاب میکند به این معنا است که این شخص قادر به تشخیص برند است.
یادآوری برند به معنای اندازه گیری توانایی مشتری در به یاد آوردن اسم برند است بدون اینکه لیست محصولات یا برندهای مرتبط در اختیار او قرار گیرد. در این نوع از آگاهی برند مشخص میشود که چه مقدار از کاربران قادرند برند شما را به یاد بیاورند و در ادامه محصولات و حوزه مورد فعالیت شما را ذکر کنند.